Vad kan man ge som godis?
Jag har en perserkattunge så äter Iams Kitten och mår bra av det. Men jag skulle vilja ge henne nåt godis ibland? Vet bara inte vad!!?
Vad brukar ni ge era som tilltugg?

Greenis
//Lena
S*Loveline´s Perser
www.lovelines.se

Mina katter älskar greenies och dessutom är de bra för tänderna.
Jag brukar ge mina tonfisk eller rå strömming som mina är galna i.
/Annika,

Något som mina katter fullkomligt äääälskar är att få en klick kaviar, vanlig kaviar.
Vars en bit rå kyckling är också MUMS anser de (utom Buffy), fast jag har faktiskt numera börjat koka kycklingen till dem istället, är rädd för salmonella och inälvsmask, så därför!
En annan höjdare är vanligt skinkpålägg till mackor, en bit sådan slinker alltid ner.

Jag ger mina rå köttfärs och råa strömmingsfileér.
Köttfärs får dom dagligen och rå strömming får dom varje måndag då fiskbilen kommer som "godis"
Rå kyckling får dom oxå emellanåt,men BARA svensk.Det tycker dom är mumsfillibabba.
#4 Risken att smittas utav salmonella genom svensk kyckling är mycket liten då allt kött är veterinärbesiktigat.
Det man måste tänka på är sin egen hygien då man handskas med kyckling,men det vet ju alla *blink,blink*
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Mina älskar Nötfärs, köper i saluhallen i Göteborg för det mesta, den är så röd o fräsch :)
Sen så har vi räkost på tub som de får
Sen älskar de Gimpet pasta med massor vitaminer
Fisk gillar inte mina, men en del kan tänka sig tonfisk på burk i vatten
/ Carina

rostbiff
MVH Isnornin

# Bra att veta att just svensk kyckling är riskfri, eller iaf nästintill. Då ska de få det nästa gång vi äter kyckling här hemma, för de fullkomligt älskar rå kyckling, mycket mer än kokt.

oj kan man ge dem rå kyckling visste jag ej oops
mina får nötfärs
o räkost på tub
o gimpet vitaminpasta
sen så blir det lite rens från mig när jag ska tillaga kycklingfileer o det gillas av några
annars så ger jag även ibland torrisar…som jag har fått på utställning eller liknande
Niki och McLaren får en klick räkost på tub varje morgon
Några gånger i veckan får de råströmming, färska räkor och färskspätta. Om jag lagar torsk, så får de också smaka lite…
Jag jobbar ju extra i fiskaffär 
Jag har försökt att ge rens från kyckling och dyligt, men de
gillar det "så där" förmodligen för att jag kokade det lite… Ska testa och ge rå kyckling nästa gång.
Korv smakar de inte ens på, vilket är märkligt.
Rånötfärs har jag aldrig testat, det har jag inte tänkt på att de skulle kunna gilla.
Är det bara att ge en liten bit rå?
Annars får de RC torrfoder. De får fortfarande kitten 32. De gillar verkligen det, så jag tänkte varför byta?
Greenis vad är det för något?
//Åsa