Kittentott´s Fick smått igår

Grattis till läcker färgkull och lycka ill med de små

Grattis Carina till Marängis bebisar, vilken härlig färgkull. Du ska se att allt går bra denna gången. Jag håller tummarna för er. Ha det bra och njut av alla era bebisar // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

GRATTIS! Vilka härliga små gryn.
gratiis kittentotten hihi
jag har 12 st små hemma nu hehe så jag förstår du är lycklig
Grattis till dina nya små troll! Hoppas att allt kommer gå väl med dem!
Grattis!!
ser mkt gulliga ut!

Tack allihop!
#5 Ja en liten plutt på 66 gr, han tar sig inte lika bra fram tyvärr, men han får min hjälp, han vill så gärna, viljan finns iallafall
De andra hade bra vikter upp t 106gr
Håll gärna tummarna!
Och snart kommer nästa kull, trodde inte den tjejen lyckats med sin parning, men hon har gått upp i vikt, blivit så vacker, andra såg men inte jag
En svårparad tjej, 3e gången gillt, och så har hon en korkad matte som inte ser hon är dräktig
Kunde väl inte tro
Så sista Augusti ca kommer fler, just nu är det 10 st småttingar i huset:))
/ Carina
När jag hade en kull på 5st,fanns där en som vägde endast 55g…en liten snusdosa
han fick namnet Minio,han åt själv och gick stadigt upp i vikt..men ..med en mjölkko som Inka till mamma var det nog inte så svårt
Haha!! Jag ser att du kommer att få riktigt fullt upp framöver,men det känns ju inte riktigt lika jobbigt när de första flyttar då

Heja mini, det kan gå! Vi hade en 59grammare här som överlevde, lycka till!
Grattis och lycka till med de små. Min Pytte vägde endast 61gr. och hade fyra starka syskon och det gick bra. Jag håller tummarna jättehårt för er. // Malin

Jättegrattis till kullen och lycka till med de små nu!
Hoppas få se bilder på dem vartefter de växer!
//Lena
S*Loveline´s Perser
www.lovelines.se

GRATTIS till kullen, väntar på foton lite längre fram då. Spännande och se bebbarna när de öppnat sina ögon.
/Helen
Super grattis Carina..vilka härliga färger..super mysig bild.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Grattis!!!!!
/Anne

STORT VARMT GRATTIS till den vackra kullen! 

Grattis till din söta småttingar
/Britt-Marie

Creme bebbar i mängder har du nu. *mums* Grattis grattis=)
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Grattis Carina!

Tack alla!
Jag har också haft pluttisar, de har vägt 49-50 gr, men de har klarat sig ändå
Det är tyvärr inte alltid man har samma tur bara, denna lilla är inte så stark, så jag är mkt osäker
Men håll gärna tummarna, de är nämligen 2st småttisar, lika klena just nu, så bara hjälpa till
/ Carina

Grattis till bebbarna !
Vilka fina cremisar..
Lycka till med dem..& jag håller såklart tummarna för den minsta.
// Mia
// Mia

Tack för alla tummar o tår
/ Carina
supergrattis till ytterligare en mumsig kull….så roligt att se så fina vitfläckar…nu håller vi tummarna

OJOJOJ!
Vilka sötnosar med läckra färger!
tycker Lisa L S*Amors Troll
Stort Grattis till småttingarna!

/Lotta
/Lotta

Tack allihop!
Det gick som jag trodde med minsta på bilden längst ner
Satt uppe inatt, den skrek imorse hejdlöst, så vi åkte t vår veterinär som finns 5 min fr oss, hon lät den somna in fort
Nu hoppas vi på de andra, de 3 största är duktiga och går upp fint
Creme vita har det lite kämpigt, men det börjar se lite ljust ut, den är ju mindre än de andra, så svårt då de vill ha alla tuttarna, så jag hjälper till lite, den är iallafall stark med viljan
/ carina
Usch!! Alltid jobbigt… fast man är förvarnad,det är ju naturens sätt att ta de svaga….hoppas att det går bra med den andra plutten,det är ju inte ovanligt att de kan ha fått upp vätska i nosen när de "ivrar" på..och det gör ju att de har svårt att känna lukten av någon spene även att suga blir ju svårt. Brukar du suga nosen med slang? jag vet ju inte om det är det som är bekymmeret eller om det är en "allmän" försvagning. Men den verkar ju ha viljan.

#30 Dessa 2 som nu är mindre än de andra beror på, hon som hade hanen påstod mammakatt inte löpte i början, sen velade hon fram o tillbaka om hon löpte, el hon inte gjorde.
så jag visste helt enkelt inte om när parningen skett, det syns tydligt de är gjorda på olika tider, TYVÄRR!
Jag suger ur mina ur både mun o näsa med en bra sug, alltid gjort
Men de som är kvar nu, de äter bra, går upp så fint i vikt också
Så nu hoppas vi verkligen på den som är mindre även klarar resan framåt
/ Carina
#31 vad jag förstått så kan de inte bli gjorda olika tider… Tror vi skrivit om det i en annan tråd nånstans.. lr om jag möjligtvis läst det nån annanstans…. hmmm…

#31 Möjligt vi pratat om detta någonstans
Men det tror inte jag på i så fall
Finns en anledning man inte låter katter para mer än 3 dagar
Pratade även med veterinären om detta idag, den lilla jag idag tog bort va inte färdig utvecklad, syntes så tydligt på hans breda tunga, mun, outvecklad.
Stor skillnad på de 2 minsta mot de 3 stora här hemma va det
Hade även kontakt med min uppfödare idag som haft uppfödning mkt lång tid, hon sa samma sak
Nä visst kan de tillverkas vid olika tidpunkter
Tyvärr va min tjej hos hanen 1 vecka då hanens ägare inte trodde hon löpte
Jag räknade ändå 2a dagen, och hon fick precis på dag 63
Och de minsta föddes först här
/ carina

# 32 JO- dom kan tillverkas olika tider & dagar
!
// Mia
// Mia
#32 Det beror på honan..en del låter sig paras en dag sedan är det tvärstop…andra "småfjössar" upp till 10 dagar och så finns dom som gör någonting där mitt emellan. Så länge honan låter sig bli parad och bli stimulerad till ägglossning lika långt blir det mellan barnen. Ibland kan endel av fosteren tillbakabildas redan under havandet,om det är långt emellan parningarna.
Grattis till kullen & all lycka till dem dem :) ser fram emot bilder vartefter. Mvh Linda

Grattis till kullen, och kram, snyft till att den ena tyvärr inte klarade sig.
Nu har jag också ett inlägg,
Jag har fått lära mig att en katthona inte släpper ner sina ägg förän hon blir parad, (det är därför man ska använda sig av en tops om man vill få en hona att tro att hon är dräktig).
Vissa honor släpper inte äggen förän vid kanske tredje fjärde dygnet efer en parning, sen ligger äggen och dom blir befruktade alla tillsammans, efter ett visst antal dagar, beroende på honan då alltså.
Så oftast så föds dom lika gamla, men kan ha olika fungerande moderkakor, vissa fungerar sämre, och vissa utmärkt, därav olika storlekar på ungarna.
kattungen får ju sin päls sista dagarn i livmodern, så har alla päls, så är dom lika gamla.
Så har jag fått lära mig, men jag vet ju inte om jag fått fel information.
Någon som har nyare info så tar man tacksamt emot all info.

Jättetråkigt att den lilla inte klarade sig! Håller tummarna att det går bra med resten - de är såååå fina!!
#38 det är nåt sådant jag har läst. Ska leta reda på vart det var jag läste det….
#38+#40..starta gärna en ny tråd om detta..även om det finns en gammal
även detta med topsen…låter mycket intressant
jag vet i alla fall inget om detta
Carina…vi håller tummarna för de 4 återstående o kram på dig

Nu mår alla bra iallafall, de går upp och är mkt viljestarka
bra bit över 100 strecket är 3st nu, så jag har lagt undan hjälpen med mata 
Nu får de växa och gosa med mammakatt, man njuter så av sitta se ner i korgen
Tack allihop för stödet
bilder kommer då de öppnat sina ögon
/ Carina
Grattis Carina till kattungarna!
Lycka till med dem!

Grattis Carina till kullen.
Alltid sorgligt när det finns en svag individ.Men nu får du glädjas åt de andra som är stora och duktiga/Sylvia