Nervös inför kastrering!
Nu är det snart dags att kastrera min perserhona Sessan. På fredag morgon lämnar jag in henne på djursjukhuset. Hon är snart 15 månader och har precis löpt för första gången. Hon är mycket lugn och snäll till personligheten. Hoppas bara att allt går bra, är mycket nervös för narkosen och efteråt. Har hört flera historier som ej var trevliga.
Snälla, ge mig några sanna historier om hur kastreringen gick bra!
jag har inte kastrerat sååå många honkatter
men alla jag har gjort det med har gått hur bra som helst
inga problems what so ever
vissa vettar syr med tråd som ska tas bort..vissa inte
vissa sätter tratt på …vissa inte
så har du några synpunkter på det så kan du ju fråga honom/henne om det. Kanske är din katt svårhanterbar..o då kan det ju vara lättare med stygn som inte behöver tas bort..så menar jag bara
de allra flesta honor klarar detta galant
var inte oroligt
i ett swisch är det över …o det är historia
kramar till er båda
Jag kastrerade min Viktoria nu den senaste Torsdagen,det blev ett stygn och hon vaknade redan i boxen på väg hem och väl hemma efter att fått varit kvar ett par timmar i sin box släppte jag ut henne,det enda synbara var att hon sträckte så konstigt på ett av bakbenen..innan jag kom på att det var tejpen runt bakbenet som var olustigt..hihi! jag som han tänka -Nä´ä,vad är det nu för fel då!!
Idag busade hon hej vilt och på Söndag ska styngnet tas bort och hon kommer att flytta hem till min son,som alltid varit extra förtjust i henne..:)

Jag har ju bara kastrerat ett fåtal tjejer hittils, men med de erfarenheter jag haft så har detta inte varit några problem alls
Ser du bor i Göteborg, där finns ju många Djursjukhus, vilket ska du åka till?
/ Carina

Jag kastrerade två tjejer för två år sedan nersövd på gas. Hon kom hem och gick raka spåter fram till matskålen och åt. Litet pytte ärr märkte ingenting på henne och inte fodervärds katten heller. Idag är sådant rutin men det är viktigt att du gör det på ett ställe mad gas. Det är framtaget just för att de varit komplikationer med nedsövningen tidigare.

Jag har kastrerat några katter och det har alltid gått jättebra. Håller tummarna att allt går bra!

puttat upp en tråd som heter "Att tänka på innan en kastrering"…i princip samma gäller för en honkatt.
De katter jag kastrerat så har det varit väldigt komplikationsfritt. Jag har även jobbat som djursjukvårdare och varit med vid ett flertal honkattskastreringar…och det har aldrig hänt något. Vet att många veterinärer "slåss" om att få utföra dessa operationer…det är som litet pyssel för dem där man är nästan 99.9% säker på att allt går bra
Det är mkt sällan något inträffar…katter har en enorm läkeförmåga. Det som kan inträffa är ju om man själv är oaktsam så att något inträffar…men tror det mesta är upptaget i den andra tråden.

Jag var och kastrerade en 5 årig exohona i tisdags. Efter drygt en timme hämtade jag henne. Då var hon vaken. Hemma var hon vinglig och låg mest och vilade. Nu mår hon bra, äter, dricker. Hon tar det lugnt. Det är ju väldigt varmt nu, jag bor i lägenhet och det blir äckligt varmt inne. Efter några timmar på balkongen.drar jag ner persienner och stänger. Kanske sover hon mer än vanligt o påskyndar läkningen.
Lena W
Betty Back`s Exotics

Har kastrerat en hona, gick jättebra. Så klart var hon lite vinglig när hon vaknade men åt, drack o gick på lådan som vanligt.
lycka till, du behöver inte oroa dig.
Kram monica

Tack alla för era positiva berättelser! Jag är redan lugnare!
Kram Kristin
#9, vilken veterinär skall du till?

Jag var på Smådjursakuten.
Allt gick bra, Sessan mår bra, ligger mest och vilar (men det görhon ju jämt när det är så varmt som nu). Hon verkar inte ha ont, dricker och äter då och då.
Smådjursakuten är bra

Va härligt höra det gått bra!
Ja jag har också hört gott om detta stället
/ Carina

Skönt att allt gick bra!