Resultat från CK utställning
Tänkte jag skulle leverera lite resultat från dagens utställning här i Kalmar.
Så här gick det för mina katter:
Simzonite's Big Bear "Teddy" blev NOM
Han var uppe i panelen mot en annan gudomligt vacker kastrathane, som vann över honom, nämligen EP SW'05 Hasselidens Zebulon DSM. Men jag är såååå glad ändå för han blev ju nominerad och det är stort för mig. Domare var Gianfranco Montivani.
Simzonite's Million Dollar Baby fick sitt CAC och en helt underbar bedömning, jag sög åt mig allt beröm jag kunde från Hanna Jensen som sa att Babys presentation och kondition var helt "outstanding"
ni fattar att jag är glad va? Konkurrensen var hård hos Hanna Jensen så tyvärr blev inte Baby nominerad när hon var upp för det…Jag hoppas att hennes ögonfärg utvecklas ännu mer för det var det som hon föll på idag.
Men enligt Hanna Jensen så hade jag gjort "amerikansk preparering" som hon gillar, hi, hi, inte visste jag att det kallades så.
Men man blir glad när man får beröm för det arbete man lagt ner.
Ännu gladare blev vi när vår ena lott av två inköpta resulterade i vinst av ett klösträd.
Det gick väldigt bra för S*Chak-mool's katter idag, men det får Helena berätta själv om. 
Grattis också till Håkan Idermark ägare till Simzonite's Modesty Blaise som blev NOM. Samt till Lena och Simzonite's Titus, han fick sitt CAP.
/Lotta
/Lotta
Har du ingen resultatlista alltså NOM och BIS ??

Grattis till bra bedömmning & CAC
vad är en amerekansk preparering ?
// Mia
// Mia

Grattis Lotta till panelkatten.Ophelia är jätte stolt att hennes förra fästman gör så bra ifrån sig.Baby är jättefin.
Pussa Elvis från mig.//Kram Sylvia
#2 Ja du Mia det undrade jag också! 
/Lotta
/Lotta
#3 Tack Sylvia! Det var såååå roligt att träffa dig och Janne igen och se gullpojken som ni hade med er.
/Lotta
/Lotta
Hanna Jensen nominerade:
Vuxen hane: EC (N)Korsvik's Save the Ferryman DSM, PER d BIS
Vuxen hona: GIC S*CHAK-MOOL's INEZ LA INMACULADA, PER g BIS
Junior hane:--------------------
Junior hona: Asteras Atlanta, PER f0121 BIS
Ungdjur hane: -----------
Ungdjur hona: S*Chak-Mools Niña Fresa, PER f BIS
Kastat hane: EP SW'05 Hasseliden's Zebulon DSM, PER a03 BIS
Kastrat hona: EP S*Targa's Our Treasure Carrera, PER f BIS
Giovani Mantovani nominerade:
Vuxen hane: -----------
Vuxen hona: EC Miss Germany V. Brettachtal DSM, PER ns12
Junior hane: S*Dessdecados Time to Tell, PER a
Junior hona: --------
Ungdjur hane: S*Chak-Mools Nacho, PER a
Ungdjur hona: -------
Kastrat hane: Simzonite's Big Bear, n22
Kastrat hona: Simzonite's Modesty Blaise, n24
/Lotta
Robin-Hood´s Mr.Smee fick sitt CAC och en jättefin bedömning och massor av beröm för prepareringen av Hanna Jensen. Grattis Sylvia (Ophelia).
/Lotta

/Lotta
Ett enormt stort GRATTIS till Helena, Chak-Mools för dina katters framgångar idag!
/Lotta

/Lotta
GRATTIS Lotta till dina katter jättebra resultat!!! Stort Grattis Sylvia till din katts CAC!!!!
STORT GRATTIS till ALLA ni som fått så fina resultat!!

Grattis till finfina resultat !

TACK LOTTA
Jag har nog fortfarnade inte smält hur bra det gick för mina katter. 2 småttingar i panelen och en såld vuxen hona. Bästa avelshane och Bästa Kull, samt Bästa uppfödning. Jag är så mäkta stolt och glad !!! Tack tack, och det var jättetrevligt att möta alla härifrån forumet !! Här kommer en bild på dagens lilla docka; BIS ungdjur S*Chak-Mool's Niña Fresa
En stor eloge till Calmare kattklubb för alla de fina priser vi vann :-)

JÄTTEGRATTIS till din lilla dockas BIS!! Hon är mycket vacker tycker jag!!! Grattis även till bästa avelshane, bästa kull och bästa uppfödning!!! Du måste ha haft en fantastisk dag idag!!

Jättegrattis Lotta, till dina fina utställningsresultat
! Även ett stort grattis till Chakmools Grand Slam…..
Lena

#6 Grattis Lotta till Nom och CAC, din amerikanska preparering och även till klösträdet. // Karin
#7 Grattis Sylvia till Mr Smee´s CAC // Karin
#12 Grattis Helena till alla framgångar med dina vackra kisar. Han är fortfarande lika vacker Nacho, vilken godbit. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
grattis alla för era framgångar
tack Lotta för att du skrev in Mr Smee…visste ju att han var ställd så jag undrade:)
Massor med grattis till era utställningsframgångar allihop här på forumet som var med.
TACK för utförligt resultat och även tack för fina foton.
Hälsar Lotta P

Stort Grattis Helena Till framgångarna.Din kull var helt fantastisk.Så det hade INTE gjort något alls om ni "glömt" den lilla vita tjejen
Grattis än en gång//Sylvia

SuperDuperGrattis Helena till framgångarna.
Tack för alla bilder,alltid lika roligt att få se bilder från utställningar runt om.
Gratis till alla er andra oxå som gjorde det bra.
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Ajajajajaj jag glömde ju tacka för alla Grattis till Gangsterns Cert.
Tack snälla//Sylvia
Jättegrattis till fina resultat från novis inom utställningar Maggan47
#14 och 15 Teddy och Modesty Blaise, såg ju att ni var flitiga med kameran igår.
Tack för alla grattis!
/Lotta
/Lotta
Grattis till alla fina resultat och kul att se alla fina bilder!
Grattis Lotta till dina fina bedömningar och till Teddy's NOM.
Det var kul att träffas, för det var ju ett tag sen nu. Trots att jag inte fick se några Kat 1 katter, eftersom vi var där på lördagen och kollade på "långsnokarna" ;-).
Grattis Chak-Mool's till dessa fantasiska vinster!
Det var verkligen stor slam! Stort grattis!
//Eva
#26 Det var kul att träffa dig också Eva!
Var hittar du dina söta små smilisar? 
/Lotta
/Lotta
Hehe, det är hemligt
….näe, jag hämtar dem på lite olika ställen bla. på http://www.katter.nu/ forumet. 

Åhh Lotta så fina bilderna är på Mr.Smee.Va bra foton du har tagit.
Fast jag skäms lite glömde ju faktiskt att frå hur det gick för Nellie bedömningen.Hon är otroligt vacker.//Sylvia
Grattis allihop för era resultat!!
#34 Kul med en annan ras, och en sån fin Europé 
Hmm.. rätta mig ni som kan .. men "amerikansk preparering" är när man inte "fluffar" och "puffar" upp pälsen som en boll utan låter den vara lång och silkig och följsam.
/Cattis
#37 jodå du har helt rätt, jag har hört mig för lite och det var det Hanna menade, hon sa att det finns så många som sprayar och "fluffar" upp perserns päls men med "amerikansk preparering" kan man dra pälsen mothårs och den bara faller tillbaka lika snyggt igen.
Så du har alldeles rätt Cattis 
Det roliga i det hela är att jag precis innan hon skulle upp fick höra att det syntes att jag lagt ner mycket mer jobb på Teddy än på henne, men Teddy hade självtorkat och Baby var blåst, båda badade på det sätt som jag tycker funkar bäst för var och en. Någon tyckte att jag hade behövt ha i någon spray för bättre volym på Baby men vilken tur att jag inte hade det, hi, hi.
/Lotta
/Lotta

Tack alla för gratulationerna. Vi svävar fortfarnade efter gårdagen :)
Tack Lotta för alla dina fina bilder. Jätteskoj att se utställningen från någons annans öga. Hoppas det är ok att jag lånar bilden på kullen till min hemsida ??
/Helena
Super grattis Helena och grattis till dig Lotta !!
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
#39 självklart, vill du ha bilden i större format så är det bara att säga till, jag tror jag har ännu en på er 
/Lotta