Godmorgon 6 Juli
Här vaknade vi tidigt idag
En av de små i kullen har visat svaghet sen den föddes, och igår så visste jag den skulle lämna oss under natten, så jag ville upp för sen ta bort den ur lådan så mammakatt nu kan få ro med de andra 3
Sen har ju vår nya individ i huset, det mest underbaraste varelse man kan tänka sig, jag är så lycklig att få vara matte t en så underbar katt, mer stabil katt får man leta efter, så lycklig i sitt sätt och har kommit in i gänget direkt
Jag ska bara vara hemma idag eftersom vår Pia är på dag 62 i sin dräktighet ca. Så spännande se vad det blir!
Hoppas ni andra får en underbar dag!
/ Carina

Godmorgon i regnet
Spännande när får vi se undervärket
Tråkigt när de små inte hänger med, men bra att det själva avslutar det som påbörjats. Levande varelser som kan ha personliga fel och som inte har med aveln i sig att göra. bara en svagare individ.
Lycka till med resten

Godmorgon söderifrån!
Vaknade nyss och tänkte, jag har semester, så skönt. Här har det regnat lite och molnen sitter tätt och är mörka, hoppas det ljusnar längre fram på dagen. Vi ska bara ta det lugnt idag och göra ingenting.
Så tråkigt Carina när någon i kullen inte orkar med, det är medaljens baksida, men jobbigt. Håller tummarna för Pia, att det går bra för henne, ska bli spännande att "se" vad hon gömmer i magen. När berättar du mer om er "nye individ"?
Ha´en bra söndag // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#1 & #2 Ja detta är baksidan som vi alla vet om, jag har vetat det sen dagen efter de föddes, så jag va väl förberedd, mammkatt hjälpte till avsluta det inatt för den lilla, djur är smartare än oss att förstå.
#2 Jag ska allt berätta:)) och ska också försöka få till en någorlunda bild, men detta är en icke stillasittande rolig filur, och en som äter med hela halsen:)) så fin när man kom, men nu
fast charmen väger över grisandet:)) Helt UNDERBAR!
/ Carina
God morgon på er!
I dag regnar det å är så kvavt…det bara klibbar på kroppen…så hemskt.. man duschar flera gånger om dagen..
I dag gör vi inte så mycket..min man skall bara bygga lite här på gården annars tar vi det lugnt. I morgon skall vi till Gränna kul!!
#0 Tråkigt att du förlorade en men det är sådant som ibland kan hända..
Carina du får sända ut lite foton på din nya goding
Och vad spännande dag 62 kul…Du får inte glömma skriva om det sedan.
Ha en fortsatt trevlig dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

God morron på er alla! Här ligger regnmolnen tunga och vi som skulle ut idag! Hur ska det gå? Vi har haft lite nattsömn pga mycket busiga katter som gjort allt för att hålla sin stora matte vaken.
# 3 Jag har lärt mig att kattmammorna vet bäst i de fallen. Det är hemskt, ledsamt och trist - men naturen är hård. Vilken tur att din kattmamma var klok!
Idag hade jag tänkt mig en utfärd - får se hur vädret blir, samt kattbad. En väninna undrade skrattande om jag skulle bara något alls i år - eller om det bara fick bli kattbad.
Önskar alla en finig dag!
Foto: Vår huskatt Ville spanar efter fåglar en solig sommardag.
Godförmiddag på er allihop.
Här i Ramnäs är det kallt, regnet hänger i luften och jag känner inte för att göra någonting.
I går var vi och inhandlade det sista till husvagnen, ja jag vet , det är ett j…a tjat om denna husvagn men den är prio nr 1 nu:-) Efter det var vi och tittade på cruisingen, alla galningar och allt som kunde inhandlas i de olika marknadsstånden. jag köpte ingenting förutom en påse brända mandlar, det brukar vara vad vi köper på dessa tillställningar. Men gud så mycket blilar, man fattar inte att det ka finnas så många…………….och snygga sådana också. När jag orkar tömma kameran ska jag ge elite smakprov, men det får bli till veckan.
Katterna är det bara bra med, jag har en fodertjej som löper, jag hoppas jag får tag i någon hane till henne.
Nej bäst att fotsätta med göromålen här innan vi åker till Sthlm och husvagnen *hi hi har ni hört talas om den nån gång ? hi hi* Vi måste få klart i den nu, det är en pump som inte vill fungera och den sitter under ssängen så det är lite bökigt. Dessutom är det 14 mil enkel väg att köra………….börjar bli lite less. Men HAsse måste ha någonstans att bo.
Ha en bra dag nu
Hälsar Lotta P

God förmiddag!
Så tråkigt att du miste en av kattungarna, det är så himla jobbigt. Skönt att de andra 3 cremebullarna mår bra.
Blir så jättenyfiken på vad det är som flyttat hem till er, när kommer det stora avslöjandet?
Själv gjorde jag mig av med hälften av mina katter igår :-) Inte så drastiskt som det låter men trimmern åkte fram och nu springer ett gäng lejonklippta katter här och ut bar vi fyra knökfulla kassar med päls! Har tre kvar att klippa och så utkämpar jag en liten strid med mig själv om jag även ska gå på de två exoticarna. De fäller rätt grymt de också!
Godmorgon från Göteborg, även här är det lite disigt idag men det passar mej perfekt då jag igår solade alldeles för mycket och har knappt sovit alls inatt för solsvedan. Idag är min sista semesterdag för denna perioden men det kommer snart en ny, ska ha ledigt 14-18/7 då jag ska hämta hem nya lilla kissen, sen har jag återigen ledigt 31/7 - 10/8, känns skönt att dela upp på det och sen är det snart vintersemester, årstiderna går så fort nuförtiden.
I eftermiddag ska jag göra smörgåstårta, mannen fyller 49 imorgon så det får ju finnas lite gott i magen då. Måste först iväg och handla, blir storhandling på Citygross idag.
Igårkväll klippte jag ner vår kastrathane, han är så lycklig idag och racar värre än en kattunge, han älskar att vara nyklippt men tycker det är lite jobbigt då man ska klippa benen men nu har han iallafall en lejonklippning. Vilken lyx det är att bada en klippt katt förresten, inga timmar med fön efteråt.
#0 Trist att förlora en men naturen måste ha sin gång. Dessutom väntar jag på att se ditt nya lilla underverk.

#6 Det är ju helkuligt med bilarna! Tidigare om åren så for jag och en väninna till Norge just den helgen - på kattutställning förstås. Tror det var 3-4 år i rad. Helfestligt att fara mot Oslo och på vägen möta hela karavanen med vackra bilar ända bortanför Oslo o så lite fåtal efter de vägar vi susade iväg på. När vi sedan for hem, så mötte vi karavanen på väg tillbaka - lite mindre pigga, lite glåmigare, lite mer nödiga, lite mer raspiga i sina stämmor - dock med väldigt vackra bilar som vi hade fullt upp att kika på.
Godmiddag får jag väl säga nu för klockan har ju passerat lunch… Vi har varit å slängt skräp på återvinningscentralen med hjälp av våran "finbil", den lille vite… Man ska ju förena nytta med nöje, eller hur?
Sen åt vi frukost på "Strandgården" nere på Östra stranden i Halmstad, alltid lika mysigt.
Carina, jag är ju jättenyfiken vad det är för en liten gris du fått hem, skynda dig å ta bilder!
Kram till alla som vill ha en!
/Anne