Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 835 ggr
Annkis54
0

??missfärgar nya RC persian kitten????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu är det andra kullen som jag börjar misstänka detta.
Nån mer som gör så

förra "rödingkullen" så märke jag på en av ungarna att hans haka blev brunaktig
dock inte den andra kattungen

nu ser jag samma sak på denna rödingkullen
men på en av tre kattungar
o de är sista 2 veckorna
o de äter ingenting annat än nötfärs, men den äter de ur min hand just för att inte missfärgas…vad är detta??

visar kort på ungarna tagna idag
första..som synes kritvit

andra lika kritvit

o så kommer den missfärgade…o han är värre än kortet visar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
0

Han ser ut att vara röd i pälsen där oxå. Men tror du inte att han dricker med hela halsen då? Han kanske har en annan pälskvalite än de andra? På mina katter här hemma så kan jag se att nån blir missfärgad en himla massa… men den katten har en helt annan pälskvalite. Så jag har tänkt att det nog har med det att göra…. men jag vet inte helt säkert… Glad

Annkis54
0

#1-…ALLT du ser där under hakan är missfärgning (tror jag heh)

jag har försökt titta på gamla bilder..men hittar ingen superbra.
men visst tror jag att det är delvis beroende på att de har olika pälskvalitet…men ändå måste ju missfärgningen komma nånstans ifrån. O vattnet tror jag inte
han är för ung ännu (han har ju inte druckit vatten mer än nån vecka eller två.
O när jag hade förra kullen så hade jag en vattenautomat som de inte kunde blöta ner sig i hmmmm???
ingen annan som har sett det på sina??

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sidentassen
0

Nää,INGA missfärgningar Oskyldig he he,min bebbe är svart, hehe Oskyldig

Men de halvstora äter också nya fodret och dom har inte blivit missfärgade. Jag tycker också att det ser ut som om din katt är rätt röd i pälsen alltså färg röd. Är det inte ner i botten ? Däremot är den missfärgad uppe vid munnen men det tror jag  beror på att det är ett blötdjur ?

Hälsar Lotta P

Kittentotts
0

Jag har också detta problemet med min nya hane:( färgar av sig vidrigt

/ Carina

Chiarettos
0

Jag har också upptäckt missfärgningar på mina kattungar men mest då de ätit uppblött RC torrfoder. En av ungarna stoppade ner hela huvudet och "sög" i sig maten så ni kan tänka er hur han såg ut. Nu när dom äter torrt tycker jag det blivit bättre men dock inte helt bra.

//Bodil

Bart
0

Här blir 2 av mina katter missfärgade på det vita mest runt munnen/hakan och på framtassarna.Jag ringde RC och frågade vad det var som var orsaken när jag  först upptäckte detta för ett par år sedan.Svaret var att det är Tagetesextraktet som ger missfärgningen.Vet inte om detta finns i kattungematen oxå,men det antar jag.

Annkis54
0

de gjorde ju nån förändring i Persian Kitten (bland annat) för nåt halvår sen
jag ska ta o maila de o visa kortet
frågan är vad man ska ta istället
som jag sliter för att de INTE ska bli missfärgade
o så blir de de på nolltime av MATEN

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se