Viktfråga
Vad borde normalvikten på en 2 årig perserhona vara?
Börjar tro att min väger för lite.
kissmekate.blogg.se
från 3 kg o uppåt
mycket beroende på hennes "benstomme" mm
de kommer ju i modell liten, medium o stor
så väger hon runt 3 kg så är det helt ok
är hon sen en chinchilla så tror att de kan vara ytterligare lite mindre
hur mycket väger hon??
vad är det för "sorts" perser??
från 3 kg o uppåt
mycket beroende på hennes "benstomme" mm
de kommer ju i modell liten, medium o stor
så väger hon runt 3 kg så är det helt ok
är hon sen en chinchilla så tror att de kan vara ytterligare lite mindre
hur mycket väger hon??
vad är det för "sorts" perser??

Hon är ganska lite i sig, ser mer ut som en 5-6 månaders katt.
Ibland väger hon 2,5 kg som mäst.
Hon är väldigt kräsen och äter bara torrfoder och ostbågar…Aldrig burkmat, kött, fisk, räkor mm.
Eftersom vi har velat ge henne fet mat så äter hon just nu RC kitten och nu vägrar hon äta något annat.
Vad för sort vet jag inte vad hon räknas som.
kissmekate.blogg.se
Vet du något om hennes linjer tillbaks…vad väger mamma?
Har du gjort en hälso undersökning å sett om allt stog rätt till??
Ostbågar skall du nog inte ge henne..inte det bästa för magen, tänderna precis.
Har du provat baby cat? Uppblött? Du tar tex en halv deciliter torrisar å lägger i dubbla vatten..låt stå ca 1 timme å häll ut över flödet av vatten å servera på ett fat…
Om inte så prova blöta upp det fodret hon gillar. En katt är kräsen för att vi gör det så.. skaffar sig genast ovanor..
Det finns många katter som inte gillar annat än sina torrisar.
Det finns små å det finns stora, så länge dom mår bra å är friska så är ju det okej.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#4..så är hon nog av modell mindre om hon väger som mest 2.5 kg
med "sort" menade jag om hon var en chinchilla:)
har du nu börjat med RC kitten (persian kitten kanske) så fortsätt med den…det är den mina katter lägger på hull på.
o som Marita säger…det som räknas är om hon mår bra.

Det jag vet är att hennes förlädrar också är små i storleken.
Hon är inte en chinchilla.
Sen så får hon ju inte ostbågar som huvudfoder, utan någon båge på helgen.
Men jag har kört med RC kitten i flera månader och inget har hänt i vikten.
Jag får nog helt enkelt göra en hälsoundersökning med henne. Fast i övrit så är hon pigg.
men om jag är ärlig så tycker jag att man känner hennes ben vid ryggen och rummpan mycket mer än på de andra katterna, det är därför jag är orolig.
kissmekate.blogg.se
Jag är ny i branchen…. Men jag tänker på hundar… Kanske hon behöver att avmaskas?? Har du gjort det någon gång?
//Åsa

Jo hon avmaskades senast för 2 månader
kissmekate.blogg.se

Mitt förslag! Gimpet vitamin pasta inehåller alla vitaminer och ökar aptiten. Vid behov av viktökning är min erfarenhet att baby är bättre gärna snabbt uppblött så tuggmotståndet finns kvar. Brukara vara poppis även hos dem som inte gillar mjukmat.
#7…jag tror att hon är en modell mindre:)
kan du se om hon äter mindre än de andra??
men en undersökning är ju aldrig fel
Vad har du för stam på katten?

Alla våra katter är ju så olika i storleken. 2år säger du hon är, vet de som väger som din katt och som är i denna åldern också.
Är hon kastrerad? Tänker på om hon löper tex, för detta kan göra dem magra.
Gimpet pasta är kanonbra ge som godis, och sen kattungemat som du ger nu. Lite räkost, Ad maten är fet och bra med näring(köps hos veterinär)
Lite kött som nötfärs, med lite gräddfil är ju fett i också
Prova dig fram vad hon gillar
Lycka Till!
/ Carina

Hon är nog en lite tjej men hon känns änndå tunn.
Hon är en av de som äter först men också den som slutar först. Men att blöta upp maten var en hitt, hon åt mer än normalt i kväll.
Hon har ingen riktig stamtavla. Hon är min första "raskatt" men jag visste inte att de behövde ha en gilltig stamtavla för att räknas som det då. Hennes morfar hade bara en k-stamtavla. Om jag hade vetat detta så hade jag antagligen inte köpt henne men nu skulle jag aldrig byta bort henne mot en med gilltig stamtavla.
Hon är inte kastrerad men hon löper inte häller (isånt fall bara i smyg som inte märks)
Bifogar en bild på henne från i maj, men det är ju lite svårt att se på långhåriga katter.
kissmekate.blogg.se

Mina persertjejer väger 2,8,3,0,3,2 och 3,4kg de är inte stora någon av dem men i lagom hull.Den med lägsta vikten är en silvershaded.Däremot är min hane en tunnis,men han äter bra och är frisk så han är väl sån.
väldigt svårt att se under all den pälsen..men hon är jättefin
men du har säkert svaret där…hon är okastrerad…o antagligen så löper hon utan att du märker det
har du tänkt att ta kull på henne??
annars..kastrera henne så ska du få se att saker händer.
hon är väl en colourpointperser…o såvitt jag vet så är väl inte det en "sort" som är mindre än vanliga perser…men jag har ingen erfarenhet av colourpoinar:)
men det är ju superbra att hon åt mer ikväll när du blötte upp maten. Men…om du inte ska ta kull= kastrering:)
Jätte söt ser ut som en lite primadonna
Jag säger som Annki här ovan…där är nog orsaken eller en av dom…Jag tycker du skall kastrera henne för då ökar matlusten å hormonerna kommer i chack… Uppblött torrisar är verkligen en hitt här hemma… smarrigt gott.
Fungerar inte på alla men många.
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus