Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 459 ggr
[Guardians]
0

Godmorgon 17 augusti 2008

Säger ett lite senare godmorgon trots att jag varit uppe tidigt även om kvällen blev sen igår efter en strålande varm dag i Danmark.

Idag skjutsade jag mannen till flyget då han ska till Spanien för jobb, lyxliv Tungan ute anser jag, formel 1 i Valencia.

Jag har fortsatt dagen med att hittills bada två katter, dels min perserkastrat som blivit hemskt mjällig uppe på ryggen och behövde åtgärdas, sen min lilla exot Penny som inte tyckte det var nån kul idé med detta men nu doftar hon underbart av vanilj, ett schampoo från House of An-Ju speciellt framtaget för kattungar.

Senare kommer det bli utställningsförberedelser med Samuel, en kur som tar tid, ska koka ihop inpackningen nu. JAg är lite småbekymrad för hur detta med hans utställning kommer gå då han precis blivit könsmogen och har fullt med egna ideer om vad han vill och inte vill, som att hållas i famnen, där är det just nu bara NOOO om han inte själv får bestämma exakt hur han ska sitta, han är hal som en ål och denna katt består av 4,5 kilo muskler, stark som en björn, vart tog min lille kille vägen?? Han som gjorde allt för att vara mej till lags. Nåja, vi får ta utställning på lördag och det är ju inte värre än att jag får dra honom om det inte vill sej, ska ju ställa även söndag enligt planeringen.

Om jag sen orkar o hinner ska jag iväg och handla, äldsta dottern fyller 26 på tisdag och då ska jag åka till Trollhättan efter jobbet då hon bor där, eller snarare strax utanför på landet. Ny digitalkamera står på önskelistan, snabbt och enkelt att handla iallafall.

Får se om jag hinner ta lite bilder på katterna sen ikväll och lägga ut, ha det så bra så länge

Annica

simzonites
0

God middag! Här i Kalmar är regnar det så idag blir det paus från husmålningen Glad Vi har precis fotat europékullen som snart är 6 veckor, så lite senare idag finns det nya foton på hemsidan: www.offsides.se

/Lotta

/Lotta

Annkis54
0

Här får jag väl nästan säga godkväll nu då, klockan har ju hunnit bli 19.20
idag har jag badat o fotat 4 kattungar
som kan ses på www.annkriellas.se för den som vill
i alla fall blev de väldigt fina:)
"japanen" är ett riktigt pälsmonster
Annica…ska bli kul att se bilder på din LILLE kille..hehe
nu ska jag kolla dina Lotta
ha en fortsatt trevlig kväll alla

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

#2, han är inte fotoklar ännu, går med inpackning i pälsen

frukove
0

Go natt på er alla!Eller gomorron…

Här har vi ,som vanligt sista månaden ,varit ute och byggt ivår nya gäststuga som snaaart är inflyttningsklar för sonen!

I övrigt har vårt 2åriga barnbarn varit här i helgen!

Mommo hade en ledig helg och mamman skulle på party!Så Rocky sov över här!Ojj,vad mycket kul vi haft.

Sol och 20 grader har det varit!

I övrigt har jag två busfrön här hemma som nu är 16 veckor och har blivir vägda igen!

Rufus PER ns(en dunderklump som ÄLSKAR att äta!)vägde 2340 g!

Bernard Exo n24 (som jag trodde gått ned i vikt sen sist)vägde 1740 g!!!

Så ingen är väl nån lättviktare precis!

Annica:vad kul att få se dina andra katter oxå!Är det Exon du har inpackning på ?

Jag ska ju show bada Bernard inför NOS utställningen i september men vet inte riktigt hur jag ska göra…Men det är ju ett tag kvar ännu.

Jag hoppas ju förståss på några kort på Penny!

Ha en bra vecka nu!

I morgon kommer alla jobbarkompisar tillbaxs efter semestern och vi får träffas efter 8 veckor!Vad mycket vi har att snacka om!

Sov gott!

Heléne Fahlgren