Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 4260 ggr
Luna1988
0

bajs i pälsen där bak

och hon vägrar låta mig ta bort det.. vad gör man?

Annkis54
0

Du har inget val
det måste bort om hon inte tar det själv
för bajs fräter ju
varför låter hon dig inte ta det??
är hon besvärlig att hantera så skulle jag rakat ner henne därbak medan jag "tränade upp henne" i hantering:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Är hon mkt besvärlig när du ska ta bort det, så kan du linda in henne i en handduk, så kommer hon inte åt att varken klösa eller bita…om det nu är på det sättet hon är jobbig. Men bort måste det ju!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Kittentotts
0

Det är du som bestämmer, inte kan katten gå med bajs i rumpen, gör som Bullan skriver, du får tala om det är du som bestämmer annars får du stora problem med bad o annat

/ Carina

Luna1988
0

När min kille kom hem så höll han henne medans jag tog kammen å fick bort det. Det var intorkat så var tvungen å kamma bort det! Annars när det är färskt brukar ja göra rent med vatten.. Busan avskyr när man håller på "därbak" men det går lättare när man e två.

Lovebuffen
0

Ta en vanlig sax och klipp ner pälsen där bak så fastnar det inte alls lika lätt, funkar jättebra här hemma.

isnornin
0

är hon lös i mangen?

Jag klipper min katt, det fungerar bra:)

MVH Isnornin

Kittentotts
0

#4 Ibland så händer det ju det kommer bajs baktill

men om du istället för kammar ut och drar henne i hårstråna som gör ont så är det bättre du tar henne under kranen och sköljer så det blir mjukt, vet det inte låter trevligt, men det gör ont dra i de stackars stråna bak.

Klipp gärna ner henne baktill som flera skrivit

Lycka Till!

/ Carina

krasivis
0

Jag fick ett jättebra tips av Lisa L när Gizmo kom hit. Det är att ta potatismjöl i handen och dutta på i baken, det suger åt sig bajset och sedan går det hur lätt som helst att kamma bort. Men, man kan ju inte vänta tills det redan torkat in förstås.

Annkis54
0

#8..se nu lär man sig nåt nytt igen
att potatismjöl är suveränt på att suga upp saker vet man ju
men att det även kunde användas så här:)
tar det bort lukten oxå???
hur mycket tar du på??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

krasivis
0

#9 Ja visst är det skoj att lära sig nya saker! Jag tar på ganska mycket så att det liksom "rinner av" potatismjöl. Om det är mycket bajs så gör jag ett par omgångar. Ja, jag tror att det tar bort lukten med, inte helt säker på det…. men om bajset kammas bort så är ju lukten också borta. Jag har ett eget potatismjölspaket enkom till detta.

Amorstroll
0

# 8 och #10

Vad kul att du annammat mitt förslag!

Detta med potatismjöl berättar jag för alla mina kattungeköpare. Jag vet att vissa använder t ex puder men det är ju inte så bra att slicka i sig och tvättar sig det gör de ju, medan potatismjöl i jämförelse är en produkt som inte är skadlig att få i sig. 

Speciellt när kattungarna börjat äta själva brukar magarna ibland reagera och de blir lösa. Man kan ju inte tvätta dem hur många gånger som hellst om dagen så jag tar bort det värsta med stålkam och tar sedan en näve med potatismjöl och trycker upp det baktill. Detta gör att man slipper fartränder på golvet etc…etc… När det torkat in, och det gör det ganska snabbt kan man kamma bort resten.

Ett annat tillfälle då magarna brukar göra uppror är ju när de byter tänder vid 4 - 5 månaders ålder. Precis som människobarn blir de lite hängiga, får feber och vill bita och gnava på något. (Förr hade man ju bitringar till barnen, vet ej hur det är idag….fniss)

Precis som du Elisabeth har jag ett eget potatismjölpaket enkom till katterna.

Kram Lisa L S*Amors Troll

Kittentotts
0

Vilka bra tipsSkrattande

Vad har man till henne hane som luktar fertil?GladNågra tips här med? Just nu kammar jag med barnpuder imellanåt, han är ju mammas bebis, vill sitta i famnen som en baby flera ggr dag, sen luktar jag hane medSkrattande

/ Carina

isnornin
0

om det händer att Iza får bajs där bak, tvättar jag bara bort det..

MVH Isnornin