Nya medlemmar
Vi har fått många nya medlemmar, kanske känner ni för att presentera er? 
/Lotta
putt
/Lotta
Håller med
det är så tråkigt när man går in o det bara står
ex. kvinna sverige
man behöver inte skriva mycket
bara några rader…
kom igen nu
…vi kanske känner varann ju…..

Hej anki
Vi har talats vid.
En snabb presentation
Jag är 53 år och pysslat med perser sedan -83
Jag har tre grabbar 35 31 och 18 och fyra barnbarn
Är ekonomibiträde och barnskötare utbildad
Barn och djur har varit och är mitt hela liv
Förutom Perser har det alltid funnit hund i familjen.
Sedan flytt från barndomshemmet.
Pysslar dessutom med keramik och odling
allt som går att skapa och få studera tillväxt.
Ha det bra allihop vi hörs
Mona
Hej Mona..jo jag visste allt vem du var
, på namnet Manbukten
välkommen hit
ta o klipp in hela den fina presentation här på din personliga sida
eller det kanske du redan har gjort
kom igen nu…fler presentationer…folk!!!!

Hej alla!
Katarina heter jag, 43år - snart 44. Har två vuxna barn. Har två små katter en perser coh en halvperser. Har alltid haft perserkatter då jag älskar deras sätt, utseende, päls…ja allt med dem! Har haft dem till sällskap men har nu köpt en för att förhoppningsvis komma igång med utställning och uppfödning. Letar nu pojkvän till tjejen!
Jag har också två blandrashundar, den ena adopterad från spanien där hon var gatuhund - det är hon som är min Avatar, och en tjej till som jag köpte från ett par som INTE varit snälla mor henne!
Bor i Göteborg.
Jobbar inom det sociala.
Är alltså intresserad av djur, natur, pyssel min uteplats…
Så det var lite om mig! Katarina

Hej hopp!!!
Jag heter Pia Mellerstam och kommer ifrån Gävle men har bott i Norge sen 1991.Jag älskar perser och min första köpte jag 1985.Jag hade uppfödning för ca:12 år sen då jag höll på med solid!!!
Jag har nu en liten röd/vit harleqiun pojke på 6 1/2 månader. Jag håller inte på med avel längre men ställer på utställning.
Jag jobbar som golfinstruktör i Bärum(ca 20 min från Oslo)
Ja det var lite om mig!!!!
Mvh Pia Och Dex

Hejsan !
Jag håller med om att det är roligt att veta lite om varandra. Därför gjorde jag om min presentation lite. Trevlig helg alla!
Lena
Lena W
Betty Back`s Exotics
Hej Katarina..Pia o Lena
kul att se att fler gör presentationer
nu känner jag ju redan 2 av er
..men för alla andra
Nu har jag med uppdaterat min lite :-)
Jag är med här just för att det är en kattsajt… Jag är ägd av CRX och är mest på den sajten men tittar gärna in här då och då för att läsa om de "långhårigas" värld 
Kul att ni som är nya på perser väljer att presentera er
Kanske fler som vill göra det?
/Lotta
ska presentera mig också Maggan47, är 59 år, jobbar som mentalskötare, har 2 barnbarn på snart 6 och snart 3, som upptar min tid, och så katterna förstås har 3 st. har mest hållit till på Hittekatter, då jag har 2 stycken, från Katthem, Felicia 9 år från Nynäshamn, och Timjan snart 4 år från Örebro katthem, är med i Stockholmskattkastreringsgrupp, var med och startade den, men har ju perser också, Lucas född 87, svartvit är han, pigg för sin ålder, dvs lite stebent, men hatar fortfarande kam och borste, och säger ifrån när något inte passar Maggan47
detta är Timjan snart 4 år och under henne Felicia 9 år, underst är Lucas

Hej Maggan
trevligt att få se dina katter
en perser som är 20 år wow
hmm inkluderas ha här med eller.. ja har skrivit en del på min sida annars…
Hej hej allihop.
Jenny och Johan ifrån Göteborg. Ni finner lite mer presentation av oss på vår sida. Lite bilder är också tillagda så ni får se de underbara tissarna.

#14 ja vi brukar presentera oss här med Nanna

Hej på er! Nu när jag äntligen har fått det att funka för mig att skriva här så är det väl dags för en liten presentation av mig. Jag heter Lillevi är inne på mitt 46:e levnadsår och bor i Värmland. Mitt intresse för perser har kommit på senare år. Jag är stolt ägare till stamnamnet Generosa´s. Är medlem i Fyrstad kattklubb. Har en svart jättego perser hane som heter Flisan´s Explosive Look (kallad) Albin. Min Avatar är på en av mina honor som heter Kissleberg´s Bumble Bee (kallad) Humlan, hon är en självständig svartsköldpaddsilvertabby/vit tjej. Jag har också en liten jättemysig svart/smoke tös som heter Salomez Lady Helena lyssnar till namnet Donna. Perser i Fokus är en jättebra sajt jag har lärt mig så mycket och fått hur mycket information och råd tack vare alla inlägg. Har även fått en jättebra kontakt med Fina Stina´s Yvonne, vilken kvinna
jag blir glad bara jag tänker på henne, hon är alltid så positiv och glad och har så mycket kunskap man kan få del av. Har även pratat med några andra av er här och ni är alla så trevliga och hjälpsamma. Tack!
välkommen hit alla "nyingar"
vad kul att se er här
Välkomna alla nya medlemmar! 
#18 Så söööt exotic!!

Välkommen!!! Vilken sötnos du har!!!
Pia
Tack så mycket, Kan säkert behöva lite god råd på vägen.

Nu har jag uppdaterat min sida!!!!
okej ..
hejsan allihopa ja heter nanna och är stolt ägare till två exoter och en perser (som bor hos min kompis) bor i kungsbacka förtillfället med en tjej kompis som har två rottisar. men ja letar eget så om de e någon som har nått i närheten så..
ja är styvdotter till carina här kittentotts som hjälper mig och som även är uppfödare till min lilla maskot svartvit exo, för honom är ja den ända som gäller. när ja kommer hem så trasslar morrhåren ihop sig å han sätter sig på sängen å ger sig inte föräns ja lägger mig å kelar med han en stund. sen så har ja smulan (aurora) oxå som även hon är en exo men från baboos. Mycket speciell å pratsam madam, köpte henne när hon var ett år gammal. sedan så har ja ju azrael oxå.. son till bonaly han är den mest egna och charmigaste perser ja vet. ja de va väl de mesta stort sett. tack för allt
nanna

Hej allihopa… 
Har smygit runt i kulisserna ett tag nu och kände att nu ska det väl vara dags för en liten presentation. Helen heter jag, är 35 och det är jag som har katteriet Derobe´s. Där föder vi upp katter med choklad och lila inriktning. Katteriet är inte så gammalt utan startades upp i början av 2006.Det var lite om mig, kommer förmodligen mera i framtiden men tills dess, ha det gott!
Hej Helen ..kul att se en presentation av dig

Mmm… Jag vågade till slut 

Hejsan
Inger heter jag och är 51 år , bosatt i Alingsås. Bor tillsammans med mina 3 katter som jag verkligen älskar. har för tillfället lite tråkigt med min ena katt Baileys ( halvskogkatt) som tillbringar natten på Blå stjärnan i Borås.
Jag har varit sjukskriven i över 2 år, blev sen uppsagd från kommunen men är nu på väg tillbaka till arbetslivet. Jippiiiieee.
Här kommer först en bild på min Prins, Baileys, som snart är 6 år

Välkomna hit!
/Lotta
Välkomna hit alla nya!! =)
jag vill oxå önskar er välkommen hit
detta är ett kanonställe

Tusen tack för allt välkomnande.
Det känns mycket bra ;-)
*putt* då vi har fått ännu fler nya medlemmar 
/Lotta

Hälsningar LENA

Hej allihopa!
Hilda heter jag och bor i Skellefteå.
Jobbar just nu som elektronikmontör, trivs riktigt bra.
Jag har ett intresse och det är djur. Egentligen är jag mer en hundmänniska, trots att min första hund köpte jag för två år sedan från hundstallet i sthlm, Katt har jag haft hela mitt liv.. eller katt och katt. Jag har haft PERSER hela mitt liv. De katter jag har haft har alltid betett sig mer som hundar än som vanliga katter gör så där av att jag fortfarande kan vara en hundmänniska, fast med perser inslag!
Och kombinationen är självklart det bästa, hund och katt =skratt!
Dom är verkligen helt underbara de små hårbollarna!
Är det någon av er som har något tips på en bra exotic uppfödare? Jag är grymt nyfiken och skulle gärna vilja veta om ni vet av någon?
eftersom det har kommit en del nya igen så puttar jag denna
det är jätteroligt att kunna läsa några få rader om er alla
kom igen nu
puttar den igen då det har kommit ytterligare nya medlemmar
#37..har du hittat nån bra exouppfödare uppe i dina trakter
annars så tycker jag att du ska skriva en ny tråd
så vet du säkert att alla ser den
ta en rubrik så man förstår…ex.
exoticuppfödare i Skellefteåtrakten
Halloj !
Har ingen perser själv (maken allergsk) men gillar colourpoints och vitfläckar (vääääldigt svag för blåpadda vita tjejer…) Min syster föder upp perser med stamnamnet S*Älvrosens…

Hej Helen!
Välkommen varför smyga runt? Är Deroba ditt uppfödarrnamn
Häller själv på med choklad och lila, så jag är väldigt nyfiken. Var kommer dina katter ifrån. Berätta mera
Mona

Hej!
Jag heter Mia & tillsammans med min man Johan & våra 3 Söner 12,15,18 år föder vi upp choklad & lila ,Colourpoint & bärare.
Vi har fött upp perser i mycket liten skala i 10 år. Sedan 2003 har vi stamnamnet S* Mia's charming inregistrerat hos Fifé. ( Sverak ).
Vi har 6 st katter Alla i färgerna choklad ,lila eller direkta choklad bärare.
Vårat nyaste stjärnskott & familjemedlem är en chokladtabby perser hona ifrån Pirayas ( Hon finns ännu inte med på våran hemsida )
Ni är välkommna att besöka våran hemsida & lämmna gärna en hälsing i våran gästbok www.miascharming.se
Vänliga hälsningar Mia & familj.
// Mia

Får passa på att önska dig välkommen då, Mia. Hoppas du ska trivas 

Hej Helen !
Tack så mycket..ha en fortsatt bra dag.
// Mia
Välkommen #Dolleminas
o #Miascharming
NI har visserligen varit med ett tag men jag har inte noterat er förut så jag säger välkommen här nu

Hej Mia!
Välkommen och få ut tjejen på webben, det lilla charmtrollet.
Hon är så söt
Vi hörs
Mona

Hej Anki!
Tack…ja…det stämmer…jag har varit med ett tag…men att jag fanns med här på listan…..det visste du ju faktiskt i alla fall enligt ditt mail till mig tidigare.
Mia.
// Mia

Tack Mona !
Vi jobbar på nya bilder..
Vänliga hälsningar Mia.
// Mia

Hej och välkommen Ingor 55
Kul att se cubic zirconia katt. De försvann allihop tyvärr ur avel. Har du haft någon kull?
Mona

Välkommen till oss! Hoppas du kommer trivas
#47..ooops….man mailar ju så många så man glömmer bort
sorry
i alla fall är det kul att se din presentation
*putt*
/Lotta
har ju kommit lite nya igen så jag puttar den
Hej
Jag heter Junia och har sedan en dryg månad tillbaka en härlig perserpojke med tilltalsnamnet "Kotten" ,
Han är uppfödd hos *englagirl* o vi bor i samma stad. Skönt att ha uppfödaren så nära.
Kotten är världens goaste Kotten.. för min del världens goaste perser… haha.. men därom är jag partisk.
Nåja… Junia, var namnet och hemma här finns 3 hundar (2 fodervärdstikar och 1 som jag äger… som jag också älskar). Tvåbenta finns en hel stor klunga … men oftast är vi 4 st, en husse/pappa/make och en matte/mamma/maka (=jag tror jag) och 2 barn på 5 och 6 år. På loven växer familjen med 3 tvåbenta till… 14,13 och 11 år. Har ännu ett barn som inte kan följa med på resorna då hans autism blir värre av resorna plus att han inte orkar sitta i bil så länge.
Mer om mig kan ni hitta på hemsidorna
Hej Junia..o tack för en fin presentation
vi känner ju dig lite nu
men att få det nerpräntat är alltid bra
Har präntat ned lite … tidigare, men inte i denna tråd… så.. då gjorde jag det igen!
Hejsan
Jag är jätteglad att jag har hittat den här sidan och är medlem, här också,, För om ett par veckor kommer jag har två pojkar som är syskon. Dom har mest perser i sig men är inte helt perser. Men jag har läst mycket här,, och här är många bra tips eftersom dom kommer få lång päls.
Så jag undrar går det bra att vara medlem här även om jag inte har helt äkta perser?
Ha en skön helg//tina

Hej stina63 och varmt välkommen hit.
Klart det går att vara medlem här utan att ha renrasig perser .-)))
Hoppas att du kommer att trivas här.
Är man frågvis och vill veta mycket om katter överhuvudtaget så är detta ett bra forum.
Kram
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Tack så mycket,,, katter har jag haft innan men inte långhåriga,, dom här små dunbollarna ser ut som perser en blå och en cremvit men dom är båda killar,
När jag har fått hem pågarna så kan jag sätta in en bild eller två på dom så ni ser hur charmiga dom ser ut,,
Kram Tina

Ser fram emot att få se dina efterlängtade kissar.
2 pågar….det blir bra det.Gosiga killar är det bästa som finns .-)
Kram
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
*60 Det bästa med dom är att dom är som tvillingar..går på upptäcksfärd äter leker sover tillsammans.. Dom andra två syskonen leker som andra kattungar gör,, Men Hugo Och Anton är som ett par,, alltid tillsammans
Jag har bilder massor redan men väntar tills dom kommer hem
KramTina
Hej Stina63
eftersom det pratas om presentation…o detta är "den mindre" presentationstråden, det finns en större..så puttar jag upp den så att du kan presentera dig ordentligt…om du vill :)