Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 407 ggr
deroba
2008-07-07 06:58
0

Godmorgon Måndag!

Sitter på jobbet och har ca 2 timmar kvar att jobba. Himlen är väl inte så där jätterolig, grå och trist men det regnar inte iaf. Ska hem och sova en sväng men det lär ju inte bli någon längre stund då jag börjar imorgon tis kl 07,00, himla svårt när man ska sova två gånger på ett dygn…. Räcka ut tungan Ha en underbar dag allihopa och ta hand om varandra därute/ Helen

miascharming
2008-07-07 07:07
0

Godmorgon Skrattande

Inte blir det mycket sova av här hemma med så många små i huset ..men vad gör det …Dom är såååå gulliga Skrattande

Skall också blunda en liten stund ….tills det är dags att åka och STOOOOR HANDLA på Zoo affären.

Önskar alla en bra dag.

Sidentassen
2008-07-07 07:08
0

Godmorgon Helen och alla ni andra också förståss:-) Jag tycker lite synd om dig Helen som fortfarande är på jobbet, men jag vet att et samtidigt är riktigt skönt att jobba natt, jag har själv gjort det under långa perioder i mit yrkesverksamma liv.

Här är Ramnäs regnar det men det behövs, för det är så torrt i backen.

Helgen har varit intensiv här med arbete hemma varvat med Power Meet (som inte kan lämnas därhän utan MÅSTE besökas) dessutom har vi varit i Stockholm och gjort husvagnen färdig för inflyttning. Så under dagen kommer Hasse att flytta över sina prylar dit. Skönt att det äntligen är avklarat, det är jobbigt när det är så långt att åka också kanske man glömmer något hemma….inte kul.

Katterna har det bara fint, jag har ju 3 tillfälliga inneboende, men det går jättebra med dom också. I dag åker min stadigvarande kattvakt på semester så nu är det min tur att sköta hennes sex katter också.

Själv ska jag ta det lugnt under dagen, jag är så slut efter denna hektiska helg så SOVA är dagens ledord för mig.

Ha det gott allihop

Hälsar Lotta P

Kittentotts
2008-07-07 08:51
0

Godmorgon allihopa!

Nu är det min tur ha skiftet hemma:) Ja vår ena tjej är ju sista dygnen på sin dräktighet, så här har vi skift i sova nu. Fast jag la mig vid 23 och gubben vid 3, så gick jag upp vid 5.30, hon såg lugn ut, men man vet ju aldrig! Första gången och då känner man inte till hur de gör, vissa gapar ju så man ingen chans har missa då de säger KOM!!!! nu är det dags mattis

Annars inget på mitt schema så, måste vara hemma nu, men tur guben är här ifall man blir rastlös, för han tar gärna hand om en förlossning, detta tycker han är så mysigt!

Ha en bra dag allihop!

/ Carina

Lovebuffen
2008-07-07 11:24
0

Godmorgon allihop!

Här i Skåne är det extremt kvavt, hoppas det blir åska idag så luften rensas och blir klar och skön igen.

Tänkte bara säga att just nu är jag inte här inne så ofta, kanske 2-3 gånger i veckan, så jag är inte så snabb på att skriva svar eller hänga med här inne. Bara så ni alla vet. Har väldigt mycket att göra för tillfället så jag hinner bara inte.

Hoppas ni alla får en skön dag och vecka!

simzonites
2008-07-07 13:15
0

God förmiddag! Här väntas också kattungar, men inte perser, det är vår européhona Gori som ska ha smått. Jag hoppas att hon får en lättare förlossning den här gången, första kullen var ju väldigt jobbig för henne att föda. Börjar det lika svårt den här gången åker vi så de får snitta henne och då blir det kastrering på samma gång. Så håll tummarna för att vi slipper det, hon får så fina, starka ungar och är en underbar mamma!

Jag virkar myntråttor på löpande band under tiden som jag väntar. Tänkte jag skulle variera mig lite och sticka några myntaleksaker i stället.

Hemsidan håller också på att få sig en uppdatering.

/Lotta

/Lotta

yadhayezibas
2008-07-07 13:23
0

God morgon på er alla!!

Ja idag sov jag till kl 10.45 sååå skönt det var! Om en stund ska jag o barnen och ett par vänner med 3 barn åka till busfabriken o busa lite. Ska bli skoj!

#5 Gör du såna som man kan få beställa? Jag har 2 st och katterna bara älskar dom! Men de börjar se lite slitna ut…

Ha en underbar dag alla!!!
Semester hälsning ifrån
Pethra

Cajza
2008-07-07 13:27
0

Godmiddag från ett soligt och varmt Trelleborg. Första semesterdagen, underbart. Idag blir det lite småpysslande, men mest ingenting.

#5 Håller tummarna för Gori att det går bra denna gången, att ni slipper snitta och bebisarna bara "glider ut". // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

SussiF
2008-07-07 16:58
0

Go'midda' på er !

Idag har jag varit iväg till Fysiologiavdelningen på lasarettet och kollat hjärtat. Först ver det ultraljudsundersökning - inga fel och en timme senare så gjorde jag/vi ett arbets EKG. Jag fick cykla i flera minuter, och jag som får mjölksyra i benen redan efter 2-3 minuter, höll ju på att kollappsa totalt ! Men hjärtat hittade dom inga fel på …….

Så…. nu återstrår frågan: Vad är det för fel på mig? Det är inte hjärtat och det är inte lungorna, inga utav alla blodprover som dom tagit har visat några stora problem bara "vissa förhöjningar" av både ditten och datten….. :-( Dålig är jag och problem med andningen har jag. Förra veckan då jag var på Vårdcentralen konstaterade läkaren att jag kunde minska på blodtryckssänkande medicinen eftersom blodtrycket nu var lite för lågt istället för högt, hmmm. Jaja, det som inte tar kål på mig gör mig (förhoppningsvis) starkare. Han skrev remiss till Thoraxkliniken så att andningen blir kollad, ifall att jag har astma eller nå't !

Undrar just vad som kommer härnäst……….

Lite deppiga hälsningar från ett grått och vått Svanå

/Sussi