Frågor rörande PIFs hantering av sina medlemmar
Jag vaknade upp till en strålande solskensdag fylld med fågelkvitter och klädtvätt.Humöret var på topp! Äntligen så ska plaggen få torka utomhus och få dofta så där härligt.
Tyvärr, så sjönk humöret så snart jag satt på PIF - så som det ofta gjort under den sista tiden. Jag upptäcker att två trådar är låsta av en Medarbetare. Två trådar som vågar sticka ut hakan och ifrågasätta hanteringen av medlemmarna på PIF:
Trådarna som det rör är: Guardian "Go kväll 18/7" samt "Fundering från Krasivis och Tidlosa 19/7".
Båda ovanstående trådar är låsta. Guardians utan orsak och den andra "det är inte ok att diskutera andra medlemmar".
Vad är det som händer på PIF? Ska vi medlemmar inte få fråga/ifrågasätta/undra/ställa frågor något mer? Det här är INTE någon bra reklam varken för sajten eller för rasen per/exo! Om jag skulle sköta mitt arbete på det här sättet, så skulle jag troligen bli omplacerad - i mitt arbete ingår att behandla alla likartade utifrån samma regelverk.
- I hur många trådar har inte medlemmar diskuterats på olika sätt - i en tråd för inte så länge sedan spekulerades det om en medlem var på riktigt el inte - den har fortfarande inte stängts. Där var bla Medarbetare inblandade i samtalet rörande om det var falskt/äkta. Av vilken orsak kan "man" diskutera medlemmar i vissa trådar medan medlemmar inte får det i andra?
- Vad är orsaken till att Guardians tråd inte stängdes förrän Krasivis och Tidlosa ifrågasatte hanteringen i en egen tråd?
- Vad gör att medarbetarna på sajten bedömer medlemmarnas olika inlägg så olika? Vissa bedöms vara påhoppade så snart de själva anser det - andra kan få ta riktigt med stryk från ett antal medlemmar inkl Medarbetare utan att någon går in och säger till? Handlar det om oklara regler för medarbetarna eller vem som skriver?
- Hur länge är man avstängd när man blir satt i kylan? Det anser jag att jag som medlem rätt att få svar på från ansvariga utan att bli avstängd när jag ställer frågan!
- Vad gör att medarbetarna väljer ut vilka som ska få gracer tilldelade och inte? Är det en sajt för inbördes beundran? Om det är så, tala om det - så övriga vet hur det förhåller sig.
Jag ser med stor nyfikenhet fram mot att få svar på frågorna från ansvariga!
MVH Upprörda Tidlosa 
*sätter mig vid vattenkällan 1 stund & lugnar mig*

Ett diskussionsforum är väl och bör inte vara en demokratisk plats eftersom det finns otaliga exempel på att det inte fungerar. Det är alltid ägaren av forumet som bestämmer över forumets innehåll och inte medlemmarna.
Att vara medlem på ett diskussionsforum är ingen självklarhet utan et privilegium.
Att diskutera administratörers och moderatorers beslut tycker jag inte hör hemma på ett forum utan kan tas i PM eller mail om det överhuvud taget är nödvändigt.
De som ideellt arbetar med att vara sajtvärd/medarbetare skall inte behöva försvara sina handlingar offentligt. Utan dessa personer så skulle forumet inte existera och vem vill egentligen bli ifrågasatt för sina beslut och ändå fortsätta jobba som om inget hänt. Det är ofta svåra beslut dessa personer måste ta och inte många vill vara i deras kläder alltid. Vi måste uppskatta att det finns de som vill hålla på med dessa uppgifter så att vi har ett fungerande forum. För min del är jag 100% övertygad om att man alltid försöker vara rättvisa men att det ibland kan vara svåra avväganden.

Ett forum BÖR vara en demokratisk plats och där alla medlemmar bemöts på ett likartat sätt. Om inte medlemmarna blir bemötta på likartat sätt, där de regler som finns tas till lite utifrån vem som känner vem o vem är kompis med vem - så har jag som medlem rätt att ifrågasätta varför det inte står att sajten är en klubb för inbördes beundran.
Att ha en sajt är ett privilegium - varje medlem är ett privilegium - som ska tas till vara. Hur ska annars sajten kunna växa - om inte medlemmarna vitt och brett berättar om hur bra sajten är? Men - det beror på vad man vill med sin sajt. Vill man ha en klubb för inbördes beundran så agerar man på ett sätt, vill man ha ett öppet forum så agerar man på ett annat.
Har man tagit på sig ansvaret som värd/värdinna/medarbetare eller vad det nu kallas just på den avsedda sajten - har man gjort det öppet och vet att det går åt mycket tid till det. Jag har själv personliga erfarenheter av det hela och v e t att man måste lämna vänskapsrelationer utanför bedömningar som ska göras i forumet. Det är inte lätt - men man har valt det helt frivilligt!
Självfallet ska man öppet kunna diskutera ett forums regelverk/hantering av ärenden (allmänt) - om nu inte forumet är rädda för att göra detta offentligt och har något att dölja. Man tystar inte debatten i den här formen av ämne om man vill ha ett öppet debattklimat. Har man däremot något att dölja, så tystar man sina medlemmar på olika sätt. Vad har PIF att dölja? Jag vill inte tro att det är något, utan att "man " är öppen att vilja prata för att kunna utveckla sajten och göra den ännu bättre än vad den är idag!

Men det är helt frivilligt att vara medlem. Om just det forumet inte passar mig så avregistrerar jag mig och söker mig någon annan stans.
Och nej det är ingen demokrati lika litet som dit hem är det för dina gäster. Inte går jag hem till dig och talar om hur du skall sköta ditt hem. Forumet ägs privat och det är ägare och av dem utsedda personer som bestämmer forumets innehåll. Hur detta går till är helt upp till dem och inget medlemmar på forumet har det minsta att säga till om.
Angående vänskapsrelationer kan jag som helt utomstående neutral observatör inte se att några sådana hänsyn alls tas när beslut fattas på detta forum utan man försöker alltid vara så rättvisa och neutrala som möjligt.
Och ja jag har också erfarenhet av detta. Det vara jag som startade den första rakattsajten på iFokus, Norsk Skogkatt iFokus. Jag var med och hjälpte Uffe starta denna sajt och jag startade Siames i Fokus.
Dessutom driver jag ett eget forum och administrerar Nordiska IDPs forum och hemsida.

Hej. Jag måste bara få citera dig här Niffi
Angående vänskapsrelationer kan jag som helt utomstående neutral observatör inte se att några sådana hänsyn alls tas när beslut fattas på detta forum utan man försöker alltid vara så rättvisa och neutrala som möjligt.
Om du är utomstående och neutral. Hur kan du då veta att det inte tagits någon hänsyn till det som sker utanför sajten tagits, utan att alla varit neutrala i sin a beslutsfattningar ang. avstängda medlemmar? Detta ska ju vara hemligt och inte alls för kännedom för några andra än Sajtvärd och Medarbetare? Det låter som om du har god insyn när det gäller den här sajten?
Gretaa
Anledningen till att trådarna är låsta är att det inte är ok att diskutera avstängda medlemmar i forumet.
Vi gör vårt bästa för att vara rättivsa. Vi är inte mer än människor och kan ibland missa inlägg som inte är lämpliga och ibland kan det ta ett tag innan vi upptäcker sådant. Skicka gärna ett pm till medarbetare/värd om ni ser något.
Vi ser gärna livliga diskussioner och olika åsikter på forumet men på ett allmänt plan. Det är inte ok att diskutera eller analysera andra medlemmar, deras uppfödningar eller katter i forumet om inte den personen uttryckligen ber om det. Ingen ska behöva försvara sig själv eller sin uppfödning i forumet.
Gratulationer och andra vänliga saker är naturligtvis ok men övrigt får man ta privat.
Det är inte ok att hänga ut någon i forumet, vara otrevlig, hacka på någon, göra personangrepp eller personliga påhopp o.s.v.
Tänk på att visa hänsyn och respekt för de andra medlemmarna när ni skriver inlägg i forumet.
Om ni ser något i forumet som ni inte tycker är ok, kontakta mig eller någon Medarbetare.
Det är inte ok att gräla i forumet, sådant får tas privat. Har någon skrivit något som inte är ok, kontakta värd/medarbetare och vänta tills inlägget är borttaget. Starta inte en personlig diskussion eller ett gräl i tråden.
Vid tredje varningen förlorar man sina skrivrättigheter. Det finns ingen tidsbegränsning. Har man brutit mot reglerna eller på annat sätt uppfört sig olämpligt i forumet och förlorat sina rättigheter så har man.
Vi kommer i fortsättningen att vara mycket hårdare på att dela ut varningar.
Läs gärna igenom våra Skrivregler ännu en gång.

#4 Precis som jag skriver. Jag kan inte se att några sådana hänsyn tagits i beslut hittills. Har ingen aning om vilka som är avstängda faktiskt. Men det har tydligen du och någon mer.
Jag ser vad jag ser i diverse trådar där inlägg tas bort eller tråden låses och jag tycker att det är beslut som är riktiga enligt de regler som finns samt "Netikett".
Jag känner endast en av medarbetarna här vad jag vet, vilka de övriga är vet jag inte alls bara deras nick på sajten. Så min insyn är som vilken sajtmedlems som helst.
Och återigen gränsar man till personligt påhopp genom att beskylla en annan medlem för något och tycker det är ok tydligen.

# 3 För att kunna ha en sajt så krävs det nog medlemmar. Annars blir det nog rätt tristigt. Om medlemmarna inte får visa riktiningen, vara med i utvecklandet av sajten genom sitt intresse - så blir det stagnation och vad sker då? Jo, efter ett tag så tröttnar folk på det "gamla vanliga tugget" och till slut finns en sajt utan medlemmar.
I det här fallet så har jag uppmärksammat en rad mycket märkliga ageranden som jag anser mig ha min fulla rätt att ifrågasätta! Hur ska jag annars kunna bedöma om jag vill ha kvar mitt medlemskap/kunna rekomendera sajten för nya medlemmar? Jag kommer snart att sälja kattungar och har gjort iordning ett kompendium som ska följa med bla så finns adressen hit där - ska jag sända med den eller ska jag varna för sajten?
Om du säger att du inget har sett: läs igen! Det finns där - om nu ingen har svabbat bort det! För det finns en hel del om man bara är öppen för att se det!
Påstår man sig vara ett öppet forum o vilja ha medlemmar så lyssnar man på sina medlemmar o har ett öppet klimat. Dvs man tillåter vilda diskussioner i vardagsrummet för att man har sagt sig tillåta det från början. Man tystar ingen med silvertejp eller slänger ut någon i iskalla natten. Alla får komma till tals - dock inom de gränserna att ingen får slå någon allt för hårt med leksakspaden i huvudet. Om man däremot vill ha det lugnt och stillsamt stillasittande, utan nya influenser i sitt vardagsrum, så bjuder man bara in ett fåtal väl inarbetade o välöverenskomna vänner.
Allt som jag skrivit borde vara en självklarhet för dig, med all den erfarenheten i botten. Tänk vad man kan lära sig av varandra - även om man inte är enig!

#7 Det är skillnad på "vilda diskussioner" och personliga påhopp. Bara för att vissa tolererar visst tonläge så behöver alla inte göra det och då är det ett dikussionsforums skyldighet att lägga sig på den lägre gränsen så att alla skall kunna vara med utan att känna sig utsatt och misskrediterad.
Men en tendens är ju helt klar på denna sajt. Några vill absolut diskutera hur sajten sköts hellre än att diskutera katter. Inte undra på att det blir tråkigt här inne och att nya forummedlemmar drar sig för att bli aktiva.

# 5
Jag kan inte se att du har besvarat mina frågor ännu, så jag ställer dem igen samt lite nya som kommit upp:
- I hur många trådar har inte medlemmar diskuterats på olika sätt - i en tråd för inte så länge sedan spekulerades det om en medlem var på riktigt el inte - den har fortfarande inte stängts. Där var bla medarbetare inblandade i samtalet rörande om det var falskt/äkta. Av vilken orsak kan "man" diskutera medlemmar i vissa trådar medan medlemmar inte får det i andra?
- Vad är orsaken till att Guardians tråd inte stängdes förrän Krasivis och Tidlosa ifrågasatte hanteringen i en egen tråd?
- Vad gör att medarbetarna på sajten bedömer medlemmarnas olika inlägg så olika? Vissa bedöms vara påhoppade så snart de själva anser det - andra kan få ta riktigt med stryk från ett antal medlemmar inkl Medarbetare utan att någon går in och säger till? Handlar det om oklara regler för medarbetarna eller vem som skriver?
- Är man avstängd på livstid från att skriva på forumet?
- Vad gör att medarbetarna väljer ut vilka som ska få gracer tilldelade och inte? Är det en sajt för inbördes beundran? Om det är så, tala om det - så övriga vet hur det förhåller sig.
- Får man samtala om personer, som har godkänt att de gärna blir samtalade om - även om de är avstängda?
MVH Tidlosa
#8 Det sista du skriver här är ju ett mycket "korkat" uttalande. Ursäkta uttrycket! Jag vet flera som slutat skriva här och finns på andra ställen för att det just är tråkigt och inte av den anledningen som du för fram.

#8 Självfallet så ska det inte pågå personliga påhopp - samtidigt får man svar som man själv ger! Det måste man särskilja: påhopp kontra debattering i frågan. Den som ger sig in i samtalet får ochså förvänta sig att bli ifrågasatt under de vilda diskussionerna - ungefär som jag nu. Jag förväntade mig att bli ifrågasatt och det är precis som det ska vara -förhoppningsvis så leder det till något bra för hela sajten dvs att man tar till sig medlemmarnas upplevelser av hur det fungerar!
Den tendens som har fått mig att ifrågasätta hur man bedömer är att när jag blev medlem fick jag höra hur bra det var här, man kan fråga/diskutera/bli upplyst/lära/lära ut osv. Nu är det något helt annat - precis som jag skrivit i tidigare inlägg här samt i de trådar som jag hänvisar till i #0. Jag känner inte igen mig alls! Det är inte undra på att det blir tråkigt, när det är uppenbart att melemmar behandlas så olika!
- I hur många trådar har inte medlemmar diskuterats på olika sätt - i en tråd för inte så länge sedan spekulerades det om en medlem var på riktigt el inte - den har fortfarande inte stängts. Där var bla medarbetare inblandade i samtalet rörande om det var falskt/äkta. Av vilken orsak kan "man" diskutera medlemmar i vissa trådar medan medlemmar inte får det i andra?
Vad jag vet är allt olämpligt bortplockat ur den tråden. Om det är något kvar som har blivit missat får du gärna skicka ett pm med inläggsnummer till mig.
Därför att jag loggade in och låste båda trådarna samtidigt.
Antagligen handlar det om hur snabbt man läser tråden och upptäcker inläggen. Ibland uppfattar man inlägg olika. Ibland är man osäker. Dessutom är det ju svårt för dig att veta hur vi bedömt olika inlägg eftersom du inte har någon aning om vem som fått en varning.
- Är man avstängd på livstid från att skriva på forumet?
Ja
Och nej, detta är inte en sajt för inbördes beundran.
- Får man samtala om personer, som har godkänt att de gärna blir samtalade om - även om de är avstängda?
Nej, det är aldrig ok att diskutera avstängda medlemmar.

Tack för ditt svar! Det är beundransvärt att se hur du tänker på att hantera och sköta om medlemmar!
Det är tack vare människor som "tycker att allt är så fel" som gör att världen utvecklar sig! Om vi inte hade haft folk som Eratosthenes hade vi aldrig fått veta att jorden är rund tex. Det är oliktänkarna som utvecklar, uppfinner, för vetenskaperna m.m framåt!
Tänk sån tur att vi har vetenskapsmän som utvecklat tex vacciner åt katt, DNAtester osv. Utan de som vågade ta klivet ut i det okända - så hade våra vänner haft det illa. Dock, så finns det mycket mer att utveckla inom både kattmedicin som i kattsajter!

Tack för ditt svar! Jag ska fundera lite över dem och återkommer senare med fler funderingar som jag fick!
En fundering som jag direkt kan skriva ned är:
- Vad gör att ni bedömer så olika? Det är en rad andra Medarbetare som varit inne och läst i trådarna och som gjorde bedömningen att det var ok att ha trådarna öppnade. Har ni någon "mall" att gå efter? Samtalar ni med varandra innan ni gör en bedömning eller är det utifrån var och ens eget godfinnande och tycke?
MVH Tidlosa

#14 Jag är själv bara medlem och det är inte min uppgift att sköta om övriga medlemmar. Men de vars uppgift det är tycker jag gör ett bra jobb.
De som utvecklar världen väljer nog att gå vidare istället för att trampa i samma fotspår i det oändliga. Sen så är väl inte all utveckling till godo? Se på atombomben, DDT, smutsiga bomber, mm mm. För att göra något bra får man nog ha fler åsikter än att bara tycka saker vara fel.

Jag är också bara medlem och har åsikter som jag framför när jag anser att det behövs.
Vart är inlägg #12?

#18 Du får fråga Niffi som skrev det! Jag vågar inte skriva öppet vad som stod i det, då jag inte vet om om man får referera till borttagna inlägg eller huvudinnehållet i inläggen.

Ett litet inlägg från mig!
Själv har jag blivit "censurerad" vid några tillfällen på denna litsta, bl a när jag återgav vad en domare sagt om en kattunge vid sin bedömning samt när jag återgett vad jag tycker och känner vid olika kattungeförsäljningar och det är bara att acceptera.
Min meningen var/är inte att såra eller svartmåla någon utan bara att ge uttryck för vad jag känner.
MEN som sagt det skrivna ordet kan tolkas och misstolkas på så många olika sätt.
[Redigerat av sajtvärd]
från Lisa L S*Amors Troll

#20 Mitt inlägg berör absolut i n t e någon specifik person! Det berör hur man på PIF hanterar medlemsärenden samt hur man arbetar på för sätt. Hur andra mäniskor har agerat/agerar på andra sajter hör inte PIF till - utan det får hanteras utifrån varje sajt tänker jag. Däremot så är det mycket intressant att få reda på om man tex får vara Medarbetare om man fått en varning eller två? Vad krävs för att en Medarbetare ska få en varning?
Det du har blivit censurerad i är något man kan fundera över. Om något är sagt offentligt - av vilken orsak ska man inte kunna prata om det? Det är fakta i ett ämne som berör oss alla. Detsamma med känslor, funderingar osv som dyker upp vid försäljning - är det inte det som vi ska prata om för att lära av varandra till katternas fromma?

Det kan inte vara ok att diskutera vad någon person sagt vid ett helt annat tillfälle på en helt annan plats. Bara om personen ifråga är medveten om att det diskuteras här. Vad en domare säger på en kattutställning kan kanske inte helt räknas som offentligt. Åtmindstånde kan ingen domare på kattutställning vara medveten om att det de säger hamnar i diskussion på ett internetforum.

Jaha, nu får man skit kastat på sig via PM också. Bara för att jag försvarar en sajt där jag varit medlem i närmare 2 år. Tack så himla mycket!
Gud vad trevliga människor det finns inom kattvärlden.

#23 Fy va trist ! Både jag och Niffi har varit med på denna sajten fr början, klart man försvarar sin sajt, framförallt då det som skrivs här känns så fel. Niffi det du skrivit här är så bra, tycker du försvarat vår sajt på mkt bra sätt. Tack för du finns till för oss!
/ Carina

Om man får påhoppningar via PM tycker jag att det är bättre att man anmäler det till sajtvärden än att skriva det öppet.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

#23 Tycker du haft bra inlägg här. Kloka logiska

#23 Förslagsvis så tar du upp de PM som du fått med sajtvärden/medarbetare - som #25 skriver.
Så, ni (#24 och 26) håller med Niffi i vad han skrev i sitt inlägg nr 12? Tyvärr så är det numera borttaget - men han kan säkert i PM tala om för er vad han uttalade där.
Vad är det som får er att börja tala om att försvara sajten? Hitintills är det ingen som har ifrågasatt sajten - som jag kan se! Det jag gör är ifrågasättande av hur regelverket hanteras av de som är satta att sköta det.
Jag vet att det finns delade uppfattningar om hur sajten fungerar vad gäller regelverket. Det finns de som med opartiska ögon läst härinne och förbluffats över hur det ibland har fungerat. Det som är bra, är att enligt IdaJ så ska man bli hårdare i sina bedömningar. Vi får hoppas att man då dömer alla efter samma regler och att medarbetarna bedömer likvärdigt.

#24 #26 Tack!
#25 #27 Kan inte se att det ena skall utesluta det andra så länge inga namn är nämnda. Givetvis har jag rapporterat PM;et till Sajtvärd och Medarbetare.
#27 Jag tror nog att det är känt vad jag skrev i inlägg #12 och jag hållar fast vid det jag skrev.
Jag fattar inte hur ni orkar med sånt här tjafs,hinner ni verkligen med era katter.Lena
Hälsningar LENA

#27 Jag är fullt medveten om inlägget är borttaget, men jag kan se det ändå, så jag vet vad som står också,
Och jag tycker det är trist det ska behöva bli sånt här tjafs, det är ju bara gå till våra Skrivregler så ser ni ju själva vad för regler vi har härinne, detta är ju för att det ska vara ett trevligt ställe för alla, inte bara uppfödare.
/ Carina

#28 Du kanske ska skriva det du skrev en gång till i #12 - så alla som missat det får ta del av det - vet flera som tyvärr missade det innan du tog bort det skrivna. Så, om du fortfarande står kvar vid din inställning - sätt in din inlaga en gång till!
Du kan starta en alldeles egen tråd där du kan få tala om att en annan medlem har sänt dig ett PM! Enligt forumreglerna ska du göra så!
#29 Var inte orolig - mina missar är lätt upprörda över sina bad, så de vill vila från mig. De som inte är badade sitter/ligger på mig och blir kliade! De ser inte ut att må allt för dåligt! Om man då inte räknar in missarna som kräver grillad kyckling och som inte får det.

#27 Alla har inte den fördelen att kunna se borttagna inlägg, tyvärr! Står du bakom det inlägget som du kan läsa dvs #12?
Tjaffs? Anser du att det är tjaffs att ifrågasätta vilka regler som gäller SAMT för vilka reglerna gäller? För mig är det viktigt att veta dels vilka regler som gäller dels för v i l k a de gäller! Jag har sett hur reglerna efterlevs och ifrågasätter det - inget märkligt alls. Ska jag kunna tala om för andra att PIF är ett ställe där a l l a är välkomna - eller bara vissa? Ska jag kunna säga att PIF är ett seriöst tillhåll för både uppfödare/intressenter av rasen/sällskapskattshållare - då måste jag ställa frågor samt se att det man säger efterlevs!!!
Jag har till mina kattungeköpare rekomenderat PIF, till de som ringt o varit intresserade av rasen, till "min" Zoobutik rekomenderat att sända folk till PIF - men sedan ett par månader så gör jag inte det längre - tyvärr! Jag saknar det PIF jag kom till!
Det är inte ok att diskutera avstängda medlemmar i forumet.
#32 Skicka gärna ett pm med tråd och inläggsnummer så att vi kan se var du anser att vi gjort fel.
Jag hoppas att denna tråd fortsätter i en trevlig ton och med konstruktiv kritik om inte kommer jag att låsa den.
Jag skulle också vilja läsa inlägg nr 12…. Varför är det bortaget av dig Niffi? Självklart blir jag nyfiken som följt debatten.
Vi kan väl disskutera utan att bli ovänner eller ha en otrevlig ton??
Jag tycker att vi ska vara konstruktiva i vår kritik eller försvar
så att vi VÅGAR disskutera och inte blir tysta…
Det blir inget levande forum iså fall, tycker jag.
//Åsa
Hur kan det komma sig att Niffi kan ta bort inlägg här? Är han Medarbetare på den här sajten? Tycker inlägget ska läggas in i gen! Och Niffi får väl stå till svars för sina synpunkter lika väl som alla andra????!!!! Eller har somliga särskilda privilegier???

Man kan ju själv ta bort det man skrivit inom en timme

Varför måste du upprepa det jag skrivit Bullan?

#33 Av vilken orsak ska du stänga tråden? Hitintills så har ingen varit direkt otrevlig i tonen - eller börjar ämnet bli jobbigt att läsa? Kanske du också ställer upp bakom inlägg nr 12 (som numera är borta)? Jag har ställt dig ett antal frågor och väntar på svar på dessa.
En fråga till medarbeterna.
Av vilken anledning är det så otroligt olika högt till tak på olika I Fokusgrupperna?

Som ny här undrar jag om hur den här sajten fungerar. Är det inte en sajt för oss som är intresserade av bl.annat perserkatter? Jag tycker det verkar som om dom som står som arbetare eller vad man nu ska katlla det för, att dom bara bråkar med edlemmarna. Nu när jag sett att ni pratat om regler så har jag läst dom ordentligt och här får man ju bara gulla verkar det som annars så stänger ni av det?
Varför ska de som jobbar på sajten sitta här och briljera över vad dom kan se som andra inte kan se och vad dom kan göra som vi inte heller kan ?
Jag trodde det här var ett ställe där jag kunde lära mig något men jag vet inte nu när jag ser vad ni som styr håller på med?

#34 Niffi - som är författare till inlägg nr #12 står helt o fullt bakom det - trotts att han tagit bort det. Förhoppningsvis så kommer han att sätta in det - eller också kanske någon av medarbetarna kan tänka sig att sätta in det igen. De kan tydligen se borttagna inlägg - så vi får det ordagrant! Som du kan se har jag bett om att han sätte rin det igen så att alla kan läsa det.
Det jag är mycket nyfiken på - är hur många av de som är med i PIF som ställer sig bakom det!
#42 I fortsättningen hoppas jag att vi slipper diskussioner om borttagna inlägg eftersom de är just borttagna. Oavsett vem som tagit bort dem.

Ida J, är det du som står för detta ställe? Varför kan du inte svara på frågor som vanliga medlemmar ställer då?
Jag trodde detta var en kul sida där man hade trevligt och kunde lära sig mycket. Kan du bara klaga på folk och sitta och bestämma när det är enligt regler eller ej och om du inte tycker att något är riktigt bra då tillverkar du en ny regel så det ser bättre ut, efter dina mått alltså. Jag tycker det ser ut som om du har något särskilt begär efter att "jaga" människor, leta fel och så. Men jag tror egentligen inte att du kan/vet så mycket om perserkatter. Ä det på det viset kanske?
#41 Precis så är det. Vi tycker att man ska föra diskussioner utan att vara otrevliga mot varandra.

#43 Japp, det är borttaget - men författaren står fortfarande för det samt så står en del fortfarande bakom det. Gör du åxå det? DET är av mycket stor betydelse för mig att få veta som medlem på sajten!
#46 Läs inlägg 43. Vi diskuterar ej borttagna inlägg.
Eftersom den konstruktiva kritiken lyser med sin frånvaro låser jag den här tråden. Har ni något mer att tillägga i detta ämne får ni fortsättningsvis ta det via pm till mig.