Perser iFokus

Perser

Etikett: 09-hälsa-beteenden
Läst 676 ggr
Tjing-Ling
0

Nu orkar jag inte med värmen längre

Denna värmen är inte hälsosam. Nu är alla fönster och dörrar stängda, och nu har vi satt igång AC:n här. Tar väl några timmar sen ska det vara nere på 20 grader. Nu är min gräns nådd vad det gäller värme. Katterna kommer nog att må lite bättre framåt kvällen när det har kylt ner här inne.

Mvh

Ann-Louise.

heliotropes
0

Här hemma kom det ett rejält åskväder så det har blivit betydligt svalare.

Eva // medarbetare på Perser

Marita-L
0

Jag skall inte klaga men nu har den nått min gräns för för 10 grader sedan vi har 32 grader i skuggan…det känns hemskt… 27 grader inne…blä klibbigt å jobbigt… jag vill ha ett rejält åskväder med regn sedan svalt å skönt igen.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
0

förstår dig verkligen Ann-Louise…här ligger alla bara o sover
men jag märker på kattungarna att värmen tar på dem
speciellt på "Japanen"…jag fick spruta honom med vätskeersättning igår…men idag är det mer fart på honom igen

aircondition…vad köper man då??
hur funkar det??
dyrt??
kanske nån man borde fundera på när det blir så här varmt
speciellt om man har kattungar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

[Guardians]
0

#3, vår kostade 35000 då vi har som du två våningsplan, denna ger även värme vintertid och vi är helnöjda, kan kännas dyrt då man installerar och gör köpet men inget vi ångrat en sekund, billigare uppvärmning på vintern då vi kombinerar denna med fjärrvärmen samt svalt o skönt på sommaren. Vet att det finns billigare alternativ men för oss var det högsta krav på att det skulle fungera som vi ville så satsade lite mer.

Tjing-Ling
0

Vi har också investerat i en lite dyrare, men som sagt mycket billigare uppvärmning på vintern än el som vi hade innan. Och svalt på sommaren. men vi har inte använt kylanläggningen så mycket innan, men nu måste vi köra den hade 28 grader inne, och jag kände att jag var alldeles matt och lite yr i huvudet så det var bara att starta den. Och vi är också helnöjda.

Kittentotts
0

Nä man ska väl inte klaga, men men, det är olidligt varmt just nu

Min väninna kom hem fr Turkiet i Torsdags, där va det 50 grader, luften va så fuktig att deras kläder va våta då de kom hem :)

Sönderbrända va de också

Så de frös första kvällen här, satt med koftorSkrattande

Annki här har du en kyl/luftkonditionering som är billigare:

Läs mera om produkten hos Jula. Klicka på länken.
http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@op.eq=416029
 Carina

Annkis54
0

OOOPPS…det var priset som heter duga
vi bor ju i "hyreslägenhet"…som är 2 våningar..så det ni har köpt är väl för egen ägda bostäder
ska ta o kolla din länk Carina…tack

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

men vem vet…kan man köpa en "dammsugare/städmaskin" för samma pengar ..så..???!! hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Känner väl lite som dig Annki, vi hyr ju också, vill inte invenstera så mkt som #5 gjort tex, men jag skulle mt väl kunna köpa en för det som länken jag skickade

Köpte en Luftrenare för 995:- i våras på samma ställe, denna är superbra då jag har mina svåra stunder på våren med allergi, ja även pojken min. Och sätter alltid på den då det kommer gäster, mina föräldrar har ju svår astma, de mår jättebra sen den om in i vårt hus

/ Carina

[Baboos]
0

FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY VAD VAAAAAAAAAAAAAAARMT!!!Cool
Lyckost er som har semester………………

Kittentotts
0

#10 Stackars dig Jonas som jobbar nu

/ Carina

SussiF
0

Idag är det ju "bara" 30,2 i skuggan :-)

Gå och svalka er med en sval dusch och då ni har torkat av er så är det dags för en ny dusch. På så vis har ni sysselsättning hela dagen hihihihiiiii

Själv ska jag sätta mig i bilen och ta en sväng till Jula och köpa några fläktar. Det brukar bli bättre bara man får rörelse i luften. I bilen har jag ac så det är okej!

Bart
0

Tycker oxå det räcker med sol och värme nu,sitter mestadels framför golvfläkten och orkar just bara det nödvändigaste.Jag tillhör ju dem som inte tål sol och värme alls blir bränd och mår allmänt dåligt i värmen.

Marita-L
0

hjääääälp jag flyter bortHemlis

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

Hi Hi ja vad säger manSkrattandeNästa år hoppas jag att mina kiloras gör jag orkar mer Cool Nä det är jobbigt, kom just ur duschen, svalkar mig då det blir för mkt

ska iväg ta kvällsdoppet i havet senare

/ Carina

Tjing-Ling
0

ja, nu räcker det med värme varför kan det inte vara lite mer normal temperatur runt 20-23 grader det hade varit perfekt. Har också precis kommit från duschen efter att ha rakat ner 4 av mina katter som jag inte ställer ut, och vad dom tycker om det. #13 Jag är likadan blir bränd tappar skinnet, och mår dåligt av värmen.

Kittentotts
0

#16 SkrattandeJag tror de tycker du är en toppenmatte just nu

Mina älskar vara ner rakade, bara det! Jag har väl ingen ställa alls i höst, tycker så synd om dem gå och lida för jag ska ställa ut demGeneradMarängs päls lär ryka av, hon ska ju ha smått om 1 vecka, hon lider fruktansvärt just nu

Får väl se om Vanilla Tjejen kan lägga på sig lite päls så hon och pavarotti kan åka å utställning i Höst el våren 09

/ Carina

blackangel
0

Ja inte e man van vid en sådan här värme alla djuren e helt slöa oxå nåväl snart e det mörkt o kallt så man får väl stå ut hehe

[Guardians]
0

Även här har jag en rakad, han älskar det, min andra perser har inte så kraftig päls så hon har den kvar.

englagirl
0

Jag har oxå rakat ner några stycken och hon som ska bli mamma nu till helgen hade så mycket päls så den rök för hon har det jobbigt nog ändå att vara tjock i denna värme.

Idag är det tack o lov lite svalare,men o andra sidan är det bara morgon än.

Ha en underbar dag allesammans

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Mustang
0

Vi har ca 28 grader i en del av huset och 26 grader i den gamla delen (stenhus) och våra kissar verkar inte må dåligt utan tvärtom, Diesel ligger gärna i en solstrimma på golvet. Jag har ställt ut vattenskålar på strategiska platser i huset så dom dricker ordentligt. Dom är ju som små guldfiskar för så fort dom går förbi en vattenskål så dricker dom fastän dom drack för 30sek sedan, fniss. Matte e nöjd iallafall. Men i sovrummet på natten är det för varmt ju….. Vi sover illa. Men snart är det ju vinter å kallt så jag passar på att bunkra lite d-vitamin nu.

Drick drick drick, vänner!!!!

/Anne Glad