Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 452 ggr
Sidentassen
0

Godmorgon tisdag den 2 juli

Gomorron på er sjusovareSkrattande

Här är det en mulen morgon men varm iallafall. Att det är mulet gör inget för jag ska ut till Ingarö och städa och styra om lite i husvagnen. I går tillbringade jag hela eftermiddagen i Vä-ås för att shoppa grejor till den. Tycker det tar aldrig slut på listan med vad som behövs. Men nu tror jag att jag har fått ihop det mesta. Vad som fattas är nog bara en micro och grytor samt stekpanna, men sedan har vi nog allt.

I går kväll när jag kom hem från västerås stod Lilla Blå och Merlin(min inneboende kisse) och grät innanför nätdörren uppe på rummet. Jag tänkte bara släppa ut Lilla Blå (hon har själv börjat vara hos honom) men även Merlin gick ut. Ja ja tänkte jag vi får se vad som händer………. och det gick jättebra. Han busar och leker med de andra som om han alltid bott här, dessutom älskar han rastgården. Härligt att slippa ha honom instängd ensam hela tiden ägarna ska vara borta. Dom har ju dessutom bara han och ha kommer härifrån så det är ju inga problem med bacillusker och sådant Glad

Sedan lär man väl börja ladda inför helgens begivenheterCool Det är ju Big Power Meet här i Västerås. Årets höjdpunkt ! Underbart för ett gammalt raggarhjärta (som dessutom är ägare till en härligt mullrande Caddilac igen)Cool Det blir ju inget cruisande för oss i år, men nästa år kanske vi kan glida runt där vi också, jäklar så kul det ska bli. I år ska vi på marknaden och leta prylar till vår bil och så blir det finbilsparaden på fredagskväll, det ÄR faktiskt en höjdpunkt. Ska någon av er dit eller är det inga som är intesserad av detta fenomen här kanske??

Hoppas det går bra med alla som har bebisar hemma. Skrutten växer och frodas men skulle behövt en kompis………..

Nej nu lär jag göra mig iordning så jag kommer iväg till Sthlm någongång

Ha en underbar tisdag allihop

önskar Lotta P

Marita-L
0

God morgon God morgon !
Idag lyser solen å det ser ut att bli en väldigt varmdag…skönt för idag så firar vi min mellersta dotter Josefins 15 års dag..

Smörgås tårtor å dajmtårtor står färdiga för att bara sätta gafflen i domKyss..

Städningen är gjord å bara det sista fixet finns kvar som bara görs strax efter att jag har låst in alla katterna i rum för dom kan tyvärr inte vara med på festen… folk tar tyvärr inte alltid hänsyn utan låter alla dörrarna vara öppna å vipps så får jag leta katter i min förtvivlan så nej nej dom har det bättre en stund för sig själva…. men men det är inget jag behöver tänka på nu…det blir i kväll tills 21 sedan öppnar jag upp igen… helt slut skall jag tro efter all disk å servering….Hemlis

Ja annars är allt bra ..här växer magarna å snart kommer första kullen…den 19 Juli är det beräknat till..

Ha en fortsatt trevlig dag
/ Marita

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

[Guardians]
0

God Morgon

Här skiner solen och katterna ligger redan ute i solsängen och lapar sol. Idag skall vi ut med båten, åker ut vid 14-tiden och ska till Marstrand och knö med övriga båtentusiaster, det är seglingstävlingar där och folkfest. Mycket folk men man vill inte missa det fördet.

Sonen gick precis iväg till tandläkaren för årlig kontroll, riktigt nervös, han har aldrig haft hål, är nu 17 år. Iofs har inga av mina barn haft hål, inte så att vi är noga men de har nog turen att födas med bra tänder, man kan ju bara hoppas det fortsätter så några år till iallafall för dem för tandläkarkostnaderna är inte så kul.

På förmiddagen idag skall städas lite, jaga runt med dammsugaren och dammvippan, om nu inte Samuel snor den så jag får jaga honom med :-). Förresten, sen vi satt in centraldammsugare så behövs det inte alls dammsugas så ofta, jätteskönt för städa är inte det roligaste enl. mitt tycke.

Ha en bra tisdag alla,

Annica

Dockan
0

FörvånadHej från Kalmar,jag undrar Lotta du som vet mycket om gamla bilar,kan du möjligen fixa fram en bil som stått mig varmt om hjärtat nämligen en apambulans Renault 4 l,hade 3 st.en gång i tiden skulle vara helkul att få äga en sån igen.Grattis till din dotter idag Marita,förstår att du är igång igen med ditt kondis.Idag kommer Simzonites Elvis till Majken för lite lek o stoj,dom älskar varandra och det är så härligt att se dom leka o ha kul.Hej från LenaCool

Hälsningar LENAGlad

Elisabet-E
0

God förmiddag från ett soligt och varmt Åsa!

Gårdagen ägnades åt att shoppa ny spis. Det blev en hällspis (induktion) som vi hittade till ett riktigt kanonpris. Får den på fredag så igår käkade gubben och jag ute.

Imorse ringde min arbetsgivare så nu är det slut på ledigheten. Börjar jobba i eftermiddag igen. Kanske lika bra det med tanke på hur min första lediga dag utvecklade sig :-)))

yadhayezibas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon eller ja nu är det ju god eftermiddag!!!

Vilket underbart väder vi har här i Linköping idag! Tyvärr har jag jobbat till nu men jag har kunnat njuta lite av det iallafall. Cool
Här hemma växer och frodas bebisarna och Ester blir bara större o större för var dag som går. Hon ska ha sina små vecka 30.

Ikväll ska sambon o jag gå på premiären av Narnia. Innan blir det nån mysig restaurang på "stan". Glad

GRATTIS till din dotter Marita!!

Lotta P har du fått mina mail??????

Ha nu en underbar eftermiddag o kväll alla!!

Soliga hälsningar
Pethra

STOLEN SKA DÖ SA JAG!!!!!Skrattande

Dolleminas
0

#5 Vilken underbar bild…

Själv har jag bakat och pysslat lite med hemsidan, ska iväg och jobba om en timme…

#0 Har flera bekanta som åker ner nu till Västerås, hoppas det blir bra väder!

Här skiner solen och det är ca 17 grader i skuggan, ganska skönt iaf…