Godmorgon Lördag
Godmorgon alla. Vaknar upp till en underbar dag här i Halmstad. Idag är det tvätt, städ och kattbad. Ska till ORKK:S utställning nästa helg. Så jag har badat i flera veckor nu med förbad och trimmning och nu börjar det dra ihop sej till utställningshelg snart. Ska ha 3 stycken med mej så det är ju lite att göra. Ska även göra lite i trädgården idag, tycker inte det är så roligt att jobba i trädgården nu när det börjar gå mot hösten, men det måste ju göras, mannen i huset får ta gräsmattan så får jag ta annat runtom.
Vi ses till nästa helg ni som ska till ORKK, ha det bra så länge.
Ann-Louise.
Godmorgon från Göteborg, här ser ut att bli en solig dag idag. Även här skall det städas idag, trädgården och garaget ska få sej en välbehövd rensning, väntar på att få grävmaskin hit för att dränera framsidan på kåken innan vintern så man slipper iallafall rensa rabatter nu och även sen då vi ska stenlägga den. Lär bli något lass till soptippen under dagen.
Igår anmälde jag till utställningar så nu har man ett ganska bra schema.
13/9 Samuel Västra Frölunda
14/9 Samuel Västra Frölunda
4/10 Samuel o Penny Kungälv
5/10 Samuel o Penny Kungälv
8/11 Samuel o Penny Oslo
9/11 Samuel o Penny Oslo
sen blir det ev även 6&7 december, inte riktigt klar där ännu då vi kommer hem från Thailand 2 december och man ska ju hinna med lite annat än kattförberedelser då.
Nej, nu är det dags att gå ut och börja, ska bli flyguppvisningar vid Säve depå idag o imorgon så kanske man får hålla sej inne då.
God morgon från strålande solsken i Viskafors.
Här har vi också haft utställningsbad
Jag bara längtar tills på Fredags då vi åker..skall bli så kul.
Vi ses där…
Ha en underbar dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

God förmiddag allihop!
Här är det inte bad som gäller idag,, däremot så gick jag upp rätt tidigt så nu är jag klar med kattvård, dammsugning, lite städning.
Känns skönt att inte ha en massa måsten kvar att göra.
Ska åka iväg o köpa kattmat snart, annars blir det nog en lugn dag, ev ska jag iväg med barnen o grilla på em, vädret är bra här i Gävle idag.
Ha en trevlig dag.
//Monica

Go morgon från Norrland och Skellefteå.
Här har vi 16 grader och sol.
Jag är ledig hela helgen (sen är jag inte hemma nån helg på hela september-jobb varann helg och utställning i Luleå och Borlänge!)Kuul med utställnig snart igen!
Vi ska också jobba ute idag.Vi har ju byggt gäststuga hela sommaren så nu ska det fixa´s på tomten.
Sen ska nån av katterna få bada innan helgen är över.
Hoppas att mitt 2 åriga barnbarn kommer på söndagsmiddag i morgon!
Katterna tycker om att busa med honom!
Oj du Ann-Louise förstår att du har fullt upp,tror du att du får någon Kostakaka där,det tror inte jag.Lycka Till.Lena
Hälsningar LENA

Hej Lena och tack för lyckönskningarna. Vad jag blev sugen på Kostakaka. Får nog fixa till en god kaka till fikan.
Kram Ann-Louise.

God Middag fr ett soligt Kungsbacka
Här väntar vi besök i eftermiddag fr Orust, ska titta på en liten pojke i Olivias kull
Kattbadet hade jag av 9 katter & 5 kattungar igår, känns gott gjort detta klart för denna månad(hoppas jag) fast kattungarna får jag ju ta imellanåt
Önskar er all lycka nästa helg ni som ska ställa ut, själv så har jag inte planerat hösten alls då kattungarna får ta min tid
Ha en bra dag allihopa!
/ carina

Jag blev så nyfiken;vad är kostakaka????
Ett recept kunde kanska nån slänga in!
Jag har en "Pitekaka"-sockerkaka som man gör en smör,mjölk & vaniljsocker kräm till och lägger mellan.
Är det nåt liknande?

Hej frukove. Ja, det är likadant som kostakaka, och gud vad gott det är.
Ann-Louise.
God kväll från Trollhättan
#5 och #9 RECEPT vill vi ha..om det inte är hemligt :):)
idag har AnnKriellas A Wish Come True flyttat så det är vad jag har gjort idag:)
Det var så trevligt att träffa Annica o Håkan o Putte
O så lite gott fika
inte blir det Drammen för mig heller
inriktar mig på Varberg.
O utearbetet får vila tills våren:):)
ha en trevlig lördagskväll alla
Imorgon ska jag åka o KÄNNA på min ev. nya hane

Godkväll på er. Nu är det färdigbadat och trädgårdsarbetet är kkart, puuuuuu vad skönt det känns när man kan sätta sej ner och känna att idag har jag gjort allt som skulle göras. Så i morgon ska det bli en slappedag, åka och se lite i affärer och inte göra något vettigt alls. Sen är det jobb igen på måndag, ska sluta tidigt på torsdag, för då är det bad igen, packa och fixa till det sista. För sen bär det av till Norge på fredag. Vad kul det ska bli med utställning.
Vi ses
Ann-Louise.