Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 1173 ggr
Kittentotts
0

Kittentott´s Hemsida uppdaterad mm

Jag har suttit grejat med vår hemsida

www.kittentotts.se

Så skönt det är över, hoppas nu allt ska fungera

Annars säg till !

Så småningom ska det in en sida med flyttade katter

Finns lite tid nu då man sitter med smått och födslar

Välkommen in för kika lite!

/ Carina

Mustang
0

Snyyyggt!!!!!Glad Sommrigt och fint med blommorna i bakgrunden. Lätt att navigera åxå. Du är duktig du!

Kram Anne

Ps: Maskot va ute hela dagen igår till sena kvällen så i natt har han sovit på samma ställe hela natten och nu ligger han i fönstret och pratar med fåglarna……

manbukten
0

Aha här var den snygg, men jag saknar stamtavlor det är viktigare för mig än den enskilda katten. Eller har jag missat något. Kanske för tidigt på morgonen fniss

Kittentotts
0

#2 Jag har aldrig haft stamtavlorna på hemsidan

Jagvet inte så många som har detta heller, men man kanske skulle fundera ut nått, får se på detta

/ Carina

Lovebuffen
0

Jättefin hemsida!

Och vilka vackra kisar du har!!

Tessan73
0

Jättefin hemsida, med super läckra katter.

//Tessan

simzonites
0

Snyggt, snyggt Carina! Behåll den här versionen ett tag nu, hi, hi Flört Det kommer en award från mig till dig också!

kram Lotta

/Lotta

Kittentotts
0

Tack allihopa! Va roligt höra ni tycker om sidan och mina älsklingar :))

#6 Tack Lotta!

Amatörjobb, men du har rätt, jag ska behålla den nu ett tag:) Haft lite ångest ett tag hur jag vill ha den

/ Carina

SussiF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snygg och lättmanövrerad sida :-) Men måste du ha det där rutsystemet? Det känns så………inrutat…om du förstår vad jag menar. Även jag saknar stamtavlor, men det är som du säger, många låter bli att ta med dem. Själv har jag gjort iordning så att alla kan se vad det finns för linjer för om uti fall att någon söker en ny avelskatt till sitt katteri.

/Sussi

Jag har kopierat din banner om det är OK med dig så lägger jag ut den på min länksida.

Här är min banner om du(eller någon annan) vill länka till min.

http://www.funestig.net

/Sussi

Kittentotts
0

#8 mmmmSkrattande Jag tar gärna emot kommentarer, fast jag tycker ju om då det syns, jaha, får se om någon mer säger detta, då ska jag se vad jag ska göra åt ett

Jag tar gärna din banner också

Tack för du säger vad du tycker!

/ Carina

SussiF
0

Ja, jag säger vad jag tycker och hoppas att inte såra någon. Sidan är ju väldigt fin så jag tycker inte det passar in så bra med rutorna….kanske om du tar dem i en färg som finns på sidan för övrigt, te.x rosa… Du kan ju prova och se hur det blir :-) Bara ett förslag !

Bart
0

Jättefin  sida och jättefina kissar!

yadhayezibas
0

Fint fint på din sida! Men jag skulle vilja tipsa dig om att bygga i tabeller. För när nån som har mindre skärm än dig kollar så hoppar allting omkring så det blir huller om buller. Namnen hamnar under fel katt med mera…. Jag hjälper dig gärna och förklara hur man gör ifall du inte vet! Är skoj när man fixar o grejjar själv! Och katterna är jättefina!!!

#10 vad menar du med rutorna??

Kittentotts
0

#12 Jag har tabeller, det är dessa som syns för SussiF

Jag ska absolut ta emot det ni skriver

Konstigt bara att det hoppar runt då tabeller finns i allt, blir lite ???

/ Carina

yadhayezibas
0

#13 Hmmmmm ja det var konstigt! Jag ser inga tabeller men när jag förminska rutan så hoppar det omkring…lurigt!! Iofs så måste man bestämma en storlek på tabellen som den ska ha hela tiden för att det inte ska hoppa omkring. Har du gjort det? Jag har lärt mig att bygga hemsidor själv nästan. Fått lite hjälp av min sambo som är data programerare Glad Så jag kan inte allt heller så det är inte meningen att låta som en grinig tant med pekpinne nu alltså… Skrattande Vill bara hjälpa… Generad

Marita-L
0

Jätte fin Carina och jätte fina målningar har du gjort också super snygga.

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

OhFours
0

JÄTTEFIN ny design på din hemsida och många VACKRA katter.

/Helen

Kittentotts
0

Tack!

Upplever ni andra också det störande med rutorna, antar det är dem som sitter runt länkarna o vissa bilder som menas

Säg gärna vad ni tycker så är ni gulliga!

/ Carina

OhFours
0

Jag har inga problem med det. Tycker den ska vara som den är, såå SNYGG.

/Helen

Kittentotts
0

#18 Tack Helen!

Så bra veta hur jag ska göra. Fick fina ord av en som bygger hemsidor också, så jag hoppas verkligen hon hade sagt detta ifall det kändes fel

/Carina

Sidentassen
0

Fin hemsida Carina. Jag har inga problem med att se den, MEN det beror nog på vad man har för program. Jag kan inte hålla med dig om att det inte är vanligt med stamtavlor på hemsidan, jag tycker nog tvärtom. OM du är intresserad av detta så finns ett bra program till att göra sina egna stamtavlor på nätet.  SitStay.com

Hälsar Lotta P

simzonites
0

#20 Va bra att du la in en länk till detta, jag har letat efter det och tänkte fråga idag men du hann före Skrattande

/Lotta

/Lotta

Kittentotts
0

Jag tycker samtidigt att stamtavlor är privata, känns lite fel lägga dem där. Skillnad är ju om någon frågar om den vid intresse av kattunge, men, nja

/ Carina

MariaSP
0

Vad fin, fina katter också.

Sidentassen
0

#22 Jag förstår faktiskt inte vad det är för privat med stamtavlorna??? De flesta som är ute och letar kattungar till avel vill ju veta vad det är för stam, om de öht är någon ide att tänka tanken att man skulle vara intresserad av katten i fråga. Det finns ju massor av vackra bebisar med en hel del bakom sig som många inte vill ha.

Jag personligen surfar bara vidare om stamtavlorna inte är på hemsidan.

Hälsar Lotta P

krasivis
0

Mina avelskatters stamtavlor finns på PawPeds. När man klickar på stamtavla under bilden av katten så länkas man till den. Jag håller med #24 och tycker inte att stamtavlor är privata. Om jag är intresserad av en kattunge så vill jag ju väldigt gärna lätt kunna se föräldrarnas stamtavlor. Jag tycker att det är självklart att visa upp dem.

MariaSP
0

Att dölja stamtavlorna gör ju att besökare kan tro att de inte är så bra, inavel etc.

MonicaLagerquist
0

Fin hemsida och jag gillar att den är på svenska.Sen saknar jag också stamtavlorna eftersom att jag är en stamtavlenörd av stora mått.

Stolt ägare till tre La permer

Kittentotts
0

Alla tycker inte samma, jag tycker väl annorlunda då.

Själv så tycker ju jag att en katt köper jag inte bara för en stamtavlas katter bakom, det är jag det! Ser katten mer!

Sen så är kontakten med uppfödaren för mig mkt viktig, vad den kommer ifrån för uppfödning, köper ju inte fr vad som helst, så jag gör hellre så att jag tar kontakt, där får jag sen se vilka stamtavlor jag vill, antar jag, om jag då är intresserad

Så visst visar jag stamtavla om någon har intresse av mina småttingar. Vill de inte ha mina små pga en stamtavla inte finns på sidan, ja då anser ju jag de ingen katt ska ha fr mig iallafall, vill ju mina katt ska ha ett bra hem, inte att den enbart köps pga de linjer den har

Inavel kör vi inte med, men det ser man ju då man får kontakt med oss

/ Carina

Dockan
0

GladJag håller med dig Carina,jag kommer vara väldigt noga var jag köper mina katter ifrån om jag nu ska ha fler,det gäller ju även som köpare att man är noga,och så är det ju extra roligt och bra om man har en god kontakt med uppfödaren.Ha det gott.Lena

Hälsningar LENAGlad

Kittentotts
0

#29 Man ska vara noga vid köp av sin nya familjemedlem

Själv har jag fin kontakt med alla mina uppfödare, de har blivit vänner som vi umgås med, och som vi pratar med ofta. Bra kontakt är mkt viktigt.

Jag är så tacksam för all den hjälp jag får, och just nu som i den svåra stund vi haft med småttisarna, då har vi haft hjälp och stöd genom de kommi hem till oss, detta är guld värt!

/ Carina

manbukten
0

#28 #30 Måste få fråga ett par frågor. För nu blir jag konfysenbo!

Om någom fastnar för en katt utseendemässigt och vill se stamtavlan innan de tar kontakt och fundera. Då är det olämpliga köpare?

Du vill inte sälja till avel då ?

Vad har intresset av stamtavla med den fortsatta kontakten att göra?

Tror du inte att katter blir lika mycket älskade och omhändertagna om matte eller husse är intresserade av genetik?

Sidentassen
0

#31 Instämmer i det du skriver här.

Det är ju ett MÅSTE att veta vad katten har för stamtavla. Jag kan ju t.ex bli jätteförälskad i en ….hm…ja vad ska vi ta……röd exo som Susanne Funestig har på sin hemsida. Hur skulle jag veta att den har cp i stamtavlan ?? man kan ju inte sitta och maila alla som har hemsidor heller. med katter som är intressant.

Sedan Carina, är inte bara utseendet på katten en självklarhet om man ska hålla på med en "seriös" (nu använder jag det där fula ordet igen) avel, eller kanske jag istället ska kalla det "väl genomtänkt" avel. DÅ är stamtavlan i allra högsta grad nödvändig.

Det är ju nästan oförskämt att säja att den som inte köper katt från dig för att du inte har stamtavlan på hemsidan, inte heller FÅR göra det. Eller rättare sagt rent skrattretande.

En stamtavla består ju av mycket mer än inavelsgrader, vilket du verkar ha hakat upp dig lite på, men det är ju så mycket annat också. Och du har ju inte ens namnet på föräldrarna ute. Jag brukar faktiakt tänka, undrar vad h*n har att dölja som inte visar katternas bakgrund.

Nej Carina jag ställer absolut mig bakom Monas fråga:

Tror du inte att katter blir lika mycket älskade och omhändertagna om matte eller husse är intresserade av genetik och stamtavlor (det sista tillägg från mig)?

Hoppas det går bra med dina bebisar nu iallafall.

Hälsar Lotta P

manbukten
0

Putt vore tacksam för förklaring

EddaM
0

Jätte söt sida måste jag säga men jag vill ha pisseunge bilderna bara *ler* men de kommer väl=)))

Håller själv på med en sida, idag strular den lite så jag kommer inte in på admin o kan uppdatera den med 5v bilder o lite sådant.

*kram* från oss

Och lite varning från mig, har äntligen bestämt mig för att köpa en perser nästa år. *leeeeer* Hur den skall se ut eller vilket kön har jag inte bestämt men det ser jag när jag ser DEN. Och eftersom jag  är intresserad av utställning skall jag ha den till det efter sällskap så klart! Jag har ju avel på skogisar.Nå jag är lite tjötig idag så jag får väl spinna vidare i min dagbok istället=)))))

*kram* igen

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

Kittentotts
0

#31 Nej det är inte säkert de är olämpliga för det, men jag ser hellre en kontakt, vi har alla rätten bestämma hur vi vill göra med våra hemsidor, jag ser helst att jag får bestämma hur min sida ska vara själv. Tar gärna emot synpunkter, men om jag har en annan åsikt än vissa av er andra, ja då får ni helt enkelt försöka acceptera det

#32 Ja om det va så att någon ville ha en katt fr mig och personen tycker katten är fin, nog borde personen hinna ta kontakt, min uppfattning!

Skratta på du ! Men man kan ju tolka skrift olika. Jag säljer gärna, men jag har inga stamtavlor utlagda, Vad vill ni komma? vad ska detta tjafsas om för, nog borde väl jag få bestämma det själv? Vad är det som gör ni tjatar om mina stamtavlor?

Vad får dig tro jag hakat upp mig på inavelsgrader, svarar bara #26 att detta är inget vi har här, aldrig haft med andra ord, detta anser jag man avgör själv som uppfödare om man vill el ej

Visst kan man få turen hitta en bra uppfödare som även älskar katten den köper utav mig t avel, detta trots uppfödaren är intresserad av stamtavlan mest

Jag ser helst ni accepterar mitt beslut utan mer tjat, vi har alla rätt bestämma hur vi vill ha det på våra hemsidor, ni ska ju inte köpa av mig ändå

/ Carina

Kittentotts
0

#34 kattungebilder kommer, men först om ca 2 veckor, får hit fotograf som ska ta bilder för mig:) Får se om jag kan ta själv också innan, men de får bli några veckor så de utvecklats mer

Kan säga det är 3 stora köttbulle cremisar jag har

/ Carina

Dockan
0

GladvA ROLIGT cARINA,SKA BLI SÅÅÅ ROLIGT ATT SE DOM SMÅ GULLEN.LenaCool

Hälsningar LENAGlad

manbukten
0

#35 Tror inte jag någon stans har sagt att man inte får göra som man vill. Eller har jag det?

Undrade bara hur du resonerar, ( ställde frågor)men vart inte klokare av svaret.

Strunt samma, det fanns väl ingen motivation

Kittentotts
0

#37 Lovar du kommer få se dem innan de kommer på hemsidan Lena:)  på hemsidan läggs de ut vid 4 veckor,

#38 Detta tjafs, så trött!

/ Carina