Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1270 ggr
Marita-L
0

kissa -kejsarsnitt

Hur lång tid kan det ta..eller är det okej för en snittad hona innan hon kissar??

Gloria blev ju snittad..men hon har inte kissat ännu och jag har vakat eller haft vak…hon har inte kissat ännu..

Blåstjärna säger att om hon inte kissar innan kvällen så måste vi åka in och det vill jag hellst inte nu när bebbarna mår så gott å Gloria njuter av att vara mamma..de har det så mysigt där i lådan och mjölken äntligen har kommit igång.

Hon har försökt bajsa det kom en liten fin korv mini mini men inget kiss helt säkert. Hon har ätit å druckit av det jag har serverat hon har själv varit uppe å ätit å druckit å gått omkring.

Hon kanske kissar i natt?????? Vad tror ni som har varit med om detta förut???

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

heliotropes
0

Nej! har aldrig hört om det,om kisseriet,inte av någon vette heller. Jag har hittills snittat 2 honor och kastrerat 5 honor.

Eva // medarbetare på Perser

Tjing-Ling
0

Hej. Jag tror absolut inte att du behöver oroa dej, jag snittade en gång och det tog 2 dygn innan hon gick på lådan efter snittet. Ofta men inte alltid så tömmer dom blåsan när dom sövs, så det kanske hon gjorde då. Dom kissar ju ofta ner sej när dom sövs ju. Försök att få henne att dricka mycket. Ge henne en äggula med grädde, det brukar dom gilla när dom har bebisar, det gör mina i alla fall. Då får dom i sej vätska av det så trycker det nog snart på så hon går på lådan.

Lycka till och lämna rapporter.

Kram Ann-Louise.

Marita-L
0

Tack snälla …ja hon fick ju dropp både före å efter..hon tömde blåsan under narkos..magen känns mjuk bara lite gaserTystFlört å hon å bebbarna mår bra. Så är det inte livshotande så…

Hon äter å dricker själv mängder

Men varför skrämmer dom upp mig då grrrr

Kram

Crystal Pearl´s

kalltorpets
0

Hej Marita!

Råkade själv ut för detta att mammakatt inte kissade första dygnet! Är nog ingen fara, ha lite is i magen! Verkar som Blå Stjärnan letar mjölkko, tycker snittet blev dyrtFoten i munnen.

Iallafall jätegrattis till bebisarna!

Lena

manbukten
0

Hej!

Tycker inte heller du ska vara för orolig, det kommer nog ska du se. Hade en snittad för länge sedan och vad jag kommer ihåg tog det tid innan allt fungerade. Det går åt mycket vätska  till mjölkproduktionen Lycka till med lilla familjen

Annkis54
0

du har fått goda råd marita
is i magen:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tjing-Ling
0

Hej Marita. Hur har natten varit?? Har hon varit på lådan och kissat än? Hur mår dom små då? Och hur mår du själv?

Ann-Louise.

Marita-L
0

God morgon

Gloria har haft det mysigt hela natten med sina bebbar, det har varit tyst varje gång jag var vaken. Hon har varit på lådan å tömt magen jag kan inte svara på om hon har kisat i natt men när jag var uppe så var hon blöt längst bakbenen.

Vägde bebbarna..en hadde gått upp från 64 till 69… en hadde gått ner från 73 till 70 och en hadde en ner gång från 73 till 71 en stod still…

Så jag beslutade för att ge dom lite tills dom blev nöjda å mätta och det var från 2 ml till 4 ml..så nu sover mamma å bebbarna gott..en suger fortfarande..han som åt hela 4 ml..hungrig ännu..ena sugproppar.jag var tvungen att hålla emot…så ivriga…

Jag väger dom i kväll igen..jag vill inte mata om jag inte måste ..ju mer dom suger desto bättre..men dom får inte gå ner..

Jag är jätte trött för min Fiona har ropat å varit såååå kärleksfull hela natten hon är i dag 61 nu… jag skall se till att aldrig ha så här tätt igen…minst 14 dagars mellan rum iallafall..hellst längre..

men allt gå..jag skall städa lite, äta frukost å duscha..VILA hela dagen å äta gott…lite fusk saker hihihihi

Tack för ert stöd.

Kramar

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

vårt stöd har du alltid Marita
o du gör alldeles rätt i att bara vila så mycket du kan nu
skippa matlagning…pizzeriorna o korvkioskarna ska oxå leva:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Bullan
0

Så skönt att allt är i sin ordning! Jodu…passa på att vila ut nu innan nästa kull kommerFlört

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Tjing-Ling
0

Hej igen. Hoppas det går bra Marita och att hon går på lådan och kissar av sig så du kan se det. Ja, passa på att vila snart dags igen ju för nästa kull. Det är jobbigt med så nära varandra, man hinner inte vila ut mellan vaken.

Vad jag blev sugen på pizza nu när du skriver så Anki. Vi ses på söndag, Jonas kommer inte han är bortrest några dagar, så jag är kattvakt åt honom nu.

Ha det så bra alla, och sitt inte uppe hela nätterna nu och titta på OS. Men visst är det spännande?

Kram Ann-Louise.