Godmorgon 20 Juli
Good Morning alla glada :-)
Här har man varit vaken med tuppen!Förstår inte varför man inte kan sova då man FÅR!
Vaknade av att en kisse stod i ansiktet iofs och kurrade så det var väl min väckarklocka :-)
Men vad gör det….då får man ju massor med saker gjorda om man kliver upp tidigt.
Idag ska jag fortsätta att plocka ur lådorna,hade tänkt att bli färdig med det idag.Sen ska det upp gardiner i 12 fönster :-)Har ju inte hunnit att stryka dom tidigare men nu ska det ske.Kanske jag ringer mamma igen och bjuder på lite fika så stryker hon och jag sätter upp.
Vad händer mer då….joooo jag hoppas att jag får åka och hämta sängen idag som jag såg på blocket.Det blir ju "skitkul" att inreda kattrummet med den.Bilder kommer väl så småningom på det oxå.
Om jag hinner….och det måste jag,………. så ska jag dammsuga och tvätta 5 bilar,Phu…..söndagar är jobbig på det viset då hela bilparken ska göras ren innan måndagmorgon.
Mycket mer än så där kommer inte jag att hinna med tror jag,skulle vara att jag klämmer in nånstans och badar en katt….men det får vi se hur tiden räcker till och om mamma kommer .-)
Hoppas eran dag blir en bra dag och var rädda om varann.
// Kram
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Att du bara ORKAR!!!!!!!!!!!!!!!!!! Du måste ju ta det lungt nån dag oxå……..
Jag själv vill inte göra nåt men nåt blir det nog bara jag vaknat till..
Trevlig söndag Chatrine

#0 Herrejisses vilket schema
Är det bara du som jobbar på bilskolan? Tänkte på min väninna som jobbar på Taxi, de städar ju ur sin egen bil varje pass de haft
Här har jag haft en ilsken natt, gick in i min väninnas lägenhet kl 12 inatt för få tyst på min son och hans vänner i nattlinne
Jag va så förbannad av lite o varje, när jag upptäckte saker som jag tyckte va fel, då kom det bortförklaringar som man
frågade dem om de trodde jag född igår liksom. Min väninna är i Turkiet 1 vecka. Idag blir det fortsatt samtalsterapi.
Och idag kommer min minsta pojke hem, och då är jag så lycklig
1 vecka har han nu varit på sitt kortishem.
Jo sen vaknade jag av ett helt hav utav katthår flög på nedervåningen, vår Vanilla hade lyckats få igång Pavarotti att "försöka" para, konstiga ställningar kan jag ju tala om, liksom rygg mor rygg, el man lägger sig snett över honan och somnar, ja så imellan kan det ju se någorlunda ut
Ha en bra dag!
/ Carina

#2 näää,jag har 3 trafiklärare anställda men dom är på semester och jag har använt ALLA bilarna i veckan till olika elever och då måste dom städas ur .-)
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

God morron - eller upprörd morron kanske mer talar om vad jag anser om morronstunden.
Det otrevliga har jag skrivit om i annan tråd - så det lämnar jag därhän.
Idag så väcktes jag av två små nosar som med killiga morrhår genom nosade hela mig! Från nästippen till stortån var de tvugna att se om det verkligen var StorMatte. Det killades, kittlades, smakades - försiktigt. Till slut ansåg de att jag var rät person, la sig bredvid min kind o spann så det ekade! Tänk att de små bebbarna har blivit så stora! Vem kan få ett bättre uppvaknande? Samtidigt som jag låg och såg på de små, lekte solen i deras pälsar och ögonfransar.
Glatt skuttade jag upp ur bingen, packade ihop det sista och drog ut till tvätteristugan - där 4 maskiner pulades fulla med innehåll. Det är inte klart ännu! Det fattas fortfarande minst 6 maskiner innan det är klart! Alla katthanddukar från sista veckans bad ska in, katternas sängkläder & människornas ska också lögas. Idag är det väder för att hänga upp det hela utomhus, det doftar så underbart! Ser så fram emot att få bädda med solvarma lakan.
Dagen går annars i hopplockningens tecken. LillMatte erhöll ett nytt skrivbord i går. Vi ska gå igenom hennes gamla och se till att rensa bland alla prylar. Vi måste försöka få ned antalet smågrejjor till ett minimum - så att hon kan börja om på ny kula med ihopsamlandet.
Önskar alla en trevlig dag! /MVH Tidlosa

god morgon,, är nu hemma efter en härlig vecka utan stress i stugan uppe i Jämtland. Det enda barnen o jag har gjort är att badat (nja inte jag, 17 grader är liiite för kallt) solat och tagit det lugnt. Katterna var så glada när vi kom hem, Jazmine har sovit o njutit hos oss hela natten. Igår var det jättekul att få se mitt nya tillskott Ophelia igen, hon blir 9 v på tis och jag bara längtar tills hon får flytta hem till oss.
stort TACK till Tessan som är så snäll o tar hand om mina små när jag är ute o far. Vad gjorde jag utan dig.
skickar med en härlig bild från Jämtland
ha en härlig söndag allihop //Monica

Underbar bild! Man blir sugen
/ Carina
#5 det finns fler som har sina privata paradis ser jag..underbart
här i trollhättan är det mulet o regnigt
gubben o sonen är båda på folkrace idag, så jag är ensam
ska jobba lite med vår kommande utställning tänkte jag
annars så kan det bli några kattungebad..vi får se
ha en bra dag alla
Gomorron, blev väckt av att mormor ringer och sjunger "med en enkel tulipan…" oJag fyller inte år men har namnsdag… Alma har ännu inte kommit upp än för bedömning, däremot så avslöjade en liten fågel att en snygg Eros ska upp i panel….
Ha en bra dag alla och ett extra grattis alla MARGARETOR 

Godmiddag från ett soligt Åsa!
Liiiite avslagen idag, var i Varberg igår kväll och kollade på filmen Mamma Mia. Skitbra men ett måste är att man gillar Abbas musik.
Det var Wheels & Wings så det cruisade runt en massa åk, både riktigt fina och en del riktiga rishögar. Bäst var den gamla rishögen där de lyckats få tag på en skylt Systembolaget som de surrat fast på taket med rep :-)))
Sedan blev det en underbar kycklingsallad och vin hemma hos min kompis och sent blev det också.
Gubben åkte precis iväg med sina lekkamrater (mc-snubbar) så nu tänker jag sätta mig på altanen och göra absolut ingenting!

#8 Jasså du är också en Margaretha:)) fy vad jag avskyr detta namnet, fick höra så mkt ´pikar som ung
#9 Ni verkar háft mysigt iallafall, dottern mn va med sina vänner i Varberg med för se alla bilar
/ Carina
#9..vad mystigt det låter att du ska sätta dig på altanen
har ni fint väder hos er??
#10 för en massa år sen följde jag med min mamma på hennes 25-årsjubleum från konfirmation i Bomhus (runt Gävle vill jag minnas), hur som helst var det många kvinnor där och jag tror varannan antingen hette Margareta eller hade det som andranamn… (dock inte mamma)….
God eftermiddag !
har vägt mina småttisar idag..de har ökat bra i vikt..skönt.. Har varit i väg med en blomma till min syster som fyller år idag annars tar jag det ganska lugnt.
Satte ihop två nya klätterställningar i går å njuter bara av att se dom..de är så fina
.
Tittar på övervåningen som är dags för en ansiktlyftning å har hittat en jätte fin soffa , hoppas bara den finns kvar.
Jag bygger en ny boåda till
har aldrig haft 3 kullar så här nära inpå så jag är en låda för kort.. det är ju snart dags för Gloria å Fiona…bara två å en halv vecka kvar.. så spännande.
Ha en underbar forsatt dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#13 jösses vilket tassande det ska bli…