Blyg kattunge
Hej!
Fick hem våra sötnosar igår och har nu en fundering.
Pojken har anpassat sig väl, han kurrar och kommer gärna till oss. Men flickan vill inte komma till oss. När vi väl får tag i henne, kan hon nästan somna i famnen. Men hon kommer inte självmant och har inte kurrat än.
Hur ska vi göra för att få henne att komma till oss och inte springa och gömma sig när vi kommer?
Annars så är hon jättefin och som sagt jättego när vi "fångar" henne.
Har ni några tips på vad som kan ha blivit fel och vad vi kan göra?
Det kan ta tid och är olika från katt till katt, låt det ta sin lilla tid och detta är inte alls så konstigt att hon är sån första dagarna, försök att få fram henne med leksaker och lek med henne men i lagom mängd, det kommer lösa sej ska ni se.
Jag håller med #1…
ni fick ju hem dem igår…o en dag är ingenting
mest tycker jag..låt henne vara..låt henne komma av sig själv
lycka till

Tack!
Våra första kissar var bara pang på, så vi är väl lite "känsliga". Vill ju att allt ska bli så bra som möjligt för dem. Lucas (6 år, perser) och Neo har blivit kompisar under dagen. Det är skönt.
Filnamnet på bilden är tagen innan vi bestämde oss, där av namnet.
Hon ÄR vår flicka nu. Här kommer en bild på pojken.

jättesöta katter du har fått hem 
// Lillevi
Generosa´s Perser
www.generosas.se
Grattis till söta kattungar. Håller med om de råd du fått ovan.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Blyga katter brukar ta sin tid och det är viktigt med kontakt på deras villkor. Prata mjukt och ofta se henne,hon kommer när hon fått förtroende. Många katter har en stark distans och vill studera människor innan de närmar sig. Så det kan vara både blyghet och intelligens med distans tagande som resultat. detta är en katt som du kommer att bli kattägd av inte äga katt. men många de absolut häftigaste när det hela är klart. lycka till
Väldigt söta små kissemissar! Men såklart undrar iallafall jag vilken uppfödare de kommer ifrån? 

Sassa och Neo kommer från China Doll´s utanför Linköping. Jättetrevlig upfödare, med väldigt sociala och mysiga katter.
Jag ville ha en röd, för att det skulle bli så stor skillnad mot min svart smoke som dog. Det blev två. 
Här är en bild på vår 6-åring, Lucas. Han kommer från Snölabans med linjer från Eddores (om ni känner till dem).

#7 Detta har jag också upplevt precis som du säjer.
Den katten tog det ett bra tag innan han tog beslutet att jag var att lita på så att han skulle "ge sej själv" till mej. Men då han gjorde det så var det som natt och dag. Efter den dagen(för det hände över en dag) så sov han alltid på min huvudkudde och höll alltid en tass på mitt huvud då vi sov. Innan det så var han avvaktande och iaktagande. Han kom då det var mat osv men aldrig självmant till mej. Han hade inget emot att jag tog fast han och borsta och kammade…men han kom aldrig själv. Men som sagt…efter den dagen så var han som ett plåster och pratade massor med en osv. Kan ju nämna att jag tog hem honom som okastrerad hane och 3år gammal omplacering. Han hade aldrig sett en TV ens en gång…så ni kan ju tänka er hur det var i början…livrädd för allt!
Så håll ut med eran hona…hon kommer säkert att tina upp.
För det låter ju inte som att hon är en sådan som ligger gömd hela dagarna!?

Var inte orolig för henne, det kommer att bli hur bra som helst med tiden! Ni har bara haft dem en kort tid och för vissa katter tar det där med tillit lite längre tid, men precis som de som skrivit ovan så kan de katterna bli de allra mest lojala och mysiga katter när det där väl kommer.
Underbart söta katter du har fått hem iaf - varmt GRATTIS till dem! 

Tack!
Idag kom hon faktiskt självmant och nosade på mina fingrar. Så länge jag satt still gick det bra, men när jag råkade röra på mig stack hon. Men det är iaf ett steg framåt.
Tack för ert stöd och era råd!