Esters kull
Här kommer lite bilder på kull nummer 2. Ska jag vara riktigt ärlig så är jag besviken på denna kull
….. 2 st är sneda i nosen och 2 st är långnästa. De två långnästa blir säkert jättesöta när de blir stora men de sneda…jag blir ledsen bara jag tittar på dom för båda två är sååå fina för övrigt.Klotrunda huvuden blandannat…*gnäll gnäll* hihi Men ja ja här kommer bilder på 3 av dom iallafall.Den fjärde låg o sov så sött.
Hona…
Hane…
Hane som jag inte vet vad han har för färg??? Är han svartsmoke? Silver??
Sötnosar :-)
En del kan ju räta upp sig ganska bra, i vilket fall som helst går det att ha som avel för det snea brukar inte vara ärftligt.
/Sussi
Är det inte? Trodde jag… 

Jätte söta bebbar
/Britt-Marie
jag tycker de är söta
men du vet..man kan inte få 100% utdelning jämt
hmmm…avla på sneda…det trodde inte jag heller att man gjorde?
men det finns ju vissa som kanske har legat trångt o därför har blivit sneda …en snedhet som går bort.
men annars så trodde jag att det räknades som ett "fel" precis som sned nos o dyligt
#4 jo jag vet…
Jag kan iofs tänka mig att dessa har legat trångt iomed att de var 4 st o Ester är en liten hona men jag är tveksam till att det går bort…
De är jättesöta ändå tycker jag! Man får ett sug efter att ha kattungar igen när man ser dem!

Små söta Troll du visar
Inte ska du känna dig besviken.
Jag har faktiskt 2 tjejer som varit snea som små, de har inte gett en enda sne bebis själva, hade de gjort detta, då hade de inte fortsatt i avel(om de gett flera snea)
De kan ha legat trångt i magen också
Näsorna kan dra sig uppåt ju mer de växer, långnästa kan ge mkt fint också. Om inte annat så är de dessa som vanliga"icke uppfödare" brukar välja först t sällskap
Grattis t dessa småttingar!
/ carina

Va inte ledsen Pethra ibland blir det inte som man tänkt sig. Så är det för alla huvudsaken är att mamma katt och bebbarna mår bra.
Håller inte med om att man avlar på sneda näsor, det är visst nedärvbart. I vilken grad kan jag inte säga men jag räknar det som en defekt. Men det beror på om det sneda sitter i mjukdelarna (då har kattungen legat för trångt, eller helt enkelt i en konstig vinkel. Det brukar rätta till sig. Däremot om det sneda sitter i sklettet (inte mjukdelarna) då är de verkligen sneda och det kan till viss del räta sig men aldrig helt. De skulle jag aldrig själv avla på.
Njut av bebbarna, jag tycker hela din kull är jättefin, speciellt bebisen på första fotot. Den har en SUPERFIN skalle.
/Helen
Tack alla för ni gillar mina fulingar.
#8 jo i Esters förra kull var det en långnäsa och han tingades först.
#9 Ska klämma o känna lite på de små som är sneda o se om jag kan se om det är mjukdelen.
Ja den blåvita honan är kanonfin bortsett ifrån hennes nos.Dock så tycker jag att hon bara ser sne ut ibland tex när hon jamar lr stretar för jag håller i henne. Kan ju alltid hoppas att det går bort.