Perser iFokus

Perser

Etikett: 01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 535 ggr
deroba
0

Vilka egenheter besitter din kisse?

Jag har en donna som ska tvångsgosa varje morgon Glad När hon tycker att jag sovit klart så ramlar hon på mig bokstavligen. Det är en utav sina små egenheter som hon fått utav sin far. Alltså inte från stående till sittande till liggande utan där är det från stående, fallandes i sidled. Gärna då rätt i ansikte på mig, för då ska jag blåsa varmluft i pälsen och killa mage samtidigt. Då njuter hon i fulla drag Skrattande Visst det är jättemysigt men inte alltid så roligt att vakna på det viset. Vilka små egenheter innehar era dunbollar?

[Guardians]
0

Min kastrat Bebis skall klias på näsan i stopet, han älskar det.

Ginni är snabbast i familjen till bordet då man ropar fika, hon älskar bullar.

Issa
0

Min Ceasar gör likadant. När klockan ringer på morgon kommer han lunkande och kastar sig rakt över ansiktet!  Stor tung kastrathane med massor av hår! Man bara kippar efter luft och fulla näsan och munnen med hår och han bara spinner!!

Gamla Bonnie, 16 år, är den som är snabbast i tassarna. Rets min birmor med henne åker dom på en örfil och det går så snabbt så ögat hinner inte uppfatta det. Dom har inte en chans att ducka. Man ser bara att dom blivit träffade och ruskar på sig och går därifrån.

Emma är den som älskar ögontvätt. Varje gång man går på toan hoppar hon upp på toastolen och vill ha ögonen tvättade. Hon vill också att man kliar i stopet och då gapar hon och visar hela garnityret!

Annkis54
0

Min Neo hoppar upp på ryggstödet på soffan o tvättar mig i håret. Han blir alldeles tokig efter en stund o gosebiter o stryker sig mot mig. Nu har jag oxå upptäckt att Johnsons babypuder får igång honom. Det är rena kattmyntan för honom.
Flisan är sån så att hon kommer upp o ställer sig i knät på oss….bredbent..o så ska hon bli killad ganska hårdhänt på hennes tuttar.

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Vår Tiger möter mig varje morgon, då ska han bäras som en mäninskobaby och framtassarna kramar hårt om mig, sen ska vi gå prata, titta fönstret och pussas innan jag kan göra något annat, tillslut blir det tungt, han är en mkt stor kastrat idag

Olivia är vår Lemur som Yvonne kallar henne, står på 2 ben med tassarna hängande fram och ropar Åhhhh matte har äntligen vaknat, mat mat, tittar på kylskåpet med en blick som pekar hysteriskt på kylen, fram med nötfärsen säger hon

Vår Pavarotti är en jättebaby på snart 7kg och bara 8 månader gammal. Han vill om kvällarna ta upp hela mitt ansikte med sin kropp, kurrar och undrar hur man kan komma ännu närmare,skulle nog gärna krypa in i mig om han kunde, han pratar så högt att man ibland undrar om någon löper:) En mer gosig kille får man leta efter

Vår frukost innebär alla katterna på stolar runt oss, brukar säga att tänk om någon kom o såg:) de ska ha skinka alla

Visst är de härliga! Alla har sin egenheter

/ Carina

wewwa
0

Pärlan kommer och hoppar rakt upp på mig ibland så att man får fånga henne och då vill hon bli buren, sen gillar hon att ligga på min mage oxå.

Lovebuffen
0

Min Buffy är familjens stora tvätterska, hon ska tvätta en tills hon tycker man är ren, och hon är noggrann!! Därefter ska hon klias på magen och under magen - lääääääääänge! Och som hon njuuuuter, hon är banne mig själva njutningen personifierad! Det är en fröjd att se henne! Hon är också en sån som slänger sig handlöst bakåt eller åt sidan och vänder magen uppåt för att man ska kunna klia och gosa med henne där. När Buffy slänger sig bakåt handlöst så tittar hon ju aldrig först bakom sig och ser efter så att där öht finns något att slänga sig på, och det har hänt mer än en gång att hon slängt sig handlöst rakt ut i fria luften,men som den katt hon är landar hon alltid på alla fyra och det har inte fått henne att sluta med denna vana.

En annan sak som hon ALLTID är med på, är att renbädda sängarna här hemma. Då kommer hon skuttandes och upp i sängen och så ska jag lägga lakanen över henne och fråga "vaaar är Buffy någonstans?" och alldeles stissig står hon under täcket och väntar på att jag ska hitta henne. Så charmig är hon!

Min Ängla masserar alltid min hals när min migrän plågar mig alltför mycket, då kommer hon och lägger tassarna runt min hals och så goooosar hon först och jag smeker henne över ryggen och länge sitter vi så, sedan börjar hon masserar min hals - med klorna ute!?!?!?!??!!??! Så hon har de mest välklippta klorna i SVerige, jag lovar!! Iaf, hon masserar mig länge, exakt så länge HON anser att det behövs, och sedan hoppar hon bara nöjt ner.

Ängla har en annan fantastisk egenskap, och det är att hon är exeptionellt socialt begåvad, hon lägger ALLA djur som kommer hit för sina fötter DIREKT och får dem trygga, alla, verkligen ALLA älskar henne och vill vara i hennes närhet hela tiden, hon är så coolt störtskön och genomsnäll och go, utan att för den skull köra över sina egna behov, och hon läser av alla hur de mår och vad de behöver och ger dem det - hon är himlasänd!  Sååå go är hon!

Min Molly är familjens stränga överhuvud, mina andra kisar och min 40 kg tunga hund lyder henne blint! HOn är alltid drottninglik och mycket värdig, och det räcker med att hon ger någon av de andra en blick så gör de som hon vill. Såå cool är hon!

Varje dag med våra katter är en RIK dag!

Annkis54
0

helt underbar tråd
visst är våra katter GUDASÄNDA

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Summerwinds
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken härlig tråd att läsa!

Jag tycker min Windys lilla egenhet är så rolig när hon krafsar runt vatten skålen nästan varje gång hon ska dricka. Detta har hon även lärt en del kattungar som växt upp hos oss. Emil - mammas katt gör likadant när han ska dricka. Enligt ett naturprogram jag sett, så gör vilda kattdjur så för att skrämma bort krokodiler och se till så de inte sticker eller river sig på något vasst i vattnet *hihi*.

Windy och Pärlan är mor och dotter och är båda våldsamt keliga. De hoppar upp på en och ska gärna vara så nära uppe i ansiktet som möjligt, samtidigt som de trampar och trampar (gärna med klorna ute*ajaj*) buffar och pratar samtidigt.

Emil brukar "mysa till det" Skäms med en blå pläd, när mina föräldrar sitter i soffan och tittar på tv. Det händer ganska ofta trots att han är kastrat sen 1, 5 år tillbaka och det är bara med den blå pläden han använder som flickvän (som tvättas ooofta!)

Greta är min lilla entertainer som alltid har en massa hyss och egenheter för sig. En grej som hon gör är att hon brukar bära omkring och pyssla med sina leksaker, hennes favvisar är en spindelleksak och ett par lurviga fleecesockar. Hon sover med dem, gosar, slickar och pratar med dem.

Hon brukar också sitta på badkarskanten när jag spolar upp vatten och sen sitter hon med när jag badar.

Greta är också väldigt omtänksam och märker direkt om jag är ledsen, upprörd eller har ont, då kommer hon och kryper upp vid halsen och så spinner hon och pratar hon tills jag känner mig bättre.

De är verkligen guld värda!

stina63
0

Så härligt det låter när jag läser era inlägg och jag saknar min gamla curre. Mina nya får jag nu på torsdag och jag längtar så efter dom ha dom runt mej. Men curre han brukade alltid ligga på min mage eller runt halsen eller så när jag låg på sidan så la han sig på min sida. Och rörde man sig så sa han alltid till att man skulle ligga stilla. Han älskade också när man bar honom runt i lägenheten.

Kram

Kakan81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilken mysig tråd. Här kommer egenheterna hos mina perserälsklingar. Flört

Ludde (7 år och ängel) kom alltid på morgontimmarna och kröp ner i sängen. Han hade kommit på att om han la sig på min kudde och knuffade till med rumpan just i "lägg"-ögonblicket på min kind for mitt huvud iväg och han fick hela dunkudden själv. Ofta vaknade jag utan kudden och av en kurrande katt. Tungan ute När jag sen gick upp var han som min svans, följde mig hela tiden och låg bakom mig på stolen när jag åt (utan att tigga). När jag åkte så gick han upp och väckte mannen (om han sov) istället. Då kröp han ner under täcket och hade sig.

Lucas (6 år) gillar bara en enda leksak; prasselmusen som vi säger. Den ser ut som en mus gjord av kolapapper, typ. Alla andra leksaker vi köper tittar han på och sen skiter han i dem. Det är bara prasselmusen han leker med. Vi hittade små bollar i samma papper, mössen börjar bli svåra att få tag i, och trodde att bollarna skulle funka. Pyttsan.

Neo (15 veckor) är en riktig liten herre. Det är 200 knyck eller 0. Han sover gärna brevid mig, har inte kommit på att han kan knycka kudden än, och direkt jag slår upp ögonen börjar han kurra. Sen är han min "nya" svans och följer mig på morgonen. Vill gärna sitta i knät och bli klappad när jag sitter på toa. Han kommer och möter en i dörren och vill upp i famnen och prata och gosa, jättetrevligt efter långa dagar.

Sassa (15 veckor) är drottningen i huset. Hon fräser så det står härliga till åt pojkarna när de inte gör som hon vill.

Hon vill gärna att saker ska vara på hennes sätt eller inte alls. Men matte går inte riktigt på det, husse är mer lättlurad. Hon är även en liten pratare. Kollar gärna vart man är genom att jama när hon är i andra rum än oss.

Det var lite om mina katter. Bifogar bild på Ludde, min ängel.

Marita-L
0

Hihihi ja dom är så roliga hihihihi

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s