Solig morgonhälsning den 9 juli:-)
Äntligen har solen kommit igen, så underbart ! Nu kan man gå ut och njuta av alla blommor, ja jag tror jag överträffat mig själv i år. Antalet urnor och krukor har ökat rätt mycket, jag märker det när det ska vattnas, så regnet som varit har ju varit susen.
I dag vaknade jag tidigt, redan 05.00 av att tre katter stod över mig och absolut skulle ha kel, vad gör man, jo kelar förståss till kl 06.00 då var jag så kaffesugen att jag var tvungen stiga upp.
Ev, ska jag ut på en mindre "turné" idag, inte till 100 bestämt att det blir idag , men som sagt eventuellt…….., det är iallafall något jag ser fram emot.
Ja som vanligt ska dammsugaren och skursvabben fram när jag är färdig med det här, hur gärna jag än skulle vilja slippa så är det ju ett måste.
Och imorgon kommer mitt älskade barn Fredrik och hans flickvän hit. Dom ska åka vidare till Sthlm/Ingarö på fredag för att tillbringa helgen i vår husvagn som en liten minisemester. Campingen är kanonfin med härlig badstrand och själva campingområdet är ren natur så varje husvagn står i sin egen lilla dunge.
Jag får önska er alla en riktigt fin dag och lycka till med det ni ska företa er
Hälsningar Lotta P

Solen skiner även i Ludvika MEN det är inte varmt ute än. Det va bara 7 grader när jag gick upp i morse!! Men det är ju klart jag jobbar ju en vecka till efter denna sen är det ÄNTLIGEN SEMESTER och då kommer solen och VÄRMEN!!!!!!
Ja i dag så ser jag bara fram emot min Lunch när jag får fin sällskap P3 kommer ner till L-A. Först mat sen så ska vi fixa hennes hår. Hon har sagt att jag ska få göra vad jag vill och visst måste man stå för sitt ord??
?hihihiihi Sen så ska hon få följa med hem och titta på mina små blommor!! Det är ett gäng. (Min hemsida är uppdaterad med uppgifter om mina kullar)
Ha en bra dag i solen alla
Jag ska ha en creativ eftermiddag!!!!!
Kram Chatrine

Hmmm, inte snällt att gå ut med det på det här sättet. Du vet att jag har svårt både med att blunda och hålla klaffen som jag råkade säga att jag ska göra och ge dig fria händer.
Vi får väl se hur resultatet blir, jag kanske behöver en blomma som tröst! 
Här skiner också solen för fullt, bara lite mer värme i luften som fattas!
Kramar, P3

Godmorgon från ett regnigt och varmt Trelleborg, det känns som åskan ligger i luften. Men jag ska röja idag med, så vem bryr sig om vädret?
#2 Hoppas du blir nöjd med in nya look, vi får kanske se resultatet? Ni får ha en trevlig dag,
Trevlig onsdag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Godmorgon!
Ja här ser ut bli bra väder också idag
Och jag kan åka ut lite :) alla gravida mammor som ska ha har ju fått för denna omgång. Sov så gott inatt!
Tror jag ska ta mig upp till min dotter senare, hon har ju flyttat in i sin lägenhet i centrum, va en sväng igår då vi inhandlade dammsugare och utemöbel, men hon behöver hjälp att planera lite vad allt ska ligga o stå
#2 Åh va avundsjuk jag blir, önskar jag med fick göra mig fin
Ha en bra dag alla!
/ Carina

Hej på er!
Solen strålar från klarblå himmel. Salladen är skuren, jag väntar bara på att riset ska svalna och att väninnan ska anlända från gurkstaden vid lunch. Idag ska vi förvandla oss till indianer en stund och ha det riktigt trevligt i den lilla by som finns utanför knuten. Japp, här är det inte indiankopior - utan riktiga & äkta som far fram! Självfallet så har vi tänkt oss lite badande efteråt. Vi har ett par tre superbadstränder att tillgå. En är kommunal - där finns ca 7 familjer som mest! På andra ställen ligger folk på varandra - inser hur priviligerade vi är! Ska även planera inför helgens begivenhet: vikingamarknad på Birka - vid vackert väder så klart. Annars så far jag o tösen över lite senare. En båttur samt guidning osv kostar ca 100 kr för vuxen o inget för barn - billigt, kul, naturupplevlse möter historia - kan det bli bättre? Ja, det finns glass där för den som blir sugen, mat osv. http://www.strommakanalbolaget.com/SE/dagsutflykter/birka/index.htm
I kväll får jag se om någon av missarna anser att de ska bli badade - får se hur många frivilliga jag hittar.
Önskar alla en fin dag!

Godmorgon från Sandviken.
Vaknade runt 08.00 och tog mig knappt ur sängen :-( HUR kan en kropp bli så stel? hihihihi Jaja,det är bara att strecha och sätta igång.
Höll på i den gamla lägenheten och rensade garderober igår och det blev verkligen RENSAT!!! Jag slängde 9 säckar med kläder och 2 lådor med skor o väskor!!!!!
JIPPIE,äntligen kan man se vad man har i garderoberna.Varje morgon som jag ska gå till jobbet så säger jag till mig själv….. jag har aldrig nånting att sätta på mig….men det är ju inte så konstigt för jag har ju inte sett vad som är i skåpen då dom varit överfulla.
Nu är det "bara" 2 vitrinskåp i v-rummet som ska tömmas på glas o gammalt porslin och bäras upp och den stora tunga köpmandisken ska oxå packas ner grejer ifrån och bäras upp. Sen ska tv apparaterna skruvas ner från väggarna och alla tavlor monteras ner och efter det BORDE det vara tomt…..hua vad mycket man hinner samla på sig,man märker när man ska flytta hur mycket saker man egentligen har.
På eftermiddagen ska jag hinna med att måla ett sovrum till och sätta upp bårder i 3 rum innan besiktningen imorgon……..sen är själva flytten klar och jag ska börja städa :-((((
Jaaaa,så ser min dag ut :-)
#1 kanske man får komma till Ludvika efter detta är klart och få en TOTAL MAKEOVER???? *asg*
Ha en underbar dag allesammans och hoppas att solen skiner på er.
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#6 Du är sååååå välkommen!!!!!!!!!!
Det kan du behöva efter din flytt!!!
Kram Chatrine
Gomorron! Hät har det regnat både inatt och på morgonen (jag lovar varenda droppe behövs…) så idag slipper jag nog vattning… här ska det rensas i i både garderober och annat (passar på när dottern inte ser allt, för då ska ALLT vara kvar oberoende skick…) är nu ledig 2 dagar, sen ska vi på begravning på fredag och sen jobbar jag lör-tisdag…
#& Slit inte ihjäl dig!! Fast jag förstår hur mysigt det måste att få "storrensa" på det viset…
#6 Det blir lite långt till Ludvika annars har jag nog tagit med mig #5 och farit ner jag med…
, var dock ner till Lesjöfors för nån vecka sen och därifrån är det inte långt till Ludvika…

Morgonen för mig började med en cykeltur till jobbet mestadels i regn. Men nu har det börjat klarna upp så jag hoppas att cykelturen hem blir regnfri.
Jag lämnar alltid fria händer till min frisör och än har det inte blivit någon katastrof i mitt tycke. Så Lena det går säkert jättebra för dig.
/Ingela

TACK!!!!
Räkna med att jag kommer :-))))))))
Kram och ha en bra dag tillsammans med P3
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#9 Känner du Chatrine?
*skratt*
//P3
#10 Först fixa håret sen fixa naglarna på kupolen!!! De skulle ja vilja va med på oxå……. fast ja ine flyttat.
Va soligt och fint i Gävle igår men i dag….. mulet igen! När ska solen komma hit och stanna då?
Nästa vecka tänkte vi åka en sväng med husvagnen ner till Higchaparal (stavning ?) o så blir det nog Gränna och lite annat trevligt på vägen, hoppas solen behagar titta fram då iaf. Blir så mycket trevligare då ler
Ha en bra dag alla 
Godförmiddag!!
Här i Linköping skinner SOLEN!!! Åh vad det var lätt att skutta ur sängen imorse! Här hemma blir det en liten sväng till djuraffären för inköp av lite smått o gott.
På söndag åker vi till vår sommarstuga i Vänern. Där stannar vi i 3 veckor. Min lilla Ester pester kommer föda sina bebisar där vilket jag varit lite orolig för men jag är lugnare nu. Vi har ju ett elaggregat om det behövs el till värmedynan lr nåt annat. Vi kommer ha närmre till en veterinär därifrån så det känns ändå ganska bra.Nån som har en bra veterinär att tipsa om ? Helst i Karlstad då det är närmast…
Så info om hennes bebisar kommer jag meddela Ester's "mamma" så får hon skriva här om hon vill.
Våra små som vi redan har kommer få följa med oxå, deras mamma är så lugn och harmonisk så det blir inga poblem att flytta på dom. Hon stressar aldrig upp sig. Dessutom så trivs katterna otroligt bra där ute så jag är full av förhoppning att det ska gå bra.
#2 Gud vad härligt att få gå till frisören. Skulle jag oxå behöva! Blir säkert kanonbra!! 
Ha en underbar dag nu allihopa!!
Soliga hälsningar
Pethra

God förmiddag!
Även här i Skåne skiner solen och det är faktiskt skönt.
Idag är det hemmapyssel som gäller, och så ska jag plantera lite nya blommor i några av mina krukor.
Trist är att mina leder har blivit sämre och jag minst 7-8 inflammationer i kroppen just nu, och det gör ONT. Nåja, jag är van så jag biter ihop.
Önskar er alla en skön och bra dag!

Bara så ni vet så har inte P3 sitt lååååååååååååånga hår kvar det är kort och fint!!!! Men hon sitter med slingor i nu så hon ser inte vad jag skriver*asg*
Sen blir det lite mera färg i så är hon som ny igen!
Kram Chatrine
#15 Har du kameran med så vi kan få lite bildbevis på vad du gör också ?? *LOL*
Hälsar Lotta P

#16 Tja vi får väl se om det kommer ett bildbevis

Jaha, nu är två dm långa mörka lockar borta och jag ser ut som en nybadad exotic (sköldpaddstigré)!
Men så häftigt det blev, jag är supernöjd! Chatrine var nog liiiite besviken för jag sa bara "mm" och "ok" när hon sa vad hon skulle göra "hihi".
Ska försöka rigga kameran och lägga ut en bild senare, synd att jag inte har nån "före" att jämföra med.
//P3
hahahahahahahahaha
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Görsnyggt vart det men som du säger så hade det varit kul att se förebilder oxå 

#20 jättesnyggt, vilka härliga toner du fått i slingorna, grattis till din nya look (jag vet inte hur du såg ut innan) men nu har du en jättehäftig frisyr och färg. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Jättetufft Lena.
/Ingela
himla snyggt
håret betyder så mycket
Det var snyggt och rött ……… grattis till ny vågad look
Hälsar Lotta P

hihihihi du vågade visa dej!!!! Tack för trevligt sällskap i går
Tur att ALLA mina blommor är kvar hemma!!!!!
Kram Chatrine

Att alla blommor är kvar beror enbart på att min blomma inte var färdig att plockas! Men det blir hon så småningom…
Kramar, P3
Skitsnyggt!!! Grattis till ny frisyr!!

#20 DEN nacken gillade jag….SKITSNYGGT!!!!! Slingorna och färgen passar dig perfekt,skulle inte se klokt ut på mig som alltid varit blond.
Nu när jag ser vad Chatrine skapade på dig,så törs jag faktiskt släppa henne med saxen i mitt hår oxå :-))) frågan är bara OM hon vill *ler*
Kram och ha det bäst
// Lena
//Lena
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Tack alla för komplimangerna! Jag är jättenöjd men ovan, det tar att tag att "gå in sig" i något helt nytt :)
#29 Du vet att det växer ut igen? Jag var väldigt rädd om mitt hår tills jag var ca 20 år. Då ställde jag upp som hårmodell helt utan möjlighet att kunna påverka och jag kan säga att efter det törs jag nästan vad som helst (t.o.m. släppa lös Chatrine!).
/P3

Det var vågat Lena!
SÅ även du har fallit för "IxiDixi-looken" eller är det "Ludvika-looken"!?
Tuff frisyr skall en tuff tjej ha!!
Kram Lisa L S*Amors Troll

#29 Klart jag vill!!!! Jag tycker detta med hår är SKITKUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi hörs senare i kväll. Kram Chatrine

#31 "Friskt vågat, hälften vunnet" heter det ju :) Men jag tror inte man kan kalla det varken ixiDixi- eller Ludvika-look, Chatrine är ju lika tråkigt mörk och lockig som jag var innan 
Kramar, P3

*ASG* Jag har precis talat om för alla mina kollegor vad du tycker om mitt hår och det vart ett riktigt gott skratt i personal rummet
Vart lovad omstayling till hösten
Nu är det lunch och snart slutar jag…..halv fyra
Kram Chatrine

Vad tufft och snyggt det blev Lena man kanske kan beställa tid för omstayling Chatrine
// Christina

Självklart!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kram Chatrine