tips mot kisslukt
Hej på er i sommarvärmen!
Det har hänt en liten olycka i min soffa. Tyvärr går det inte att ta av klädseln på ryggstödet. Nån som har nåt tips på något man kan tvätta av den med eller spraya på så doften försvinner?
monica
Ättiksprit nautraliserar bra…men den doftar inte så gott…
Jag hittade därimot på att AJAX professional i skumsprayform som fungerade väldigt bra på mattorna efter att hunden/arna kissat på mattan. Hundars kiss är ju väldigt frän och ammoniakrik……mattorna är sådana med gummiundersida(väldigt klösgivande:)),Ajaxen har varken blekt eller missfärgat…MEN prova bara på en liten yta först…..ifall den bleker eller missfärgar.
Jag tycker att den är toppen.:)

Bilklädsel tvätt på sprayflaska

Jag har provat massor eftersom jag en gång haft en kissefia. Men inget av de som vi fann försvann lukten utav, vill inte göra dig ledsen, men så va det för oss.
Men..nu har jag ett hysteriskt luktsinne.
Är ryggstödet i helt stycke? För även om det inte går ta av tyget, kanske kan du ändå lämna in hela på kemtvätt, el om du har turen som oss ha en matt tvätt i områdets tvättstuga?
Såpa kan du ju alltid tvätta med utan att det förstörs
Det som är e´ju att det kan bli fläckar om man baddar med medel el tvätt på en soffa, liksom torkränder
/ Carina

Först tvätta med virkonlösning och sedan pissoff som man köper i djuraffär!!du spreyar pissoffen på soffan ngr gånger o låter det sedan torka…står emot en eller 2 ggr men kissar dom fler ggr så är det nog tyvärr bara kasta soffan;(