Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1390 ggr
Annkis54
0

prisfråga igen

här kommer jag med nya undringar:)

i detta fallet så undrar jag främst över choklad/lila färgade o bärare

jag undrar: vad tar ni för en snygg nog till utställning i färg??
en som är bra till avel i färg??
en sällsis i färg??

en snygg till utställning direkt bärare???
en bra till avel direkt bärare??

en sällis bärare??

vad har ni fått höra för priser utomlands i ovanstående kategorier??
allt ovan kan ju även gälla andra ovanliga färger som tex. silver…finns nog fler som jag inte tänker på nu

hur tänker ni när ni sätter pris/eller betalar ett pris??
vad ser ni på??

utseende???
stamtavla??
andra kvaliteter??

allt ovanstående är oxå intressant gällande andra färger.
tacksam för alla synpunkter

detta är ju en intressant fråga både för uppfödare, men oxå för köpare.
då kan ju oxå köparna se var "gällande pris" ligger nånstans

Naturligtvis har många "kompispris" eller liknande, men det är inte det jag frågar efter

jag accepterar naturligtvis om ni inte vill svara på dessa frågor:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Niffi
0

Ja du känner ju till mina åsikter om detta redan.

Jag kan inte lova när jag säljer en kattunge att den skall bli snygg till utställning eller bra till avel. Därför lovar jag inget sådant och har då givetvis samma pris rakt över.

Det som kan dra ner priset är en lindrig defekt t ex svansknick eller att kattungen har blivit ett antal månader över 12 veckor.

Annkis54
0

jamen…hallå #Niffi…DET vet jag ju att du tycker hehe
men alla ni andra då…hehe
skojar bara Niffi

men nu ska jag ju ut med mina choklader/bärare..o har ingen aning om hur priserna ligger därute..vet ju bara vad jag själv har fått betala (10-20.000 för importerna)…o vad jag har fått för priseruppgifter när jag har frågat utomlands (mellan 15-25.000 för snygga)

jag har ju inte samma inställning som dig:)
o tyvärr inte heller de uppfödare som jag har köpt mina katter av…hehe…tänk om jag hade fått köpa mina utställnings/avelkatter för 5000 kr…suck
skojar bara igen
det är nog bäst att jag går o lägger mig nu…annars blir det inget allvarligt sagt från min sida i denna tråd
tack i alla fall för att du svarade Niffi

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0

Hej Annki !

Denna tråd kommer som handen i handsken för mig Skrattande

Jadu, detta är  SVÅRA frågor Cool Skall göra så gott jag kan !!

Mitt problem är att jag för första gången har kattungar i färgen lila & choklad som håller för utställning ..Så jag vet INTE själv vad jag skall ta för dem .

Ni får gärna komma med synpunkter här ..ALLIHOPA!!

Vad skulle ni ta för dem ?

1 ::  hur tänker ni när ni sätter pris/eller betalar ett pris??
vad ser ni på??

utseende???
stamtavla??
andra kvaliteter??

Jag väger in ALLA dom 3 kvaliterna!!

Vad gäller priser i Sverige så har jag fått följande prisuppgifter.

Chokladbärare Bärare  till avel : 8 000- 15 000kr

( ej utställning )

Utomlands på chokladbärare till avel :10 000- 15 000kr

( ej utställning ) 

Utomlands choklad & lila Snygga till utställning 18 000- 30 000kr

Men då tillkommer såklart frakt & EU pass etc.

I USA- har jag fått prisuppgifter ända upp till 60 000kr.

Jag har inte fått ett lägre pris än 25 000 kr Utomlands på en choklad eller lila som håller för utställning.

Hittills har jag sålt mina sällisar i färg choklad & lila för Ca: 5000 kr

När jag betalar ett pris så väger jag in allt: Färg, utseende & kvalite på stamtavlan/katten.

Det va lite från mig mitt i natten Skrattande

// Mia

miascharming
0

Hej !

Hittade en lilamaskad " Doll Faced " persian för 14 000 kr

http://www.southernbellepersians.com/himilayanskittens.html

Så då ni ett hum om hur priserna ligger!

// Mia

manbukten
0

Anlagsbärarer till sällskap är som vilket sällskapspris som hellst. Nämligen ca 4000:-  En sällskaps köpere bryr sig inte om anlagen. De beror ju också på hur marknaden ser ut just då också.

Påsalag någon tusenlapp för färg och något upp för avel. Det gäller samma sak här som alla andra färger. Något upp även när bakgrunden är stabil på båda sidor. Priser ut ur landet går ej att jämföra med inhemska priser.

Men det har varit svårt med priser, det handlar om att få bra hem också.

Vore jättebra om vi kunde få betalt för många års jobb att få fram dem i färg med god kvalitet, ( och massor av utlägg)men det har inte jag märkt något av. Jag har bara sålt tre stycken i färg på sex år och de har inte legat i ovan prisklasser. Så för mig är det fantasipriser

Men det spelar ingen roll jag har avlat för att få fram i färg och förbättring förhoppningsvis. För egen del för att kunna komma framåt

Vad är den faktiska summan ni fått inte, är det ovan nämda summor. Och har de näsa ser allmänheten och även de flesta uppfödare dem som sällskapskatter.

Vad har ni själva gett för imp. och vad har ni parat med.

Och vad får man i förlängningen ut av aveln. Många bra eller många mindre bra. Hur ser marknaden ut får man några sålda så inköps priset betala sig osv. Och det handlar ju inte bara om typ hur fungerar de i avel och det stabilt och friskt osv.

Det är mycket att väga in i priset, och vi är allt för få i detta land som avlar på färg. Och seriöst vill göra något för färgen.

Vad jag vet är det bara en som fått ut 20-30000:- för sina katter och hon är i england óch exsport.

#3 15.000:- för en anlags bärarer ??

miascharming
0

# 5

Ja  dom prisuppgifter jag har fått UTOMLANDS  är :10 000-15 000 för snygga anlagsbärare!

Dock ej til utställning DVS Top SHOW..men visst…dom kanske kunnat  få sina cert till CH !! 

// Mia

manbukten
0

#6 Lycka till

miascharming
0

# 7 MANBUKTEN ::  EEEH Lycka till med vad  Oskyldig ?

Det ÄR dom prisuppgifterna jag fått !!

Nu fattar jag ingenting alls ??

Vad missade jag ??

Mia

deroba
0

Jag har oxå hört mig för i andra länder om katter som visar färg eller är anlagsbärare, priserna som jag har fått där är helt olikt priserna vi har här i Sverige på dessa katter. "Billigaste" katten jag har frågat på i annat land är 12 000 kr och den katten skulle säljas till avel. Har oxå liksom Mia fått priser på  30 000-40 000 kr. Priserna vissa gånger på just dessa katter är rena fantasi priserna men visst ska väl vi oxå kunna ta betalt här i Sverige, för vi får ju oxå kämpa lika hårt som andra länder om inte hårdare för att få fram snygga katter. Hårdare med tanke på att vi inte är så många uppfödare som håller på med färgerna och vi får oftast importera för att komma vidare själv. Sen måste man tänka på i sin prissättning om just det som Mia skriver utseende, kvaliteé och stamtavlor.

miascharming
0

# 9

Ok- då har du också fått liknande prisförslag som mig Fot i munnnen

Inte bara mig dom vill " råna "Cool

// Mia

Denna kommentar har tagits bort.
MariaSP
0

Jag skiljer aldrig på priser för avel, sällskap eller utställning. Samma pris rakt över. Men pris för lila och choklad ingen aning. Kanske någon tusenlapp över normalpriset då det är ovanliga färger.

Annkis54
0

det var ju inte min mening med denna tråd att några skulle "bli ovänner" eller liknande…oavsett hur man uttrycker det.
så låt det vara nu…
jag har precis kommit in här…o kommer att gå ut igen, för vi jobbar med vår altan. Vill bara säga det för att förklara varför jag kanske inte är inne här o besvarar hela tiden.

#16 Vi som avlar/avlade på choklad…har ingen chans överhuvudtaget att köpa våra avelsdjur till sällskapspris
mina 2 choklader var båda importer..o kostade mellan 10-20.000 kr.
Men även innan dess..o nu när jag lägger av med denna färg o håller mig till vanliga vitfläckar…så skiljer jag på priserna.
men nog om just detta. Jag vet att det finns några som gör som du MariaSP men jag tror att de flesta inte gör det.

Mina prisfrågor ovan, när det gäller avelsstandard…gäller naturligtvis till uppfödare. Som Manbukten skriver så är det ju för en sällskapsköpare, ofta inte ett dugg intressant, om det finns choklad eller inte i generna. Men undantag finns där oxå.

#5 du skriver Anlagsbärarer till sällskap är som vilket sällskapspris som hellst. Nämligen ca 4000:-  sällskapspriset är olika hos oss…jag säljer ingen katt under 5000:- o då finns det nån form av "fel"…svansknick, snedbett eller liknande.
Men om jag inte miss fel så har även du i trådar skrivit att man lite måste räkna in vad kattungen har kostat i "produktionen" ursäkta ordvalet. O i "produktionens" pris, ingår naturligtvis inköp av föräldrarna.
du skriver oxå Priser ut ur landet går ej att jämföra med inhemska priser. O där har du ju absolut rätt. Jag skulle nog ha klartgjort detta i min första fråga….även jag har olika priser på samma katt…om den säljs inom sverige eller utom_

de priser jag har fått utomlands hittills när jag frågat har varit mellan 14-20.000 kr…förutom nån med PKD för 700 euroHemlis
Även i Finland var priset bra mycket högre än våra.
Fast där fick hon inte sälja avelshanar tillbaka till Sverige.
Det är oxå en sak att räkna in….OM vi får tag på avelsdjur…så måste vi oftast gå utomlands.
NÄr jag började leta för 2 år sen..så FANNS det inga här i Sverige. Den jag fick tag på här..sålde inte avelsdjur till Sverige. Hittade då en i Finland o den var stoppad tillbaka till Sverige. O då hade jag sänkt mina "krav" från vitfläck till solid, bara för att de FANNS helt enkelt inte att få tag på.
fick tag på en hel del i Tyskland men där var det mycket PKD eller så låg priserna från 1500 euro o uppåt…

Jag känner oxå…att är vi villiga att betala ett visst pris för en katt utomlands…så måste vi vara villiga att betala ungefärligt detsamma här hemma..för vi tjänar ju hela transportkostnaderna o tjänar en massa tid. Sen om man vill ha en speciell stamtavla…som inte finns i sverige…ja då blir det en annan sak.

Jag har en MYCKET SNYGG anlagsbärare nu…som jag har pris 15000 kr på..o har köpare…så visst…priserna accepteras.
OM detta går i lås…så betyder det oxå att jag kanske inte kommer att gå back på min kortvariga chokladkarriär, som jag trodde. Men time will tell.

det finns mycket mer att svara på i inläggen..o jag återkommer senare i kväll:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

miascharming
0

# 7 MANBUKTEN ::  EEEH Lycka till med vad  Oskyldig ?

Det ÄR dom prisuppgifterna jag fått !!

Nu fattar jag ingenting alls ??

Vad missade jag ??

Mia

P:S  Vill gärna ha hjälp ….om NÅGON BEGRIPER vad manbukten menar  med lycka till, får ni gärna upplysa mig om detCool )

Annki ,så skönt att du har köpare ..Grattis.

Jag säljer nte heller sällskapskatter under 5000kr .

Kan tänka mig att göra det om det finns defekter , dock har det aldrig hänt ännu ..peppar,peppar.

Har också fått pris utomlands på en PKD- positv katt . Pris 10 000 . & den höll INTE för utställning.

/ Mia

manbukten
0

#20 snälla Mia vill gäran avsluta här på focus. jag menade bara lycka till att få de priserna inget annat 10-15000 för anlagsbärarer

Och om du undrar något har det inte tidigare varit problem att ringa Du vet var jag finns

miascharming
0

# 21

VADÅ FÅ DOM PRISERNA ?

Det är priser jag själv har fått presenterat för mig.

I mitt inlägg skrev jag :

Mitt problem är att jag för första gången har kattungar i färgen lila & choklad som håller för utställning ..Så jag vet INTE själv vad jag skall ta för dem .

Ni får gärna komma med synpunkter här ..ALLIHOPA!!

Vad skulle ni ta för dem ?

Vore bra om du läser inlägget innan du skickar en spydig kommentar tycker jag.

Satte ut en annons igår på en brunmaskad hane som håller både för utställning,avel & är anlagsbärare för 7000..

Är det verkligen för mycket ?

Förmodligen säljer jag denna  goa kille för 5000 till sällskap iaf- som jag gjort med dom andra hanarna.

// Mia

Niffi
0

Kan någon förklara för mig vad ni menar med "Utställningskatt"?

Alla katter är väl potentiella utställningskatter oavsett. Om ägaren ställer ut den är den en utställningskatt.

Menar ni att katten garanteras att få vissa resultat på utställning?

Samma sak med "Till avel", vad menar ni med det?

Alla katter som säljs fertila är väl potentiella avelskatter. Om ägaren väljer att avla på katten så är den en avelskatt.

Säljer ni alla sällskapskatter kastrerade?

manbukten
0

#22 Jag unnar dig få bra betalt som jag skrev i ett av inläggen är ju dina kullar just något nu som slår det mesta. men jag tror inte på de priserna

Spydigt? jaja verkar vara så idag Hej då Perser i focus. Jag ärr spyfärdig.

miascharming
0

# 24 Som sagt ..det är priser jag själv har fått  presenterade när jag sjäv velat köpa katt &  frågat andra uppfödare.

Alltså INTE priser jag själv tar.

Jag har tagit 3500- 5000 för en sällis Vilket jag anser är helt Ok, Både i färg & vanliga färger!!

Om du anser att det är " en sån dag" vad nu det menas..PGA- att jag ville ha en förklaring på vad du menade ..så varsågod.

Jag förstod faktiskt inte alls vad du menade Cool & då anser jag att man måste få fråga!!

// Mia

Annkis54
0

#25..du är alldeles för billig:):) jag kan tänka mig att du ligger i pris som 1/3 av de du själv får betala…varför??:):)

#23…så här tänker jag..men jag talar bara för mig själv

*om jag får en kattunge som är sned i bettet…eller svansknick eller annat "fel" så vill jag inte att den katten ska avlas på. Då säljer jag den som sällskapskatt till runt 5000 kr. Jag sätter inget avelsförbud…för stambokförarna brukar kräva mer. O är det så att köparen inte är uppriktig mot mig…så är det inte hela världen.
Kastrerar kattungar gör jag än så länge inte.
*Får jag däremot en kattunge som inte har några fel…den följer standarden bra men JAG bedömer att den inte är nån top show katt så säljer jag den till avel om nån vill det…till ett högre pris då.
Får jag då en katt som jag tycker är en snygging…som JAG tycker har potential att ta certifikat o titlar så säljer jag den som en avel/utställningskatt. Väl medveten om att avel o utställningskvalifikationerna inte alls är samma. Men jag menar då att jag tycker att katten håller som avelskatt, men även att den kommer att ta sina titlar o ev mera.
Jag talar om för köparen o skriver även i kontraktet att det inte finns några garantier.
O du måste ju oxå, Niffi, som gammal uppfödare se att kattungarna dina blir olika
du kan säkert efter alla dessa år se om en unge är bra som avel och eller utställning
när ni själva köper en katt som ni hoppas kunna ställa ut så köper ni väl inte den katt i kullen som har en låååång näsa…när det gäller perser/exo tex
Visst kan man få certifikat o titlar med en icke rastypisk katt…men inga höga titlar
men nu drar jag iväg igen hehe
det var ju inte detta tråden handlade om…sorry

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
0

ska bara tillägga…att jag "tillåter" alla mina köpare att ställa ut katter som de har köpt från mig
men jag talar om för de "att det är ingen ide"…för själv tycker jag att det är tråkigt/skämmigt när man är på utställning o ser att man inte alls har en "utställningskatt"..utan en sällsis
jag har gjort det::):)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Niffi
0

#26 Visst kan jag delvis se på vilket håll det lutar men kan aldrig vara helt säker. En kattunge på 12 veckor kan förändras massor innan den är 1 år.

Jag kan aldrig sälja till utställning eftersom jag aldrig kan garantera att katten kommer att lyckas på utställningar.

Om jag vill att någon absolut skall gå i avel för att den katten är bara så bra på alla sätt (både enligt standard och genom linjerna) så kan jag t o m sänka priset till rätt uppfödare. Det är ju bra för avelsbasen att rastypiska katter från olika linjer kommer i avel.

Jag har nog mer hobby-, intresse-relation till min uppfödning än vad många andra har. Har aldrig förstått mig på det där med att föda upp katter för att gå med vinst. Jag är nöjd med så liten förlust som möjligt med de krav jag har.

Annkis54
0

Jag är nöjd med så liten förlust som möjligt med de krav jag har. ja vad ska man sägaGlad
det är nog många som "har det så"..fastän de egentligen inte vill ha de så
men vi är alla olika…o tur är väl det:)
Om jag kan sälja en katt " här o där" som gör att jag inte går med förlust
så är jag jätteglad
men tjänat pengar på detta …det har jag aldrig gjort:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

#29 Jag tycker om det du skriver, lite så tänker jag med. Sen ska jag inte ge mig in att diskutera choklad, nä detta är inget jag skulle ge mig in på. Jag ligger lågt själv på mina katter tycker många, men jag gör inte heller detta för gå med vinst, glad om det går runt. Är det vänner el släkt så går det ju också till på annat sätt då kan en parning el en kattunge framöver tex vara bra betalning. Sen får man ju hoppas ord håller vänner imellan

/ Carina

Sidentassen
0

???????????????????????????????????????

VAd är det frågan om, var är mina inlägg ???

IdaJ
0

Det är inte ok att diskutera enskilda personer eller uppfödningar i forumet.

miascharming
0

# Vart är Lottas inlägg ?

NU får ni skärpa er..

Ni tar Bort ALLT!!!

Sist sa ni att man fick diskutera här så länge personernna va med på forumet ?

Nu har Fokus spårat ur helt….Allt försvinner ..oavsett om personerna ifråga är med eller ej.

Det råder åsiktsfrihet i Sverige…& jag håller med om att personerna skall vara med här, så dom kan försvara sig.

Hela tråden handlar ju om personliga erfarenheter & tycke!!

Kan man inte ta ett svar på sitt inlägg  ..så skall man hålla  TYST  i från början också..ger man sig in i en diskussion..lär man kunna läsa & ta svaren. Det finns ingen som tvingar en att skriva ut sina tankar här.

Om jag säger till någon att katten deras är söt .., jag då är det OK- Om jag säger att den har stors öron & pesronen inte gillar det , då tas det bort…så här kan det inte vara.

Detta är ett åsiktsfrittsland & alla åsikter kanske inte passar en Det är

MIN åsikt.

Mia

Bullan
0

Då inläggen brutit mot flera av skrivreglerna, så har de tagits bort helt!

Du får inte:

* Bryta mot svenska lagar och förordningar
* Kopiera upphovsrättskyddat material
* Skriva inlägg i reklamsyfte och marknadsföra  produkter/tjänster utan sajtvärdens tillstånd.
* Skriva inlägg som röjer någons verkliga identitet
* Göra personliga påhopp eller vara otrevlig mot någon
* Skriva diskriminerande inlägg
* Starta insamlingar utan sajtvärdens eller någon medarbetares tillstånd. Handlar det om insamlingar till någon behövande katt, länka i stället till den hemsida där information finns.
* Använda forumet för att synliggöra privata/personliga konflikter, detta ska skötas privat.
* Använda forumet i syfte att varna för andra personer.

**Du måste:

*** Använda ett vårdat språk, tänk på att även barn och ungdomar läser det du skriver.
* Respektera andra uppfattningar än din egen
* Bemöta sakfrågan och inte kritisera den som skrivit inlägget.
*Vara hövlig.

**Tänk på att:
**
* Många ämnen kan vara känsliga, hantera dem därför med respekt för din medlemskamrater.
* Hålla dig till ämnet i en tråd, dyker ett nytt ämne upp, starta gärna en ny tråd

*Vi har ett varningssytem vid regelbrott som innebär att man får en varning när man bryter mot forumets regler eller på annat sätt uppför sig olämpligt i forumet. Efter tre varningar förlorar man sina skrivrättigheter på sajten. 

*Skrivrättigheter kan även förloras utan föregående varningar vid grova regelbrott.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

miascharming
0

# 35 Ja Bullan Jag vet detta!

& Reglerna är helt rätt!!

Men MINST  av dom inlägg du tagit bort…bryter INTE mot reglerna, & det är inte OK, att ta bort dem då!!!

// Mia

Annkis54
0

#36..vilket av inläggen var det som du anser inte bryter mot reglerna.?
Även vi Medarbetare kan ju göra fel i ALLT DETTA TJAFS.
Det ska ni veta alla…att det är inte lätt att hänga med i svängarna här nu för tiden.
Så säg ifrån vilket..om du kommer ihåg..så är vi inte sämre människor än att vi kan titta på det igen o ev. ändra oss. Eller oxå pekar vi på vad det var som gjorde att det togs bort.

när vi tar bort inlägg…tar vi även bort inlägg som "hänvisar" till de "otrevliga inläggen"…bara för att då inte stämmer in i hela tråden….

tex om nån skriver…åh vad ni bråkar…kan ni inte göra annat…
så tar vi bort det oxå för att det hänvisar till bråket…o om bråket är borttaget så förstår ju inte läsarna vad inlägget hänvisar till. Men själva det inlägget var det ju inget fel på egentligen.

när jag nu tittar igenom alla de inlägg som är borttagna…så ser jag inget som är felaktigt borttaget…med tanke på att man tar bort såna som "hakar på" gammalt groll, eller hur jag nu ska uttrycka mig.

jag skulle vilja peka på ett nytt inlägg i våra Skrivregler..

du får inte vara otrevlig mot någon

o där är det många brott här i denna tråden

o jag har skapat denna tråden.
jag kan faktiskt ärligt säga, att jag hittar inte lika mycket "matnyttigt" som strul
så är denna "värre" imorgon så hör jag mig för med mina kollegor om att ta bort tråden helt o hållet
*
detta var inte alls det som var meningen med denna tråd

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

EddaM
0

Nu föder jag inte upp perser men älskar denna rasen o dess syskoras. Utan som ni vet så föder jag upp skogisar. Vi färg avlar ju inte o min första o andra kull har jag blandat en fs09 hona med två olika n0922 killar. Tokigt eller hur?*ler*

Nåja hur som helst så är min åsikt att om jag skulle färgavla och osv köpa in dyrare avelskatter genom import. Så skulle jag ta mer betalt. Och om man väger in dessa saker så skulle jag själv kunna betala en hel del för den katten som jag skulle vilja ha.    Nå det var kanske lite utanför debatten men som framtida lycklig perser eller exotic ägare så e detta mina ord. Men vet att oftast så e det blicken på katten som jag ser som bestämmer o inte jag *ler* Ialf när det gäller mig=)

*kram*

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

miascharming
0

Skrattande# 36

PM-ar dig angåend inlägget som inte bryter mot reglerna.

Att ni kan göra fel det förstår jag verkligen ..inte lätt att rota omkring i allt skit Fot i munnnen

Är inte avis på er alls & en ros till er som gör detta frivilligt!

Vi är alla så olika & ser inte alls likandant på saker, men JAG tycker att så länge man säger sin mening & framför sina åsikter & TYDLIGT framför att man inte vill kränka någon, ja…då tycker jag det är OK.

NU SLÄPPER VI DETTA & ÅTERGÅR TILL ÄMMNET Skrattande

SÅ VI KAN FÅ UT NÅTT VETTIGT AV DENNA FRÅN BÖRJAN INTRESSANTA TRÅD Glad

// Mia

Amorstroll
0

Finns det en annan länk????? Tacksam ifall någon kan lyfta fram den i så fall!

Jag har skrivit om vad jag tar betalt för mina kattungar, MEN kan inte hitta mitt inlägg här!!?????

undrar Lisa L S*Amors Troll

IdaJ
0

#40 Var det i den här tråden du postade inlägget? Var det länge sedan du skrev det?

Annkis54
0

#40..den finns inte här Lisa
nåt har hänt när du la in den:(
för den finns inte bland våra borttagna
kommer du ihåg vad du skrev o kan o orkar skriva om det så vore jag väldigt tacksam

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Amorstroll
0

OJOJOJ!

Jag får väl skylla på åldern då……. Det var nämligen för några veckor sedan en livlig diskussion på några andra listor om "Priset på perser". Att vi måste höja STATUSEN på kategori I genom att hålla någotsånär liknande priser och inte dumpa bort kattungarna. Andra kattraser tingar mycket högre pris för att inte tala om hundar och dessutom icke renrasiga hundar………

Där skrev jag nog något liknande det här…….

**Hejsan!

Eftersom jag säljer i stort sett alla min kattungar till sällskap tar jag ca 3.500 - max 5.000 för dem. De få som jag sålt till avel har jag tagit 8.000 - 10.000 kronor för, men de ryms faktiskt på en hands fingrar. Däremot har jag sålt flera till "mitt sällskapspris" som dock används i avel nu förtiden………

Mina egna inköpta avelskatter har jag dock betalat MINST 10.000 kronor för!
** 
Kram
Lisa L
S*Amors Troll
Perser & exoter
http://www.amorstroll.com

Annkis54
0

oj, nu blir jag förvånad Lisa
alla dina snyggingar som vi har sett massor av kort på…som har tagit höga titlar
är det alltså 3500-5000 kronors katter???

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
0

#43 Ojdå å jag som inte ens har vågat fråga för jag trodde du dina katter var oöverkommliga för mig.//Sylvia

Amorstroll
0

Fniss…fniss…. Vilka tänker du då på? Jag har knappast sålt några till avel och utställning!

De jag har tävlat har jag ju kvar själv eller på foder hos någon god vän. Dem får jag ju aldrig betalt för……. utan tävlat och betalat för själv….

Ibland har jag sållt billigt för att såsmåningom kanske få tillbaka något i framtiden istället.

Eftersom det tyvärr visade sig att jag hade sålt till avel och utställning några med PKD, fick dess kattungeköpare GRATIS nya kattungar testade fria med DNA, trots att de kanske hunnit avla och kunde behålla fria avkommor.

Jag har alltid hört att det är svårt att få köpa från mig just till avel och utställning. MEN det kanske beror på att jag är så kritisk. Tycker det är svårt att sia ifall något blir en "TopShowCat". Många som vill köpa verkar vilja ha en sådan garanti. Katterna utvecklas så olika. "Barnstjärnor" behöver inte bli några "stjärnor" som vuxna och vise versa. Jag har sattsat mycket på TEMPERAMENTET få mina katter och jobbar mycket med att få dem till trygga glada individer istället…..

Kram Lisa L S*Amors Troll

Lovelines
0

#46 Detta synsätt beundrar jag Lisa!

//Kram Lena

S*Loveline´s Perser

www.lovelines.se

RaktajinosCattis
0

#46 När du skriver om temperament tänker jag genast på en speciell kattunge från dig. Mr Magoo tror jag han heter .. det var den roligaste katt jag sett på domarbordet tror jag.. en riktig liten spinnande pajas. Vad har han försig nu förtiden?

/Cattis

Bullan
0

#48…om det är en smoke-exo, så har jag också sett denna grabb:) Hur härlig som helst…fast han var kattunge då. Han var mkt nära att bli kattnappad av Kristina Rautio. När katten kom upp på domarbordet hos henne, så tittade hon bara på katten och satt ner han i väskan och började knata ivägCoolVisserligen bara på skämt…hon har ju en tendens att showa hon med:) Men katten satt nöjd där i hennes väska ocksåSkrattande Om jag minns fel katt…så kanske du Lisa kommer ihåg denna händelse och vilken katt(svartsmoke-exotic). Var för kanske 2år sedan på Arcushallen i Luleå.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Amorstroll
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, då har ni båda, Cattis och "Bullan" sett lilla Mr Maago!!

Honom var det verkligen svårt att skiljas från. Jag tror att det var på samma utställning som du Cattis såg honom som en tjej tillsammans med sin son bad att få se närmare på "GOGO" som han kallas.

De blev båda så förtjusta i honom, ringde, skrev och frågade ifall de inte kunde få köpa honom och efter flera månader och mycket STOOOOR tvekan gav jag med mig. Han bor numera på landet, nära Täckomatorp hos familjen som bl a föder upp "minihästar".

De vill nu ha en liten exottjej hellst i silver från mig som fästmö till GoGo. MEN HUR OFTA får man det??? Silverexottjejer menar jag!!

Här är GoGo i egen hög person (OBS! Jag har även haft en GOGO nr 2! inte samma kombination, men de liknade varandra..)

tillsammans med en större kompis…..

och som lite äldre……

WOW! Tänk att ni minns trollungen!!

Kram Lisa L S*Amors Troll

RaktajinosCattis
0

Ja där e han :) Jo men vissa dom fastnar på näthinnan.