Perser iFokus

Perser

Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 662 ggr
Tessan73
0

Vill inte äta själv.

Hej på er.

Tänkte höra med er om ni haft kattungar hemma som inte vill äta själva. Jag har en 6v kille här hemma som bara vill äta ur min hand, spelar ingen roll vad jag gör, det går inte att lura honom med dom trixen jag försökt iaf. Men nu börjar han bli så stor så han biter mig ju så illa i fingrarna o så klammrar han sig fast runt min hand, o fast jag klipper klorna på honom så är jag helt sönder riven på händerna. Är det nån av er som har nåt bra tips på hur jag kan få honom att äta själv?

//Tessan

miascharming
0

* ASG*

Tålamod ? Hemlis

Prova med att stoppa ner fingret i den uppblötta maten..kanske han suger på ditt finger först…& sedan mer på/ ifrån  tallriken .

Du får väl försöka styra ner honom i tallriken, medans du har fingret där..sedan dra undan fingret lite smidigt Fot i munnnen

Till slut är han van att man iaf skall äta från en tallrik, & borde acceptera att äta där utan dig.

OBSERVERA " BORDE "Cool

Lycka till Mia

Tessan73
0

Hi hi hi.

1# Tack för tipset, men icke sa nicke,,,passar inte denna lilla herre inte. Och jag blöder om fingrarna varje gång jag matat honomLedsen,,,,dessa småsår gör ju så ont när man gör andra saker i vatten oxå, tex diskar m,m

Marita-L
0

aj..aj aj.. Det låter inte kul Tessan.. Du får väl bara bestämma dig då för att sluta mata med händerna å se om han till slut börjar äta eller inte..Ledsen…var envis å visa vart maten är…där å ingen annanstans..han blir väl hungrig någongång…asg..

Han är ju van nu vid detta å ta bort den ovanan kanske inte är så lätt… men jag hoppas det löser sig.

Kanske vill han äta från golvetCool

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

Kittentotts
0

mmm jag hade en sådand ganska nyligen

En dag sa jag bara, nä nu får det vara nog, han började äta själv, kan säga jag mådde dåligt ett tag

/ Carina

Tessan73
0

då ska jag oxå göra så,,,,,,,nu får det vara nog:),,,,mina händer klarar inte detta längreGlad

kalltorpets
0

Känner igen problemet! Prova att lägga maten direkt på golvet (inget fat)!

Har funkat här hemma……

Lena

blackangel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min aragon var ju sadan att han bara ville ata fran mig men tids nog sa började han ata sjalv;)'