Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 613 ggr
englagirl
0

Nu har vi installerat oss....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

….i vår nya lägenhet.

Missarna tog flytten med ro och jag tror ingen känner av att vi har flyttat en trappa upp :-)

När jag släppte ut dom ur burarna så hittade alla sina platser ganska omgående :-)

Droppen tog "divánsoffan"direkt jag packade upp den …….VAR ska en DIVA ligga om inte i soffan :-)))

Det har varit och ÄR en jobbig flytt…jag är alldeles ensam och flyttar ur en femrummare,förutom att Amadeus har hjälpt mig med möblerna som är för tunga att flytta själv *fniss*men resten tar jag själv och just nu känns det som om jag inte är vid liv :-( min fibro gör sig påmind och min virus vill inte släppa sitt grepp :-(((

Men,men,jag sover några timmar o tar nya tag imorgon då resten ska flyttas,det är inte så mycket kvar…bara 9 garderober och en klädkammare och några skåp i köket + några möbler sen är det äntligen färdigt…ja just ja……sen var det STÄDET oxå hihihihi…höll på att glömma :-((((

Jag tog i alla fall några bilder på kissarna då dom intog sina platser.

Ha det bäst allesammans och förlåt om jag inte hinner svara på alla inlägg,jag läser ALLT men kanske inte orkar svara till alla o envar….ni får ha överseende.

Kram //

Ser ni 3 raggisar här?

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

Åh va mysigt de ligger

Divan soffan fr ikea har jag tittat på flera ggr, får nog ta köpa den jag med

Vet du, jag skrattade gott åt första bilden, du har samma tapet där som i mitt sovrum:)

Bilden längst ner, den tapeten har min väninna i sitt vardagsrum, vi bor ju grannar jag o väninnan:)

Hoppas du inte kör slut på dig helt nu , lugn lugn!

/ Carina

englagirl
0

Hahahaha …..kul med tapetval :-)

Då skulle du se min tapet i köket….DEN DU………

Jag kanske måste fota den o visa….jag blir sååååååååååååååååååå glad då jag kommer in i köket o ser den.

En del säger……Men VA F….n Lena…har du tänkt igenom det här *asg* och det har jag hihihi.

Återkommer snart med bild på kökstapeten :-)

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

Ja då får du fota!

Jag är en sån där som som vågar, älskar renovera, och framförallt färger

/ Carina

englagirl
0

#3 Här är en till som VÅGAR hihihihi

Här kommer en bild på tapeten i matrummet i köket…dom andra väggarna är enfärgad och skåpluckor  grå ask….

Nu har jag ju inte hunnit att få dit blommor o gardiner…det är kvar i gamla lägenheten :-( men o andra sidan var det ju tapeten du skulle kolla in *asg*

Vad tycks Carina? :-)

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Annkis54
0

på bild 2
hmmmm var är ragdollarna tänkte jag först…seeeen såg jag de

du är helt galen med ditt tapetval…hahahahah
tur att det finns så galna personer som du
jag skulle inte vågat

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
0

#5 hahahahahaha, Det är flera som säger så :-)

idag var Amadeus kompis här…..14 år gammal och det första han säger…..FY FAAAAN vilken läcker tapet :-)

Han tog med några tapetbitar för att visa sin mamma att göra likadant :-)

Ser du fåglarna förresten?det var med tanke på katterna som jag tog en tapet med fåglar….sen valde jag en fototapet i vardagsrummet på en vägg bestående av en …..ja just det….EN FÅGEL :-))))

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

miascharming
0

LÄCKERT …JÄTTELÄCKERT Skrattande

Japp -jag ser raggisarna…eller skall man säga att jag ser en raggis & 2 par raggis öron Fot i munnnen

Kram Mia

englagirl
0

#7 Tack Mia……

Jaaa, raggisöron var det ja, hahahahahaha

Här är i alla fall en bild på fototapeten i vardagsrummet. Det ser lite tomt ut just nu runt omkring….men vänta bara tills jag får alla mina grejer på plats *asg*

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

lenaP3
0

Härligt Lena! Det är klart man ska våga och göra det man känner för, så mycket kostar det inte att göra om, särskilt inte om man har en fondvägg. Jag har bott i min lägenhet i 4 år och har renoverat nästan hela alltet 2 gånger, det är så kul!!!

Kramar, P3

deroba
0

Jösses vilken snygg vardagsrums tapet… Kökstapet var lite i det mest vågade slaget men iom att det är på en fondvägg så är förmodligen helheten häftig Glad Behöver du hjälp att flytta dom sista delarna Lena så säg till *nickar*

englagirl
0

#10 ohhhhhhhhh vad du är gullig :-)))))

Tusen Tack för att du frågar. Är du i Sandviken nu?

Jag klarar mig säkert själv med det om är kvar, men får du lust att titta över på en kopp kaffe så bara ring :-)))))

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

englagirl
0

#9 håller med dig fullständigt :-)

Skulle jag tröttna……..,So what….då gör jag om det :-))))

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

deroba
0

Nope sitter på jobbet och ska jobba till imorgonbitti men imorgon eftermiddag så har jag inget inplanerat. Vem vet jag kanske slår en signal till dig Glad

englagirl
0

#13 gör det….Du är så välkommen in i röran,nån kaffekopp hittar vi alltid,värre blir det med hembakat….för det hinner jag inte :-))))

Kram

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Sidentassen
0

Oooh det är ju SKITFINT överallt Lena. Jag tycker väggen i köket är vågad ja, men för vågad ? Nä nä inte alls, den är bara urläcker. Likadant fototapeten med fågeln, I like !!!!!

Häftig bild med raggisöronen. Så där ser Coccos ut (nakenfisen) hon älskar att sova i de där djupa korgarna och när hon vaknar hör man ett svagt pip och ser öronspetsarna sticka upp:-)

Men snälla Lena, kan du inte leja en städfirma att ta städningen av din gamla lgh ?? Det blir för mycket för dig…….. synd jag bor så långt bort, annars hade jag mer än gärna hjälpt dig, men som sagt det blir för lång körning:-(

Lycka till nu i din nya lägenhet och hoppas du kommer att rivas riktigt bra där nu, ja både du och katterna.

KRAM Lotta P

Kittentotts
0

Men Lena gud vilken läcker kökstapet!

Och Fondväggen WooooW !

Vi ska allt dra igång i höst här med renovering, så trista med mesiga tapeter överallt, folk är så rädda då de väljer tapeter, vårat är bege beige beige överallt, ja olika mönster, men ändå!

/ Carina

manbukten
0

Hej gumman. Har du inte fått någon bär hjälp. Köksväggen är häftig måste tittas på en stund en otrolig färgklick. Ser ut som den är i rörelse. Fondväggen är kanon.

Blir orolig för dig hyr en städfirma innan du går på knäna

Ha det gått vi hörs

Kittentotts
0

Ja jag känner samma som alla här, Ta det lugnt!

Jag va livrädd för sista flytten hit i september, va så sjuk efteråt. Vi flyttade allt med sonen och hans vän t hjälp, men jag knäckte mig helt. Innan flytten va vi bägge rädda för ta ut oss pga de olika skador vi har, man vet ju det kommer efteråt. Vet Bullan här på forumet sa t mig ta det lugnt. Men har man ingen hjälp av släkt o annat, ej heller råd med flytthjälp, vad gör man liksom?

Städet hade jag tagit 14 dagar innan med skåp, graderober mm, så va bara golven och det lilla kvar, det va iallafall skönt!

Lena ta det lugnt!

/ Carina

englagirl
0

Tack ALLA för eran omtanke :-) Det värmer.

Jag brukar oxå ta lite skåp och sånt annat småplock nån v innan MEN, jag blev ju SJUK…..och är fortfarande :-(

Min hals känns som om jag svalt en fotboll,går knappt att svälja och kroppen värker som jag vet inte vad. Det finns nog ingenstans där det INTE värker just nu :-(((((

Om jag var gjord av pengar skulle jag inte tveka en sekund att anlita en städfirma :-) Jag får ta ett rum i taget och hoppas att kroppen håller veckan ut.

Monica på jobbet var så snäll så hon tog min vecka att jobba,för jag har ju egentligen slut på min semester nu.Jag tar hennes v 30 istället,skönt att det finns människor som ställer upp då man hamnar i "knipa" liksom.

Näää nu måste jag sätta lite fart,kom ju på i natt då jag skulle sova att jag ska ju leverera två katter på eftermiddagen oxå. Hur kunde jag glömma det? *asg*Så nu ska dom i badet och till veterinären för besiktning.

Ha det bäst allesammans.

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Tessan73
0

wow vad läckert du får det Lena,,,,jag älskar alla dina tapetval,,,men jag är ju oxå lite crazy ibland hi hi hi. Näää skitsnyggt blir det, är säker på att du kommer stortrivas i ditt nya hem,,,och katterna oxå. Flytta lungt idag nu,,,ska bli kul att se bilder när allt är klart. Ha en bra dag.

//Tessan