Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 781 ggr
Luna1988
0

Hur ofta ska perser vaccineras?

Busan har vaccinerats 2 gånger med felocell och hon är bara 4 månader. När ska hon vaccineras nästa gång?
I hennes vaccinationsintyg står inget om nästa datum..

Hoppas ni kan svara :)

MonicaLagerquist
0

Det beror på om du ska ställa ut eller inte.SVERAK kräver numera att katterna vaccineras varje år.IDP har kvar regeln om vart annat år.

Jag vaccinerar mina katter lite olika.Honor som går i avel vaccineras inför parnuing.Mina halvgamla kastrater som inte ställs ut vaccineras vart annat år Utställningskatterna vaccineras varje år.

Din lillkatt ska vaccineras om ett år från senaste sprutan .

Stolt ägare till tre La permer

KungBores
0

Jag tycker man skall följa de rekommendationer som vaccintillverkarna ger till veterinärerna.
Men generellt är det så att kattsnuvevaccin är ett-årigt och kattpest är 3-årigt. Kolla med din veterinär vad som gäller för just det märke som din katt blivit vaccinerat med.
Själv är jag medlem i Sverak och därmed FIFe och jag har valt att följa FIFEs vaccinationsregler som handlar om just detta med hållbarhet.
Att vaccinera mot kattpest varje år är att övervaccinera sin katt så jag har faktiskt sedan mina veterinärer erbjöd delat vaccin vaccinerat mot kattsnuva varje år och kattpest vartannat år. Har inte haft några som helst problem med detta när jag ställt ut katter.
/Ingela