Efterlysning

Jag är i total chock
Första gången jag sålde en vuxen hane vart jag uppringd och medelad att han bränt upp ansiktet och munnen på en vedspis
Nu är ettåringen bortsprungen
Är de så här det ska se ut går det inte att sälja Perser

En uppfödares värsta mardröm efter vanvård… Fy bubblan…

#2 Ja det är en mardröm fast utan sömn har inte sovit inatt.
Dessutom var jag i kontakt med polisen igår som någonstans i området fångat upp en raskatt som blivit påkörd. Men får inga andra besked
Och den första fick jag inte begärt pris Ej fullt betald
Stackars stackars Totte vart han är mitt hjärta blöder

NÄMEN…fy så hemskt..förstår att du inte sovit alls.
Håller tummarna att Totte dyker upp.
Polisen borde väl kunna säga om katten som dom hittat påkörd är tex..brun eller vit..Suck
#2 Håller med..en av uppfödarnas värsta mardrömmar.
Håller tummar & tår för att Totte hittar hem igen NU!!
Lycka till
// Mia
// Mia

Tack för ströstande ord och stöd, alla tummar och tår behövs.
Usch vad hemskt..stackars..
Tröst kramar och hör av dig så fort du vet. Håller tummarna hårt
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

#7 Tack ja om jag får veta något någonstans ifrån.
Jag börjar förstå alla hårda avtal och att uppfödare leverarar katter mot kostnad.
Det är uppenbart att allt måste synas i sömmarna
Kommer aldrig mer att leverera en fertil hane igen igen utan stenhård kontroll.
En kastrat ger sig inte iväg på samma sätt

usch, vilken mardröm. Hoppas han kommer till rätta igen.
Så förskräckligt. Hoppas verkligen att han kommer tillrätta.

Lider uppriktigt med dig! Har gått igenom samma sak själv en gång, och jag mådde såååå DÅLIGT under den månaden han var bortsprungen. Jag ringde polisen, ringde alla veterinärmottagningar i området där han försvann, körde dit och satte upp lappar med foto på kattpojken, anmälde honom försvunnen överallt på nätet, engagerade t.o.m. Kattkommando syd som var UNDERBARA, etc, etc, och han hittades till slut!
Håller alla tummar och tår för att han snart kommer tillbaka igen!
Massor med STYRKEKRAMAR till dig!!!!!!!!!

Tack för alla goa ord
#11 Ja detta är psykisk totyr. Jag höll på hela kvällen igår. har också varit i kontakt med djurdjukhus. En hel månad hemska tanke!
Tyvärr är jag femtio mil därfrån så lappar blir svårt. han hade varit i sitt nya hem två veckor bara

Usch vad jag lider med dig just nu !
Jag hoppas VERKLIGEN att allt löser sig :(
Kram//Ullis

#11 Tack styrkekrmarna behövs svårt att läsa just nu
#13 Tack snälla
Just nu känner jag: Vad håller jag på med föder upp mina älsklingar. Dyrkar marken dom går på. Offrar allt För att få detta resultat. Är nog inte tillräckligt kallhamrad för sånt här
Det är svårt att sälja kattungar men någon man haft hos sig ett hellt år!
Totte lilla goa du var är du!!!
Återkommer här om något händer
Jag lider med dig Manbukten
jag ber o hoppas att detta ska ta slut fort
som sagt var…en persons värsta mardröm…efter miss-skötsel

Tack Annkis
Just nu är jag hård men det snuddar vid vanvård att inte hålla reda på sina djur
Usch, vad hemskt vilken mardröm!! Hoppas han kommer till rätta snart! Måste vara jobbigt att inte kunna vara på plats att leta också. 

#17 Tack ja fetersom jag vet att jag skulle kunnat göra något för att påskynda det hela. jag är ju välbekant trygghet.
Frutansvärt frustrerande maktlösheten blir så total

Tack Sussi magen är vänd ut och in idag huvudet snurrar

Inte för att försvara,men vanvård ?För att katten lyckats smita ut?Det är nog inte alltför ovanligt den här tiden då man har öppet överallt.Här har vi stenkoll och räknar in katterna så fort någon dörr varit öppen och galler för alla dörrar, men finns det småbarn eller andra inte lika vana kan det nog hända.Hoppas kissen snart kommer tillrätta,förstår att det känns jobbigt.

#21 Jag har också stenkoll, det måste man ha. Några småbarn finns inte där. Och en ovan är inte lämplig att vara kattvakt när man anskaffat något nytt. Som är ett år och fertil. Om vi inte kan planera för vuxna nyinkomna eller nya bebbar så barnvänligt som möjligt. Ha koll på spisar osv. kanske man ska prioritera vad man ska vara någon stans den första månaden. eller låta bli att skaffa nytt.
Det är väl aldrig så att man skaffar något nytt och inbillar sig att allt är som vanligt. För djuren är det att finna sig till rätta med byta rutiner och finna trygghet
Lämnar jag övermina djur någon gång är det långa listor som gäller. Bättre än mening för mycket än ingen alls
Nu är han i vanvård ute i det fria rädd och vilsen, eller skadad rent av.
Sen är det så att i vissa familjer händer ständigt skaer som bara hände och i vissa aldrig eller så gott som aldrig.
Va kan det bero på???
Slarv är början till vanvård
Och jag är arg för jag vart nämligen inte kontaktat och underrättat heller utan detta fick jag veta när jag själv tog kontakt.
Tycker du det ska se ut så
Och en sak är säker jag vet inte varför han rymde, kanske trivdes han inte. Vad vet jag vad vet vi?
Min erfarenhet har blivit det vi tidigare stadsbor ser som självklart är inte lika soklart på landet alla gånger.
Fick höra lite av det resonemanget också
Dom går inte så långt dom har ju p-piller osv.

Och en sak till som är väldigt besynnerlig är det är alltid något jag ska ha något tillbaka från
Första gången var min svarta hane som sattes på foder och försvann i skogen -80talet Återfanns aldrig
Och choklad vit tjej som bllev stulen Återfanns alldrig
Detta är inget man glömmer det får man leva med.
Eb halvfodervärd som jag fick jaga rike runt för hon flyttade lagom tills jag fann henne
En svart hane som jag också skulle köpas tillbaka något från vart uppbränd och omplacerad och som jag ej fick betal för ens. Vem tror du är den största boven där jo jag??????
Dessa två katter såldes också för att en ny linje skulle tillbaka borta och den andra ska kastreras sas det igår. De är fullt friska vet besikt chippade vacc och efter pkd testade linjer
Besynneligt eller hur??
Nu börjar chocken lägga sig och ilskan kommer. Pratar inte mer om detta idag
Men en sak är jag säker på jag är inte ensam om detta när det gäller chokladlinjer. Många har drabbats och kommer att drabbas
Och i senare hur bli det då han har fått smaka på friheten, går det att få honom till innekatt. Om han nu hittas i levande skick.
Vilka spår sätter det här i honom är de hemme kommer de hem. Men han är inte det och detta fick inte hända . min medskänsla finns bara hos min bebbe just nu.
Stackars liten
ja..du har blivit drabbad Manbukten
o du är arg
jag tror att du har rätt…låt det sjunka in nu…till du har hunnit samla dig
nu har du "skrivit av dig här"…låt det lugna ner sig inom dig nu
vi håller alla tummarna för att Totta ska komma tillrätta…fort

#24 Ja då kram på dig

#23 Jag förstår absolut att du är upprörd,och bättre nu när du berättat om allt dina sålda katter råkat ut för.Jo jag vet att finns slarviga människor på både det ena och det andra sättet,och det är synd när det går ut över djur som är beroende av oss människor.Och jag tycker självklart synd om kissen som smitit iväg,den är säkert rädd. Jag tycker oxå att man planerar och "kattsäkrar"men alla är inte som vi "kattnördar"Men jag hoppas igen för kissens och din skull att han återfinns oskadd.(Och jag menade inget illa med att ifrågasätta ordet vanvård,jag bara tyckte det var fel ord i sammanhanget.)Vanvård för mig är något annat.

Förstår vad du menar i allmänhet. Hellt okey. jag är inte arg på dig utan på situationen min bebba är utsatt för. Normalt är vanvård något annat men många situationer kan bli
Ha en bra kväll

…hoppas att det löser sej!