Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 5616 ggr
Kittentotts
0

Kattdörr/Skjutdörr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I helgen har min gubbe gjort klart några utav våra kattdörrar

Eftersom vi har en långsmal hall ville han inte ta bort ytan med dörrar som ska stå öppna imellanåt, så det blev skjutdörrar

Man vill ju samtidigt det ska se bra ut, inte som en kattgård inneSkrattande

Tycker de blev så fina att jag måste få visa:

Kittentotts
0

Här kommer dörr till vardagsrummet

krasivis
0

Vilka fina dörrar din man har gjort! Hälsa honom att han gjort ett bra jobb! De ser snygga ut och samtidigt effektiva. Här är det dåligt med dörrar så jag ska tipsa min gubbe, som f ö är snickare, om dessa dörrar. Men att snickra hemma är inte så populärt. Är dörren in till vardagsrummet också en skjutdörr?

Annkis54
0

verkar ju jättefiffigt Carina
kan du ta en kort närmare så jag förstår kontruktionen

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Bägge dörrarna är skjutdörrar, ska se om jag kan ge mer bilder och beskrivning

Skenan är inköpt på Hisingen på det stora byggvaruhuset Hornbaush el vad det nu heter:)

Denna dörr till köket är ju gjort med lättaste reglar, i mitten har han satt rundstavar, jag ville ha dörren lite rolig, så design Carina är det ju

englagirl
0

Kanonfina dörrar du har fått Carina. Mycket händig man du har :-)

Jag som är ensamstående har tur att ha kompisar som är händiga och snälla att ställa upp o snickra.

Hade besök igår utav han som gjorde dom andra dörrarna och han måttade för två till nätdörrar till sovrum och kök. Men min öppning till köket är inte så stor som din så det får bli enkeldörr som dom andra som jag har :-)

Tack för att du delade med dig :-)

Ha en underbar dag

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Kittentotts
0

Den andra dörren blev dyr, men mkt snygg anser alla som varit hos oss denna veckan

Den är gjort i kraftigare reglar och rundstavar i mitten, plastet är billigaste växtplast taket man kan hitta, tunt och man ser bra igenom

Kittentotts
0

en till, lite snett tagen men man ser ju

Kittentotts
0

en till

Kittentotts
0

#5 min ingång till köket är så smal att det inte fanns dörr till denna, har aldrig funnits, det måttet går inte finna på byggmarknadens dörrar

Skenan jag köpt klarar vikter på 20/30 kg till köket, den kostar runt 300:- med hjul, skena allt i

Sen är det bara bygga en dörr som vanligt, och ingen dörr som står ivägen någonstans

Du ska veta min gubbe egentligen har tummen i nävenSkrattandeMen vi samarbetar, jag peppar då han blir nere av misslyckande imellanåt, gjorde baconstuvning på varma mackor, köpte bullar och annatSkrattande

Annkis54
0

ser kanonfint ut
jag ska bara låta Lars vila några dagar nu efter tysklandsresan
sen ska jag visa honom dina dörrar hehe

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

#10 Tack!

Ja jag är supernöjd, har haft lite ångest av att ha dörrar i nät överallt, men nu känns det mkt bättre

Det roliga är ju man kan göra olika saker med dessa skenor, olika ytor/rum med lite fantasi

Vi ska nu i nästa projekt sätta en bra grind t trappan, skydd bakom trappsteg och räcke nere, så dumt då kattungar kan fall ner, inget man vill se hända

Så har vi ju kattgården, men den har tydligen gubben ritat upp i huvudet redan, han vill ha en rökruta med i närheten därSkrattandeRegnar ju mkt utan ha en plats ute

ska bli så kul få klart allt!

/ Carina

miascharming
0

Kanonfina dörrar .

Hälsa din man att han är JÄTTEDUKTTIGT…& din design JÄTTEFIN Skrattande

Kram Mia

Annkis54
0

jag känner igen det där med ångest för dörrar i nät överallt
så känns det här nu hmmmmmm

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

heliotropes
0

Snyggt! skjutdörrar är ju så praktiska:) tyvärr har jag inte  väggar som skulle räcka till för några skjutdörrar:(

#13 Ångest ska man inte ha,det skulle vara värre om man inte kunde dela av ;)-katterna tycker mer om trygghet än stort och många på en yta-

Eva // medarbetare på Perser

Kittentotts
0

Vi delade upp vår lilla flock igår. Innanför köket har vi ju ett förråd vi ordningställt med kattlådor pelare mm, de älskar detta stället

Så de som alltid är ihop fick inatt vara innanför kökets dörr, de va utvilade och det va lugnt i huset inatt, annars brukar de riva huset på natten av lek, så jag brukar i vanliga fall vara uppe 3 ggr natt, men sov så gott!

Mamma med bebis va i vradgsrummet innanför den stora skjutdörren, men det brukar de vara nattetid sen förra helgen då den va klar

Enda katten som inte kan vara ihop med de andra är min Diva som är en ensamkatt, hon sover vid våra huvuden varje natt, hon klarar ingen annan

/ Carina

Trini
0

Jättesnygga dörrar! Det märks verkligen inte att han har tummen mitt i handen, jag tycker att det ser proffsigt ut :)

Skönt att du fick sova gott inatt!

Kram

//Trini

Annkis54
0

#14..ska försöka att tänka på det
jag märker ju att de i varje fall på nåt sätt..gillar att inte behöva ha koll på så stora utrymmen
jag antar att det handlar om, om de har bebbar eller inte

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Kittentotts
0

Mina har varit så fina de dagar de nattetid kan ha lugnare vrån, de är mer aktiva på dagen sen, och det är så jag vill ha det, natten lugn ,dagen bus o stoj

/ carina

Kittentotts
0

Puttar upp denna tråden då jag blivit ombedd:)))

krasivis
0

Tack Carina!

Jag har önskat mig dörrar liknande dina i födelsedagspresent. Jag fyller i slutet av maj så det är bara för snickar´n att sätta fart.

Kittentotts
0

Va roligt!  Kan säga jag är supernöjd, de tar ju ingen plats heller, så är den med plastglaset lätt rengöra fr alla fuktiga nosprickar

/ Carina

miascharming
0

Putt : Till Englagirl Skrattande