Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 487 ggr
Mona22
0

en fråga ang. min katt

jag har en exotic på 5 år som jag har en fråga om .

det är så att när hon går på lådan så står hon i lådan men hon tror att baken är kortare än den är så när hon kissar så kommer det på kanten och många gånger utanför med. vad kan man göra åt det ? tycker det är väldigt jobbigt att göra rent hela tiden.

det kan inte vara protest mot något då hon står i lådan men kanske inte inser att baken är längre. hon har heller inte kissat någon annastans än i lådan. hon är kastrerad.

ska man prova med en låda med lock? kommer hon använda den ?

jag hoppas man kan göra något åt det för det här är inte kul. =(

[Guardians]
0

Prova med en låda med höga kanter, finns bra på IKEA, annars kan du ju iofs prova med en med lock över men ta isåfall bort luckan annars finns det stor risk hon inte går in i den.

englagirl
0

Kanske lådan är för liten? Det finns ju STORA lådor både med och utan lock.

Lycka till

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

#2 Svarar samma som Lena

Marita-L
0

Samma svar här som ovan

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

mickis90
0

Vi har låda med lock, fungerar utmärkt ! En av våra katter som är lite kräsen, står med frambenen ute på kanten och huvudet utanför lådan, men hela baken är i. Funkar utmärkt ! Lycka till !

simzonites
0

Har tidvis samma problem är hemma med en av perserhonorna, hon sätter sig i lådan men har rumpan över kanten så att hon kissar utanför. Men det kommer bara i perioder. Vi har både lådor med huvar och de utan så de kan välja. Vissa katter är ju extremt renliga av sig men det borde inte handla om det då de kliver i lådan i alla fall…Kan också bero på att de inte gillar sanden man använder, kanske för grov? så de kliver i snabbt och så lite som möjligt…Vi brukar lägga en tidning precis under kanten på lådan i fall olyckan är framme.

/Lotta

/Lotta