Tidig lördagmorgon 12 juli
GOD MORGON alla kattmänniskor.
Det blev en riktigt tidig morgon för mig idag men det är för den där förb. värken som gör att jag inte kan vara kvar i sängen längre. Alla sov så gott, både Hasse och katterna (3 i min del av sängen och 2 i Hasses del)) så jag var riktigt avis när jag klev upp.
Här i Ramnäs silar solstrålarna in genom talltopparna och det ser ut att bli en riktigt fin dag. Regnet har inte torkat upp ännu ute på altangolvet men det gör det nog snart.
I går var vi och köpte en ny TV till husvagnen, gjorde ett kap tycker jag. En 21" platt-tv med inbyggd DVD/CD spelare för 2995.-. Så nu ska jag bara ha tag i en Boxerlåda också. Är det någon av er som har en över som jag får köpa kanske ??
Idag var det meningen att jag skulle hjälpa Hasse att läga ut värmeslangen på garagegolvet, det är 360 meter som ska ut i slingor, men jag vet faktiskt inte om jag klarar det. Men när det är gjort kan vi beställa betongbilen:-) Skönt för då kan själva bygget äntligen komma igång.
Annars är det inte så mycket på att-göra listan idag mer än det vanliga förståss.
Så jag får väl önska er en mycket bättre dag än vad jag kommer att få , och som vanligt ska ni vara snälla och rädd om varandra
Hälsar Lotta P

Godmorgon fr Kungsbacka
Mkt Mkt trött Carina som sitter här vi datorn, vill skrika HJÄLP men vad hjälper det?
2 nätter har jag nu stödmatat, mammakatt får inte igång mjölken vad jag än ger henne
Nu är de 4 kvar, de 2 som lämnat: 1 va mkt svag vid födseln, 1 hade fostervatten i lungorna, men jag är även osäker på kullen i övrig nu, så hemst alltihop, man blir hjälplös.
Läste nu på internet om:
Partoxin(ges för få igång mjölk på djur) Någon som kan något om detta.
Funderar i så fall ringa vår Hemveterinär, lär kosta, men jag skiter i detta, just nu orkar jag snart inte mer
/ Carina
Så trist med dina bebisar Carina:-(
Du har helt rätt partoxin kan få mjölken att rinna till om den inte kommer igång, detta är något man även sprutar dom med för att dom ska få igång värkarbetet under förlossningen, om dom har stannat av.
Så här står det i fass: Genom sin sammandragande effekt på juvrets glatta muskulatur åstadkommer preparatet en utpressning av i juvret befintlig färdigbildad mjölk.
Prata med din vet om det, kanske han/hon kan ge en sån spruta.
Det ÄR jobbigt att stödmata, men det är också något man ska vara medveten om att det kan hända, därför är det rätt så vettigt att inte ha för många kullar, alltför tätt. Skulle man hamna i en sådan situation att måsta mata kanske två kullar helt, då går man i väggen. Jag lovar !
Jag var själv i den situationen för två somrar sedan, jag hade två kullar och mammorna utan mat. Ja det ena kullen där hade mamman så hon kunde hålla dom lite "flytande" men med 5 kattungar räcker det int långt. Den andra kullen på 5 ungar var det tort från första stund. Jag trodde jag skulle dö då. Och lovade mig själv också ALDRIG MER !
Lycka till, hoppas verkligen dom klarar sig.
Hälsar Lotta P

#2 Ska prata med vår Veterinär idag
Jo jag vet allt vad det innebär mata, och det gör jag så hemskt gärna om det behövs och hjälper. Tröttheten kommer nog mer utav de som gått bort, det sätter sig psykiskt att kämpa, och sen så lämnar de.
Nu ska jag upp mata lite, enda jag vill se är det hjälper också, att de går upp och mår bra, då blir jag också nöjd
Tack för svaret!
/ Carina

Godmorgon från Sandviken.
Idag och imorgon står det STÄDA på mitt schema.
Det är min gamla lägenhet som ÄNTLIGEN står tom och den ska vara städad och klar på söndagkväll hade jag tänkt eftersom jag börjar jobba på mån :-((((
Värken i händer,fötter och resten av kroppen gör att det kommer att ta tid men va f….n….det är bara att bita ihop .-)
#0 Lotta….jag har en boxerlåda nånstans i mina lådor,kanske två,kommer inte ihåg om jag sparde båda då vi flyttade från huset. Jag letar på dom till veckan så får du dom av mig.
#1 Carina….jag lider verkligen med dig .-(( Usch vad trist med bebbarna som inte mår bra,men gör som du tänkte….kontakta din hemveterinär,han hjälper dig säkert.
Jag håller tummarna att allt går vägen.
Kram allesammans och ha en fortsatt trevlig helg
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#4 Ååh, du är verkligen en Änglaflicka
TACK SNÄLLA DU !!! Jag ska troligtvis upp till Gävle någon dag i veckan, kanske jag skulle kunna komma och hämta då??……
Men vi får höras av om det. Stackars dej som ska städa hela lägenheten………….det är slltid så synd att man bor så långtifrån, en sån här gång vill jag ju kunna hjälpa till, men det går ju inte :-(
Ta det lugnt nu när du städar och du ska se att det är snart gjort
Föresten är du frisk för övrigt nu ?
KRAM Lotta P
Godmorgon från Göteborg, funderade på att skriva detta redan kl 03,40 då jag kom hem från jobbet efter åtskilliga övertidstimmar. Hade ställt klockan på 13 men kan inte sova längre, tycker det är svårt att sova på dagen när man inte är van, iofs kommer det nog lösa sej själv då jag ska iväg hela helgen mellan kl 17 - 03.
Solen strålar från en ganska klar himmel så jag ska ta och åka ut till Marstrand och ta mej en morgonfika och därefter handla då barnen kommer hem i eftermiddag och med två tonåringar i huset går det åt massor.
#1 Carina, hoppas allt går bra och honan får igång mjölken och de små klarar sej.
God dag ifrån Linköping!!!
Här är det underbart sommarväder. Idag ska vi till ett par vänner ,som bor huset bakom vårat, och fira deras minsta dotter som fyller 1 år. Tala om att tiden går fort känns som hon var bebis nyss. Annars så har vi roat oss med att packa det vi ska ha med oss till sommarstugan. Vi åker imorgon eftermiddag och stannar 3 veckor. Vet inte hur vi ska få plats i bilen… skulle behöva släpvagn *haha*
#1 hoppas det löser sig för dina kissar. Usch vad jobbigt att inte få sova ordentligt och så oroar man sig så för de små när allt inte funkar. Dock har jag aldrig hört att man ger Partoxin för att få igång mjölken. Men jag vet att min mor gav det ibland till hundtikar som hade svaga värkar.
Ha en fortsatt fin lördag!!
Soliga hälsningar
Pethra