Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1917 ggr
manbukten
0

Totte har varit synlig

Han har avit synlig på en av gårdarna, så han lever. På gården finns det mat utställd till de andra katterna, så det är nog därför han är där.

Håll nu tummar att han går in i buren och äter räkost som han älskar

Elisabet-E
0

*Håller så tummarna vitnar*

Kittentotts
0

Åh va härligt för dig, nu håller vi tummarna de får in honom

Han finns inte i min närhet eller? Tänker på om du vill ha hjälp el så

/ Carina

manbukten
0

#2 Du bor väl i Göteborgs trakten detta är i Blekinge och jag sitter i Sörmland. Vi har ett långt land trots att det är litet

Tack för tummar har inte fått några nya besked

Annkis54
0

ÅHHH så skönt Manbukten
du ska se att det löser sig

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

manbukten
0

#4 Tack Hoppas det Kunde de bara hitta var han sover är det ju bara att plocka honom. Han är en förståndig kille som drar sig till där mat finns. Men vet inte om han går på buren. skulle nog ha varit sheba i den och någon som bevakar.

Snittslad shebabana tillbaka till sitt nya hem kanske.

Annkis54
0

_Snittslad shebabana tillbaka till sitt nya hem kanske.
_se där…:) kraften börjar komma tillbaka ser jag:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

maggan47
0

hoppas dom får in stackars Totte, och att du får bra besked om hur han mår kram Maggan47Kyss

Harlibries
0

Hoppas,hoppas hoppas att allt blir bra & att Totte "faller" för räkosten!

Håller tummar & tår här för att att allt ordnar sig!

Massor av kramar!

Harlibrie´s Tina

manbukten
0

Tack alla goa nu ska jag göra ett tappert försök och sova. Så mycket skräcksenarier som duker upp bara när man lägger ner huvudet #7 om just hur han mår.Hur han ser ut och om magen har stått pall. Full i lös avföring av alla kostiga matintag osv osv

#8 skulle behöva ett slut på detta drama 6 dygn

Bonden kollar fällen klockan fem 4 1/5 timme kvar.Hoppas han är hungrig och lite osmart och går i fällan

Kittentotts
0

Vi håller tummarna!

Ja visst är detta land stort ibland ändå

Men finns säkert någon i Blekinge härifrån också, ifall det hade behövts

/ Carina

manbukten
0

#10 Vet ej riktigt vad du menar med hjälp. All hjälp behövs väl för att fånga in honom.

englagirl
0

Hoppas att Totte har kommit tillrätta nu i natt eller på morgonen.

ska till jobbet nu och hoppas på glada nyheter då jag kommer hem.

Lycka till,du ska se att det blir bra och att kommer hem igen.

Kram

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

manbukten
0

#12 Tack hoppas jag med men har inget hört, frågan är om han är kvar i området. och ju längre tiden går minskar chansen. han blir svagare och lättare byte. Vill aldrig mer uppleva detta

Lovebuffen
0

Tänker på dig och håller mina tummar för att han snart kommer tillrätta igen!!! Tappa inte hoppet, för du ska se att han kommer tillrätta igen!!!!

STYRKEKRAMAR till dig!

manbukten
0

#14 Tack snälla goa du, försöker. Behöver i alla fall ingen berg o dal bana på grönan i år

manbukten
0

Den nya ägaren ljuger mig rakt i ansiktet Totte försvann den 7/7 genom ett fönster 8 meter upp från marken. Raskatten som blev påkörd är en perser i samma trakt.

Wenn
0

Hoppas det ordnar sig för dig och din Totte.

UlricaAndersson
0

Vad skönt att det inte var han som blev påkörd, men jag lider verkligen med den andra perserägaren :(

manbukten
0

#18 Det kan mycket väl vara han, hur många perser katter är på rymmen i samma område samtidigt

Kittentotts
0

#11 Finns kanske alltid något man kan hjälpa med, jag har ju själv erfarnhet av få in katter i bur via djurskyddet, och hade det varit här skull ejag kunnat ge det lilla jag kan i stöd, så menade jag

Jag hoppas verkligen detta löser sig för er, inget roligt vara orolig och undra, och så långt bort

/ Carina

Bart
0

Undrar hur det går?Låter ju otroligt att han ska ha tagit sig ner/ut från 8 meter  utan att skada sig tycker jag.

manbukten
0

#21 ja du mycket som är snurrigt i det här kan jag lova. Jag är nog det största frågetecknet Motsägelse fulla uppgifter från flera håll och flera i från samma. Vad vet ja detta stog i polisanmälan inlämnad den 7/7

Inget nytt

amorosa
0

*22 De har kanske varit alldeles ifrån sig av rädsla för vad som hänt Totte och därför inte vågat sagt något till dig, Ingen ursäkt för det, men rädsla kan få människor att reagera ologiskt… Tror inte någon med vett o vilja släpper ut en raskatt som inte är van få gå ute  bara vind för våg. Lätt att döma. Hoppas verkligen det blir klarhet i vad som hänt Totte och att han hittas, kan ju vara funnen av någon person som har tagit hand om den o behållit honom, Kankse ide sätta ut en annons o fråga om någon vet vad som hänt han. Även märkligt att inte polisen vet vad det är för färg på kissen som är påkörd har. Antar att Totte är chip märkt, då skulle ju den den påkörda katten kunna scannas o se om man hittar något chip

manbukten
0

Ja han är chipat och ingen katt är inlämnad någomstan. Klart de inte kan veta färgen på en påkörd katt som inte finns

amorosa
0

*24 Jag trodde att man hittat en påkörd perser, Ursäkta..

manbukten
0

Nej det finns en rapport om en påkörd Perser som av föraren av de påkörande bilen har medelat att den ska lämnas in. Men inga sjukhus verkar ha fått in den

Förövrigt blir det lite fel att försvara denna situation. Inte läge för det. Vill inte diskutera detta heller

Inget nytt

Lovebuffen
0

Ny dag……hur går det?
Tänker på er och håller tummarna!!!

STYRKEKRAMAR i massor till dig!

manbukten
0

Inget nytt mer än att jag vart utskälld i går för jag  aktivt försöker få svar på mina frågor om min bebis. och att jag ska få tillbaka dom om han hittas. Får  väl se hur det blir med det, han ska hittas först det lilla livet. Totte hela mammas hjärta ropar

Tänk vad konstigt det är igentligen, om någon adopterara ett barn även om det kostar pengar. Så finns en stor kontroll. Du äger inte barnet, Men när det gäller djur får man slarva me hur mycket som hellst och till och med lägga skulden på annat. Vi måste ändra lagarna om vi ska få högre status på djuren och det är ingen prisfråga. Vi uppfödare blir ju lika respektlöst behandlade som djuren. Ju mer katterna råkar ut för ju mer skit får uppfödaren.

Jag har fått tre stycken händelse förlopp och två datum i mitt sökande känns otroligt jobbigt. Det finns inget sanns och vett

Har han varit borta sedan den 7/7 förstår jag att det är svårt att fånga in honom tre dagar efter flytt. Han är ju hellt förvirrad lilla kraken

Som jag skrivit tidigare aldrig mer vill jag uppleva detta. Jag har full förståelse för dessa långa och hårda restriktioner som vissa uppfödare skriver. Även om jag inte skriver så mycket än är kontraktet brutet ej fullgjort.

Kommer aldrig att sälja utan att inspekter det nya hemmet först  och få garantier på att uteplatsen är ordetligt byggd och höga fönster nätade. Och hur mycket djur det igentligen finns. Om det finns förutsättningar för fler. Kan jag inte ta mig dit blir det inget köp. Det är mina älskade bebbar som flyttar hemifrån.

Flisans
0

Ush=( Helt sant att de e ju en av ens bäbbar som flyttar.

Lider verkligen med dig=(

Håller allt som går o hoppas att de på något vis ska bli bra igen.

Massa tröstkramar härifrån

manbukten
0

#29 Tack har fått så mycket goa tankar här de stärker

Inget nytt lika förtvivlat läge

manbukten
0

Nytt nyhemmet  röjer i gamla huset utan att leta efter katten

amorosa
0

Är det långt mellan gamla o nya hemmet, Han kanske försöker leta sig tillbaka dit, Man har ju hört om katter som gör så, Lider verkligen med dig o kissen

manbukten
0

50 mil men det klarar inte han

amorosa
0

Det var långt, Kan ju vara någon som hittat han och behåller han utan att säga något,, Kanske försöker sälja han, Håll utkik på alla säljsidor, Finns en efterlysningssida på Blocket, skriv där, Kanske kontakta ett medium, Jag blev av med en kisse för många herrans år sen, en vanlig bondkatt, Letade och hoppades i flera år, utan resultat, den var ändå van vara ute, Men man kan inte glömma o sluta leta, Varma tankar från mig

Bullan
0

#34 Appropå medium….jag hade en katt som lyckades rymma in i skogen för några år sedan. Jag letade som en galning men hon fanns ingenstans. Tillslut ringde jag ett medium som är känd för att hitta djur, men han svarade inte och jag lämnade ett medelande istället. 2dagar senare hittade jag katten under en brädhög och en stund senare ringde mediumet. Han sa: jag antar du inte behöver min hjälp längreGlad. Innan jag hade sagt att hon var hittad ens! Han visste redan att jag hittat henne.  Så det kan ju vara värt att prova, om än man inte tror på detta!

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Lovebuffen
0

Intressant detta med medium!

Tänker på dig och fortsätter hålla tummarna att han hittas! Ännu fler STYRKEKRAMAR till dig!

Wenn
0

Jag tänker på dig !

amorosa
0

Jag vet inte om jag törs skriva det här, men jag ""har"är så där att ibland ploppar det upp tankar o ord utan vidare, När jag tänkte på Totte säger något mig att han bor hos någon som inte gått till polisen ännu o sökt någon ägare, Samtidigt kommer 3 dagar för mig, Kanske han kommer hem om tre dagar, eller att information kommer då. Tror han kom ut genom ytterdörren 

ps: Är inlägget opassande så får ni ta bort det, och det är bara mina egna tankar, Kan stämma, Kan vara helt galet

Annkis54
0

jag har en bästis som är djurkommunikatör
har inte tänkt på "denna vägen"
jag ska ta o fråga henne
så får vi se vad som händer
alla vägar är lämpliga att ta…tycker jag

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

amorosa
0

*39 Håller med dig,  Vilken bra ide, vad som helst är värt att pröva

SussiF
0

I det här läget så skulle nog i alla fall jag prova allt ! Man kan ju inte mer än misslyckas…. Hoppas det går bra för Totte!

heliotropes
0

Jag har inte läst denna tråd tidigare och tydligen inte en tidigare.

Fy!! så hemskt har själv haft en liknande situation..jag lider verkligen med dej. Ovissheten är värst.

Jag hoppas iallafall att att är bra med totte…att han har kommit till någon som tar väl hand om honom..hoppet är det sista som lämnar oss.

Eva // medarbetare på Perser

amorosa
0

*39, Vore spännande att veta om din kompis får kontakt med Totte och vad han säger isådant fall.. Skriv o berätta.

Tjing-Ling
0

Hej. Konstigt det här med medier. Har en kompis som blev av med en av sina perserkatter för några dagar sen.  Och hon var ju helt förtvivlad över katten. Dom letade, hela familjen + grannar men ingen katt i sikte. Så pratade hon med en annan kompis senare på kvällen och berättade allt som hänt och hur dom letat. Hon sa till henne att ta det lugnt, gå in och lugna ner dej, gå ut mellan 23.30-24.00 så ska du se att du hittar din katt. Och det gjorde hon och tro det eller ej, 23.40 jamade det och hon hittade sin katt sittande i motorrummet på hennes bil. Ni kan tro att det var stor glädje.

manbukten
0

Tack för era tankar i smärtans stund

Inga nya besked

amorosa
0

Kattkommando syd har på sin sida en annons insatt 15/6 om en perserkatt som stryker omkring i Lund, creme färgad

Lovebuffen
0

Hur går det???

Vet vad du går igenom! Har själv gått igenom det du nu går igenom och det var ohyggligt plågsamt och tufft, var helt sänkt som människa och kunde bara tänka på katten som försvunnit tills katten kom hem igen. Två månader senare. Så GE INTE UPP, för det kommer att lösa sig!!!!!!

STYRKEKRAMAR till dig!

HÅller med er andra, alla vägar är bra vägar - bara katten kommer hem igen!

manbukten
0

Ja det går i alla fall inte framåt men inte bakåt heller. Mer att oron ökar i denna hetta

#47  Tack! Det är en daglig plåga och oro