Gomorgon 3 juli
Hej på er.
Ja idag är man uppe i ottan, har tvättat i 2 timmar nu. Ska passa på att bada nån katt oxå undertiden jag tvättar. Min bror fyller 23 år idag så grattis till dig brosan
. Runt fötterna springer kattungarna o leker förfullt, så mysigt med fart här hemma. På em ska jag och min son ut och fiska,,,,eller han fiskar och jag solar hi hi hi. Igår var han ute och fiskade och kom hem med 3 regnbågar, så det får bli dagens middag,,,mums.
Det är klarblå himmel här i Gävle så det ser ut att bli en underbar dag.
Ha en underbar dag allesammans,,,nu ropar tvättstugan på mig igen
*suck*.
//Tessan
Godmorgon, även här har man varit uppe med tuppen idag. Har städat klart och ska nu iväg till veterinären för vaccination och chippning på mina katter, jag har ju bytt förbund från IDP till SVERAK och där är ju lite annorlunda regler med ID-märkning och vaccination.
Sen idag kommer det servicekillar för att installera klart vår aircondition, helt underbart att ha nu i värmen funkar förfullt men det är nån slags låda som ska sitta över enheten ute så den ser bättre ut.
I eftermiddag skall vi ut med båten, skall pröva fiskelyckan och eventuellt att det blir ett dopp men får ta detta efter fisket för annars lär ju sjön vara tom :-)
Ha det gott alla
Annica

Här I Sillskatan-Skellefteå är det molnfritt och 21.5 grader i skuggan ½ 9 på morgonen!
Snickarna är här och bygger och sjåar på med vår nya"gäst"stuga!
Jag sitter på altanen och äter frukost!
Ska i väg till stan och hämta barnbarnet Rocky när föräldrarana jobbar!
Vi har blåst upp Badpoolen också så han kommer nog att bo i den hela dan!
Nu ska jag i väg!
Känns som första semesterdan!Med sol och värme i alla fall!
Heléne Fahlgren

Ja själv sitter jag på jobbet och väntar på att en färg ska verka klart så jag kan skölja den…..
Jag har 2 veckor kvar att jobba till efter denna innan jag får nån semester
Min sambo har börjat sin semester IDAG!! Blääää nu är det bara jag som ska slita ett tag till.
Här i Ludvika skiner solen oxå , tur att det finns aircondition på jobbet
Hemma så växer alla mina kattungar så det knakar.
Kort kommer sen i v30 då jag får besök
Då ska ni få se vad jag gömmer hemma….
Ser fram emot helgen med ledighet
Ha en bra dag!
Chatrine ixiDixi
God morgon från soliga Viskafors!
Vilken underbar dag..solen lyser å det är redan varmt å gott, har suttit ute å druckit kaffe å ätit lite frukost..fåglarna kvittrar å en å ett annat litet monster försöker fånga dom
I dag så bär det iväg till sjön med mina barn för de vill ju bada…
Ha en trevlig dag all i sammans.
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Godmorgon från Soliga Kungsbacka
Här är sommar igen, man bränner sig på uteplatsen
Har precis suttit med mammkatt o bebisarna, de har alla gått upp utan en, men det är första dygnet, så jag hoppas hoppas detta ordnar sig
Vi ska titta på nya soffa och tv bänk idag, ev hylla också, det ekar i vårt vardagsrum, jag skänkte bort halva bohaget med dottern i hennes flytt t lägenhet, dessutom köpte jag 2 resårbäddar:) Ja man är svag för sina barn, eller?
Tvättat rent alla de kläder som ska in i hennes nya garderob har jag också gjort
Ni tror säkert inte jag e´klok, men det är så roligt för henne få en alldeles nybyggt lägenhet, ja för mamma med. Dessutom har jag fått fritt tillträde med nyckel, nja det va mest ifall jag ville se ur det hölls rent tror jag. Hon ta gärna emot hjälp nämligen. Som ni många vet har min dotter många järn i elden med elit träning, VM resor mm, så ibland ligger hon efter med mkt, mamma ropar man då
Ha en bra!
/ Carina
Godmorgon godmorgon alla glada och arbetsamma forumare:-)
Jag är mer död än levande idag. I går var jag uppe med tuppen och åkte rätt tidigt iväg till Stockholm, Ingarö till vår husvagn. Jag hade dessutom en granne med mig som skulle hjälpa till med städningen. Det låter kanske inte som så mycket med en husvagn, men så smutsigt som det var i den så kan man behöva vara två för att bli färdig någongång.
Ja, ja vi gjorde vad vi skulle och det var så skönt när vagnen var klar och alla prylar jag köpt kom på plats, faktiskt så börjar det likna ett hem och ett hem där det även luktar rent.
Som det flesta av er vet så är jag ju sjukpensionär och har de senaste åren blivit rätt dålig i min kropp, klarar ibland inte av att gå, stå och ännu mindre köra bil, så idag lär jag få hålla mig hemma för efter allt jag gjorde igår blev det för stor påfrestning. Så dagen kommer att bestå mestadels av vila, kanske plocka lite i blommorna, sitta på altan och kamma någon katt etc.
#0 Ooh så gott med regnbåge, vilken duktig son du har:-)
#2 Så skönt att ni fått lite värme uppe i norr också. Ha en härlig dag med barnbarnet.
#3 Men Chatine, har trädet ditt blommor IGEN ???? VI VILL SE !!!!! Stackars dig som inte fått semester ännu, men å andra sidan har ju du ditt kvar-)
Ha en skön dag alla i här nu
önskar Lotta P

Hej från Sandviken och en SJUK Lena 
Jag sitter med en kopp the och en smörgås och jag kan inte ens svälja ner det jag stoppat i munnen.Igår kväll då jag gick och lade mig så kändes det som jag skulle kvävas….så tjock i halsen är jag,t o m tungan har svällt upp….känns det som i alla fall.Jag var ju till läkaren i måndags och det var ju BARA virus :-( så det här verkar det som om jag får dras med,jobbigt då jag gått i snart 2 veckor med värk i kroppen o just halsont.
Jaja det var lite "tycka synd om mig"
Imorgon får jag ÄNTLIGEN nyckeln till min nya lägenhet JIPPI,det ska bli så spännande.
Så idag MÅSTE jag bada igenom alla katter som inte fått sina bad,så Tessan….du är välkommen hit då du ändå har ångan uppe så att säga
Ta gärna med några regnbågar som i mitt tycke är den godaste fisken av alla.
Hoppas att ni alla får en bra dag i solen,det verkar som om HELA Sverige äntligen har fått sommar igen.
Kram på er
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
#5 Vilken snäll mamma du är
, visst är det hon som åker konståkning?
#7 Typiskt att du skulle bli sjuk nu när det äntligen börjar bli lite värme och sol ute…
Själv ska jag försöka slita mig från datorn och göra "lite nytta" ni vet det vanliga med städ och tvätt… Är nu ledig t o m söndag (om ingen blir sjuk…)
Ha en fin solskensdag allihop!!

Go´morron!
Här i Harlibrie´s familjen har vi vare uppe tidigt, tidigt & sjunge´för våran Alex som fyller 10 år idag!!!
Naturigtvis så har vi ätit tårtfrukost & öppnat presenter *ler* nu har ju Alex blivit så stor att han tycker mamman e lite "fjompig" när jag vill berätta om hans bravader som liten….
…så han har sagt åt mig på skarpen att jag får inte skriva massa strunt på nätet *ler* så jag nöjer mig med att visa ett kort när han nyvaken har blåst ut tårtljusen!!!
Måste även visa våran lilla solstråle Nova & hur hon ser ut kl0500 på morgonen *S*
Kramar!
Harlibrie´s Tina

#8 Ja det är Anna som åker konståkning:)
#10 GRATTIS ALEX på din stora dag!
Och så måste jag ju säga Hallegudana till lillasyster Nova. Kan tänka mig man som trött på morgonen lätt blir pigg o glad en så söt tjej :)
/ Carina