Noah har flyttat....:-(
Noah flyttade igår till en helt underbar familj några mil från oss. Har gråtit den senaste veckan för detta, det känns som att förlora mitt barn.
Ändå vet jag att jag gjorde rätt - för BÅDE Buffy och Noahs skull. De har bråkat i ett halvår utan att det blivit bättre mer än temporärt, sedan har det istället blivit ännu en grad värre. I slutet slogs de så våldsamt att de båda har stora ruvor lite överallt, och då bestämde jag mig att det bästa var att någon av dem får flytta. Jag vill att mina katter ska känna lugn och trygghet och glädje - inte rädsla!
Buffy har äntligen vågat börja vara nere på golvplan igen - när Noah bodde här så i princip bodde hon högst upp i klösträdet dygnet runt. Nu bara njuuuter hon och går runt och bara myser, och det gör att det här känns lite lättare iaf.
Och Noah….min älskade, goa gosnoah, han har kommit till en helt underbar familj som jag VET kommer att skämma bort honom och älska honom som sitt eget barn, och det känns sååå skönt att veta. Och de bor jättebra i hus med rejält inhägnad trädgård med en massa små kojor och krypin för katterna. Noah kommer att ääälska det när han blivit trygg hos dem.
Men usch vad det är TOMT här utan honom och jag saknar honom så ohyggligt mycket. Han tog med sig en bit av mitt hjärta och så är det bara. Usch, nu kommer tårarna igen….
Ville bara berätta.

Förstår att det känns hårt och att du är ledsen,du har ju verkligen försökt allt för att få det att funka.Går det ändå inte, så finns det inte många val kvar,jag tror det kommer bli jättebra!Snart kommer du att märka att det var det bästa du kunde gjort och då kommer det att kännas bättre.
När det är osämja i katteriet MÅSTE man göra något radikalt, även om et gör on i hjärtat så får man tänka på katternas bästa. Håller dom på och bråka och slåss eller att någon katt är så undergiven att den gömmer sig hela tiden, då MÅSTE man göra något radikalt och DET har du gjort nu.
Det är jobbigt i början men man vänjer sig och det viktigaste är ju att våra katter mår bra, eller hur?
Hälsar Lotta P

Ja det gör ont, det vet jag som också haft detta med omplacera. Vet man att det är rätt, att det va enda göra, då kommer du med tiden känna det lättare
Jag har ju placerat om, ibland kan jag få en tår av att få upp bilden i huvudet, men en bra kontakt med dem man placerar till gör det så mkt lättare, gärna berättelser och foton så man ser de mår bra
Bästa omplacering jag gjort är till Maskots nya familj, alla dessa foton mm gör man mår toppenbra i hjärtat
Hoppas verkligen du också kommer känna det va rätt och att du kan må bra med tiden igen
Jag funderar på en sak, har du bara Buffy nu? Vem vad det som orsakade vibbarna att det blev bråk? För det kan ju hända Buffy kan tänka sig en snäll vän så småningom
Kram
/ Carina
jag lider med dig Lovebuffen
vi hade ju en tråd om Noah o Calle ett tag
jag kan meddela dig att Calle oxå har flyttat
han flyttade tillsammans med en kattunge ..o lever sitt liv i knät på nye ägaren…hehe
men herregud vad man saknar dem
men du ska se att känslorna lägger sig så småningom
för ALLA katterna mår ju så mycket bättre nu
kramar till dig

TACK underbara ni för era tröstande och kloka ord - det hjälper MYCKET!!!
Det gör ohyggligt ONT att inte få ha Noah här hemma längre, men det fanns inget annat att göra. Och jag VET att han har fått det superbra och tryggt hos sin nya familj som kommer att älska honom som sitt eget barn. De har lovat att skriva, ringa och berätta hur allt går och låta mig få följa honom så. Känns bra. Ändå är saknaden sååååååååå STOR efter honom. 
#2 Jag håller med dig i allt du skriver!! TACK för dina rader!!
#3 Jo, jag känner att det är rätt det jag gjort! Buffy vågar ta plats igen nu och har lekt för första gången på ett halvår mitt på golvet, något som var otänkbart innan pga Noah som vaktade henne och kastade sig över henne så fort han fick en chans. Och hon mår så bra nu, och jag vet att även Noah kommer att få må bra och ha det SUPER hos sin nya goa familj, så jag hoppas att det kommer att kännas lättare så småningom. Jag har ju Molly, Ängla och Buffy kvar, och jag känner att det räcker bra med dem nu. Har blivit rädd för detta med konflikter måste jag säga, känner att jag inte orkar eller vill utsätta vare sig mig själv eller fler katter för omplacering, så jag nöjer mig med mina tre buskatter nu som det funkar jättebra mellan. Kanske kommer jag att känna annorlunda så småningom (och då hör jag av mig angående en liten bäbis!
), men just nu känns det så iaf. TACK för dina goa ord iaf!!!
#4 Lider med dig också angående att Calle fick flytta! Kram till dig!! Det gör sååå ONT i hjärtat och jag själv får gråtattacker från och till. Men jag tror också att sorgen lägger sig, och det är som du skriver, att man vet att alla katterna mår bra nu, och det är trots allt det som är viktigast, det är det som är vårt ansvar som kattägare…..eller om det är de som äger oss.
Ni är så goa, KRAM till er!!!
Snart ska jag på teater med en god vän, ska bli kul och det blir några timmar då jag kanske kan glömma sorgen. Hoppas!!

Tröstkram till dig !
& jag önskar Noah all lycka i sitt nya hem.
// Mia
// Mia

#5 Men då har ju tjejen många goa kompisar, jag tycker du gör rätt i hålla det så, man vet aldrig hur de kommer överens med en ny individ i huset, skönt det är lugnt i huset nu, Nu får ni gosa och mysa för fullt
Kram
/ Carina

#6 TACK för kram och lyckönskningar!
#7 Ja, Buffy har flera goa kompisar att mysa med, så hon har det bra. Vi gosar och myser för fullt här hemma, och idag har de fått vara ute en stund och oj vad de var lyckliga. 
Själv har jag såklart mina tankar hos Noah, och jag har fått en första rapport från hans nya goa matte, och hon berättar att det går bättre och bättre hela tiden. Han har sovit i familjens sons säng under natten och han älskar att sitta och titta på när han spelar datorspel, så han har det sååå bra och det är SKÖNT att veta! Det gör sorgen lite lättare.
Stackars dig! Men jag tycker att du gjorde helt rätt för alla inblandade. Du har ju VERKLIGEN försökt…
Kram på dig!!

#9 TACK för dina tröstande ord! Det värmer gott!!