6/9, en riktigt jobbig dag
Idag har vårt hus blivit översvämmat, hela nedervåningen full med vatten, kommunens pumpar hade stannat…. Har haft brandkår här för att pumpa o sen massa folk från diverse bolag för skadekoll o installation av avfuktare, de återkommer på måndag då de ska börja riva. Samuel fann vi en timme senare då vi började leta efter katterna, han hade tagit skydd inne på en bänk i bastun alldeles förtvivlad över vad vi hade gjort med hans hem. Nu har vi hela hemmet i kaos, tur iallafall att vi har två plan så övervåningen är ju torr iallafall, man får försöka se det positivt.
Usch vilket elände. Har det regnat så mycket hos eller var det en vattenläcka?
Tröstkramar

/Lotta
/Lotta

Men herregud!Vad händer?
Är det regn eller?
Vilken tur att ni var hemma!
Tänk om ni varit på jobb/skola allihop.
Och hur skulle då ha gått för katterna?
Förstår att allt känns rörigt för tillfället ,det är ju inte kul att ha byggubbar hemma sen heller.
Men det är ju tur försäkringar finns!
Ha det så gott ni kan.Hoppas allt löser sej till det bästa!
Pussa Penny gumman ifrån mej!
Heléne
Det har regnat så mycket och eftersom vi bor så till så går vattnet in om inte pumparna går men de ska ju fungera men nu var det tydligen inte så. Det som fyllde huset var både dagvatten och avloppsvatten. Vi ska snart gå och lägga oss så vi orkar med att kasta ut grejer imorgon med, det mesta som fanns där är ju blött och förstört, tur att vi var hemma iallafall så man hann rädda datorer, viktiga papper osv, vi har ett sovrum, kontor, tvättstuga, stora badrummet, två hallar o hobbyrum/garage nere.

Stackars er!Jag vet precis hur det är,för 2 år sedan hade vi en stor vattenläcka i hela undervåningen,de fick riva allt in på bara betongen,och eftersom vi har kök nere fick vi bo evakuerade i 4 månader medans det torkade.Usch så besvärligt det blir,även om själva evakueringsflyttarna gick smidigt.Men inte roligt att få förstört sina saker av vattnet.(och en del i flyttarna dessutom)
Fy va jag tycker synd om er.Lena
Hälsningar LENA

Usch vilken mardröm. Tur att ni var hemma när det hände.
/Ingela
En liten paus mitt i allt, nu håller vi på att sortera vad som inte går att rädda efter att stått i vatten, mycket av värde hann vi ju få upp på ovanvåningen igår men nu ser man mycket som man borde ha räddat men man han inte med. Vi håller nu på att tömma alla garderober nere och gör vår övervåning till ett organiserat kaos vi har ju fyra rum och kök uppe så det finns att stuva in i.
Katterna har fullt upp de med nu, deras gamla rum där vi har alla kattlådor är helt förstört så nu står det lådor lite varstans i huset, de springer runt och hoppar över luftkanalen som de gjorde här igår, det strömmar varmluft ur där varannan meter och det är jättespännande tycker katterna. Skrattade åt Penny förut då hon fått tag på en stor fårskinnsfäll som hon kom släpande på, hon skulle fixa sej en ny mysig ligghörna, denna lilla katt har kraft som en hel oxe. Samuel har återfått sitt gamla jag efter gårdagen. Bebis och Ginni tar det med ro, de har varit med om totalrenovering förr så de verkar bara tycka -okey, är det så igen. Ungarna är genomförkylda idag, tösen har dessutom feber, de var ju med igår och vadade en timme i iskallt vatten för att få undan.
Imorgon kommer försäkringsbolag hit igen och sen några som sak riva ut trägolven, tråkigt, det är bara två år sen de lades in.
herregud #Guardians.
tycker så synd om er. Vilket jobb detta ska bli
tur i alla fall att katterna tar det lugnt
o du verkar ju ha humöret uppe
tröstkramar till er

Guud vad jag lider med er Annica!
Så mycket jobb.
Tur att katterna är så stabila i sej,då behövs det ju mer för att få dem ur fattning!Penny!Hon verkar ju vara en sort för sej!Det är alltid med ett leende jag läser vad hon hittat på!
Hoppas dina barn blir fri förkylningen och att ni övriga slipper drabbas!
Ha det så bra ni bara kan nu!
Heléne

Fy va jobbigt ni har det!
Tycker verkligen synd om er
/ Carina
Här har vi slitit ont idag men nu har vi sorterat det mesta så nu känns det skönt, man får iallafall slängt massor man sparat på oavsett om man ville det eller inte. Nu ikväll har vi legat en stund och myst i sängen, jag, gubben och 4 katter, man får ju passa på att ha det så bra man kan.
gott att höra att det går framåt för er
o att ni även får vila lite du om familjen

Nejmen vilken mardröm!
Stora sympatikramar och härligt att läsa att ni ändå tar det med (relativ) ro

Huvva vad hemskt! Lider verkligen med er!!!
SKickar massor med STYRKEKRAMAR OCH TRÖSTKRAMAR!!!!!!!
Usch vad jobbigt…!!! Stackars er..
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
fyattan….