Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1850 ggr
yadhayezibas
2008-07-10 23:09
0

Toker

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa en bild på min omplacerade kastrat som är här hemma nu. Jag är kattvakt åt honom när hans husse(min styvpappa) o matte är i Spanien 1 månad. Han har i mitt tycke helt otroligt vackra ögon. De blev lite ljusare på bilden än vad de är IRL. Så då kanske ni kan förstå hur mörka o fina de är. Glad Bilden är tagen innan badet för efter var han så sur på mig.Oskyldig 

Ha en fin kväll alla!!

Marita-L
2008-07-11 00:52
0

wow ja det kan man dregla över dessa ögon !!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Annkis54
2008-07-11 01:02
0

håller med föregående talare…wow

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Chakmools
2008-07-11 01:14
0

Wow måste jag också säga. Det är min önskedröm på en ögonfärg, bara att färga katten svart också Flört !!!

Amorstroll
2008-07-11 07:40
0

OJOJOJ!

Ögonfärgen ser nästan "overklig" ut. Jättesöt katt för övrigt!

tycker Lisa L S*Amors Troll

miascharming
2008-07-11 09:46
0

Jättevacker katt VERKLIGEN,

Men jag tycker att ögonen ser fejkade ut,målade på nått sätt.Cool ( Förlåt )

Finns det någon mer bild som vi får se på snyggingen ?

// Mia

Sidentassen
2008-07-11 12:24
0

Han är sååå vacker Pethra ! Så synd med DENNA JÄVLA PKD !!!! (Nu var jag där igen med min hemska Franska, ber om ursäktOskyldig)

#5 Jag tror faktiskt inte att det är något underligt med kortet………

Hälsar Lotta P

yadhayezibas
2008-07-11 12:48
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla kommentarer om Toker. En del av er läser visst inte texten så noga? Glad Jag skrev ju att ögonen blev ljusare än de är IRL. Bilden är dock helt ORETUSCHERAD det är blixten som slog i hans ögon. Självklart har jag fler bilder på honom. Jösses vad svårt det var att välja ut några. Han var ju vår tilltänkta avelshane ett tag så jag fotade honom MKT. Men här kommer några bilder iallafall. Ej tillfixad lr nånting. Jag gör aldrig nåt med ögonen på bilder för fyy vad man skulle få skämmas på utställning då tex… Ibland fixar jag bort lite missfärgning, men det är inte ofta det behövs, om jag ska ha bilderna på hemsidan. Cool 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=424f7ff5-263b-4d47-b618-3992e96c701f&Filename=toker copy.jpg)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b1dc4ebe-387d-4769-9b49-033d3deefd1b&Filename=toker ute.jpg)

Där kan ni se hans ögonfärg. Som ni ser så varierar den lite beroende på om han har dagsljus utifrån lr blixten i ögonen… men det är ju bara normalt. Jag tycker att han har den optimala ögonfärgen iallafall. Glad  Och min Signe här hemma har nästan samma underbara färg som honom (vilket jag kan jämföra nu när han är här) så jag är oerhört glad över att ha henne och hoppas att hon ska ge den till sina bebisar sen.

Sidentassen
2008-07-11 15:28
0

#7 Jaadu Pethra att han har en fantastisk ögonfärg är ju inte nägon behöver tvivla på . Jag har ju sett Signe och jag är såå glad över att hon också ser "nästan" sån ut.

Jag har faktiskt flera bebbar efter Ernie som besitter samma fantastiska ögonfärg, ja de flesta om jag kan skryta så utan att få en tillsägelseOskyldig

Jag tror säkert avkommorna blir lika fantastiska Pethra, vänta du bara……..Kyss

KRAM Lotta P

nettan123
2008-07-11 17:45
0

Jättefin katt med fantastisk ögonfärg

miascharming
2008-07-11 21:42
0

OH Gud så TOKVACKRA ögon Kyss Vilken Kanonfärg Kyss

#6 NÄ- jag förstod att bilden INTE va redigerad..då hon skrev att ögonen såg ljusare ut!

DOCK, så såg dom verkligen läskiga ut .tycker jag ..typ RÖDA.

Varför jag frågade efter någon bild till..som inte blixten sabbat Skrattande

Jag vet vad blixten kan ställa till Hemlis

# 7 Han är underbart vacker & söt…& dom ögonen ..mums..ÄLSKAR DEM Kyss

Tack för att du visade oss/mig fler bilder

Kram Mia

Amorstroll
2008-07-12 02:32
0

Ja, han är vekligen vacker!! Jag vet ju vem uppfödaren är och hon har/hade helt underbara katter. Outstanding look med bl a en World Winner i sin uppfödning… 

Tyvärr verkar det som om hon mer eller mindre lagt ner eftersom man inte ser henne eller hennes katter på några utställningar längre.

Dina foton är helt fantastiska Pethra! Jag bara älskar dina foton av "katterna på grönbete". Det är en konst att kunna fota också och du verkar ha den talangen. Vad är det för kamera du har? Jag har själv länge drömt om en ny kamera. Jag har fått låna en 10 år gammal kamera (med flera sekunders fördröjning innan den tar bilden…!) som jag fotar hejvilt med just nu…..

Kram Lisa L S*Amors Troll

yadhayezibas
2008-07-12 15:36
0

#11 Tack Lisa! Jag har en Canon EOS 350D som jag är sååååå nöjd med. Jag fick den i julklapp av min sambo Glad Den har vunnit många tester mot övriga kameror i samma klass. Ganska enkel att använda men oxå avancerad om man vill det.

Vad det gäller Tokers uppfödare så vill jag inte kommentera det mer då vi har kommit överens och NO hard feelings från nån av oss.

Tack till er övriga igen!! Glad

#8 ja hon fyller 1 år om 2 veckor och har inte löpt nån gång ännu så vem vet det kanske inte blir några bebisar där Cool

Ha en fin lördag!!

Sidentassen
2008-07-12 17:06
0

#12 Nämen Pethra, vad är det du säjer ??????

Varför skulle inte hon få några bebisar ? Nu blir jag alldeles föskräckt?? Har det varit problem med henne eller vad är det du syftar på ?

Hälsningar Lotta P

Lovebuffen
2008-07-12 18:17
0

Jättevacker katt med underbara ögon! MUMS!

yadhayezibas
2008-07-12 20:28
0

#13 Lotta lilla jag skoja ju bara men hon har inte löpt ännu…. Glad

Sidentassen
2008-07-12 22:30
0

Men PETHRA DÅ !!!!!!!! Jag har ju sagt att du inte får skrämma mig så, tänk på att jag är gammal och svag Oskyldig PUH !!!

Var det imorgon ni skulle åka ? Vi får höras när det är dax :-) Spännande Cool

KRAM Lotta P

McLaren
2008-07-13 12:09
0

Så fin han ä och vilken vacker ögonfärgCool