Allergistädning
Jag undrar om ni vet något meddel som man kan använda för att få bort allergener?
Jag och min sambo har nämligen flyttat till hus där det har bott en hund och min svärmor är väldigt allergisk mot hundar. Trots att hunden har flyttat så känner hon av detta. Vi håller visserligen på att renovera så mycket kommer nog att försvinna, men under tiden man renoverar så rör man ju upp det så att det blir ännu mer.
Så jag tänkta att man kanske ska ha något medel i skurvattnet så kanske det blir bättre snabbare.
Finns det något sådant?

Grattis till husköpet!
Vad kul ,var ligger det då?
Men eran lägenhet inne i centrum var ju läcker må jag säga,den gillade jag!
Såg att ni fått hem en katt också!En norska om jag nu fatta det rätt!
Grattis till henne också!
Vi ses väl snart!
Heléne
Ps.jag har inga tips på att få bort allegener…

Bara städa o städa, jag har ju luftrenare då mina föräldrar kommer hit(också allergi)
Men jag tror då ni håller på renovera försvinner massa på köpet
Vicon tar ju bort mkt, finns hos lantmännen
/ Carina
Dammsuga med en dammsugare märkt av Astma & Allergiförbundet, våttorka ofta och skaffa luftrenare. Städa och vädra ofta.

Tack för alla tips!!
Jag tror också att det kommer att försvinna med tiden eftersom vi gör om. Men jag känner ju ett par kattallergiker med så det kan ju vara bra för deras skull. Eftersom katterna kommer attt stanna!!
Jo du Helene visst var det en fin lägenhet, men den började bli lite liten, pojkarna fyller ju trots allt 7 och när man har löphonor är det ju alltid trevligt att kunna ha dem i andra änden av huset under natten åtminstone. Men bi har köpt hus på backen (vid kappa), så vi bor fortfarande rätt centralt. Vi fick det ganska billigt, så då blir det ju en del renovering istället , men det är ju kul!!
Och den norska skönheten får du träffa i luleå, hon är 5 månader då, så hon kanske möter någon av dina då, ifall vi lyckas bli nominerade!!
….men använd isåfall klorin med äpple så luktar det inte badhus i hemmet