foderbyte?
Mina katter äter RC perser, nu har en av dem en längre tid av och till varit lös i magen. Vad tror ni om RC Sensible? Problemet med just honom är att att han är mycket kräsen - han äter bara torrfoder så att ge något annat är inte att tänka på. han är pigg och glad och i gott hull så han verkar inte påverkad av sin tidvis lösa mage.
Katarina

RC Foder diskussionen har många gånger varit ett hett ämne här, jag rekommenderar att ta en titt på det. Själv så tycker jag persian är riktigt dåligt, det luktar illa och var inte poppis hos katterna, indoor 27 har funkat bättre. Lycka till.

Jag ger mina Sensible och det mår de jättebra på.De tycker om det oxå allihop.Jag började ge dem Eukanoba för 2 år sedan under ett år,men det funkade inte alls lika bra på som RC tycker jag. Trots att det ska vara det foder som innehåller mest rent kött och minst spannmål.(det var därför jag testade det)Anledningen till att jag började med Sensible var just att min Liza var lös i magen och inget annat funkade då.Jag tycker du kan prova att ge Sensible,du märker ju ganska snart om det funkar eller inte.

Tack för svaren. Ska nog pröva Sensible. Håller de vikten bra på det? Hur är din erfarenhet #2?
DEt är så märkligt detta med foder. Jag har gett mina Persian 30 sedan Royal började med detta foder och mina katter är aldrig lösa i magen. Dom älskar maten, ställer jag fram något annat så föderdar dom Persian iallafall. Så detta med hur dom reagerar måste vara väldigt individuellt.
Hälsar Lotta P

# Ja de håller vikten bra,alla utom min fertila hane Bartan.(men det gjorde han ännu sämre på Eukanoba)