Perser iFokus

Perser

Etikett: ot-allmänt-prat
Läst 452 ggr
Sidentassen
0

Oj är jag först idag också den 10 juli

Godmorgon alla sjusovare, ja mig inberäknad då förståss;-)

Idag fick jag sova riktigt länge innan mina 4-tassade "änglar" pockade på min uppmärksamhet, så klockan 8 kunde jag vika täcket åt sidan.

Jag låg och tittade på projekt runnaway igår, som tillhör ett av mina favoritprogram(ja jag har många) så klockan var mycket innan jag somnade.

I går eftermiddag var jag och Jessica inne i Västerås och letade efter en platt TV med DVD-spelare till hyfsat pris, ja den ska självklart vara i den omtjatade husvagnen och jag tror vi vbar överallt där dom kan tänkas sälja TV apparater men dom är ju så dyra !!:-(  Sedan vi letat färdigt gick vi in på Europris för att kolla om dom kunde ha något "kul" och döm om vår förvåning när DOM hade TV apparater, platta, med DVD för 2999.- !!!! Snacka om flyt Skrattande 

Efteråt gick vi på Hot 'N' Spicy och käkade sagolikt god mat som bara dom kan servera, mums fillibabba Glad

Äntligen har jag fått Skrutten till att börja äta uppblött torrfoder, ja om jag matar henne förståss, men bara det är ett framsteg ! Hon har vägrat i sten alltså! Det har bara varit mammas tutte som gällt. Men nu äntligen, jag vet inte om det är för att jag bytt matsort. Jag har bjudit henne på Babycat, Kitten 34, Hills kitten och allt har åkt ut lika fort som ´hon  fått in det i munnen, men nu har jag köpt hem Kitten 36 och det älskar hon, liksom alla andra också:-)

Idag kommer vår son och hans sambo hit från Göteborg, så är det någon som ska ha något fraktat till V-ås eller dess omnejd, passa på och hör av er, eller om någon av er däromkring har någon liten vacker katt till övers som ni vill bli av med, bara säj till så får Fredde hämta upp och ta med till mig*fniss* Skojar bara:-)

Annars är det lugnt här, solen skiner från en molnfri himmel, det är VARMT (härligt) så jag ska väl försöka fixa lite med mina växter ute som blivit lite tråkiga efter regnet som varit. Måste klippa bort en del som skadats och så.

Ja sedan kommer ju gubben hhem också, det bästa av allt, Jag älskar torsdagar bara därförCool

Önskar er alla en riktigt skön torsdag

Var rädda om er och alla era nära och kära

Hälsar Lotta P

[Guardians]
0

Även här har det varit en sen morgon, skall jobba sent idag så då får man ju kompensera :-)

Måste iväg och handla hem lite innan jag skall vara på jobbet, tror det behövs kompletteras av både det ena och det andra, har inte varit hemma så mycket denna veckan så jag har haft koll då jag jobbat extra för nästa veckas ledighet då jag ska upp till norr och hämta Penny. Igår gjorde jag de sista resplanerna klara, konstaterar ju att det inte är lika lätt med kollektivtrafiken där som man är van vid här. Man får liksom inte missa en buss. Flyger iofs upp men ska ta buss mellan Umeå och Skellefteå.

Ikväll kommer näst äldsta dottern med hund  i form av en Bearded Collie på 7 månader, de skall övernatta här på vägen ner mot helgens utställningar, hon är ofta ute och ställer och det går riktigt bra, kul.

En liten kul grej till, satt och kollade på min lille Samuel, 9 månader ung, vad han har växt senaste månaden, allt börjar bli stort nu utan huvudet, ser himla kul ut men det kommer ju så småningom att komma ikapp, lille sötknoppen blir stor och låter rejält. 

Ha det så gott alla, mvh Annica

Sidentassen
0

#1  Ha det så trevligt uppe i norr bland alla mygg….;-)

Hihi, jo det är kul med de där katterna som ser ut som en fullmatad fästing, stoooor kropp och en knappnålsskalle till huvud, men det kommerGlad

Hälsar Lotta P

Dolleminas
0

#1 Kom ihåg busstrejken som är just över Västerbotten!!!!

Här skiner solen men det är ändå fuktigt ute, har lite pyssel för mig, har tänkt måla om tvättstugan och sätta upp nya tvättlinor, sen blir det väl annat också skulle jag tro för maken brukar ha planer jag aldrig får reda på…Skrikandes

Kittentotts
0

Godmorgon! 

Solen skiner för fullt i Kungsbacka

Idag har jag inget planerat mer än städandet som bara blivit nödvändigaste gjort hela veckan, Bebbarna har tagit tiden, just nu är det en liten i 6 kullen som inte har så långt kvar, men den vägde bara 50gr vid födseln, och har hela tiden varit matt, så räknar med den lilla svartsköldpaddan lämnar oss under dagen. Mammakatt blir naturligtvis vilsen så länge det inte stämmer i korgen, så jag hjälper till med mata lite nu i början

Hoppas ni andra kan njuta av det fina vädret, hoppas verkligen jag med kan ta en promenad sen. Gubben min och pojken ska ta en tur t vårt Fun City sommarland i Varberg iallafall, men jag är så trött trött

/ Carina

yadhayezibas
0

God morgon!

Idag sov jag alldeles för länge så nu får jag ha värk i nacken hela dagen minst… suck… Kan inte ligga i sängen för länge för då känner jag av min whiplash. Annars är det ju en underbar dag idag med sol och 23 grader här i Linköping. Ska ge mig på att bada den ena tillfälligt inneboende katten( kastraten som omskrivits i defekttråden) idag. Han har avskytt att bada sen jag köpte honom och trots regelbundna bad så ogillar han det fortfarande. Dock så sitter han stilla men han jamar & tjuter så man kan tro att jag håller på och strypa honom.Skrattande Men han är goast i världen ändå!!

Ha en fin dag nu alla!!
Soliga hälsningar
Pethra

SussiF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Trörr, trött, trött… det känns igen :-( Dessutom gör det ont, ont, ont i kroppen och i synnerhet högerarmen efter arbets-EKG:et i måndags. Jag tror inte min kropp tyckte om att få amen hopklämd varannan minut hur många gånger som helst! Det var i samma arm som dom "fyllde" med kontratsvätsa då dom skulle röntga lungorna. Värken är nästintill olidlig! USCH !

Annars är det väl skapligt här. Sent i kväll sätter vi oss i bilen för att köra ner till Varberg, för i morgon bitti ska vi med båten över till Danmark för en helgsemester med Legoland bland annat. Vi ska väl även passa på att kika runt på lite annat med. Vi kommer hem igen natten mellan söndag och måndag. Det är allt vad semester vi får i år…..

Katterna växer och mår bra. Ska väl försöka få till lite nya bilder på dem igen, men det blir nog inte förrän efter "semestern".

/Sussi

lenaP3
0

Här har solen lyst hela dagen och jag har mest slappat på altanen. Men jag badade iaf en katt, det är så skönt att kunna föna utomhus och slippa allt hår inne. I morgon ska lilltjejen Vanity badas för då kommer hennes nya familj och hämtar henne. det blir lite tomt för hon är den mest tokiga men å andra sidan kommer hon tack vare det säkert att anpassa sig till sitt nya hem utan problem.

//P3