Perser iFokus

Perser

Etikett11-utställning
Läst 1260 ggr
simzonites
0

Resultat från CK utställning

Tänkte jag skulle leverera lite resultat från dagens utställning här i Kalmar.

Så här gick det för mina katter:
Simzonite's Big Bear "Teddy" blev NOM
Han var uppe i panelen mot en annan gudomligt vacker kastrathane, som vann över honom, nämligen EP SW'05 Hasselidens Zebulon DSM. Men jag är såååå glad ändå för han blev ju nominerad och det är stort för mig. Domare var Gianfranco Montivani.

Simzonite's Million Dollar Baby fick sitt CAC och en helt underbar bedömning, jag sög åt mig allt beröm jag kunde från Hanna Jensen som sa att Babys presentation och kondition var helt "outstanding" Skrattande ni fattar att jag är glad va? Konkurrensen var hård hos Hanna Jensen så tyvärr blev inte Baby nominerad när hon var upp för det…Jag hoppas att hennes ögonfärg utvecklas ännu mer för det var det som hon föll på idag.
Men enligt Hanna Jensen så hade jag gjort "amerikansk preparering" som hon gillar, hi, hi, inte visste jag att det kallades så. GeneradMen man blir glad när man får beröm för det arbete man lagt ner.

Ännu gladare blev vi när vår ena lott av två inköpta resulterade i vinst av ett klösträd.

Det gick väldigt bra för S*Chak-mool's katter idag, men det får Helena berätta själv om. Flört

Grattis också till Håkan Idermark ägare till Simzonite's Modesty Blaise som blev NOM. Samt till Lena och Simzonite's Titus, han fick sitt CAP.

/Lotta

/Lotta

Sidentassen
0

Har du ingen resultatlista alltså NOM och BIS ??

miascharming
0

Grattis till bra bedömmning & CACSkrattande

vad är en amerekansk preparering ?

// Mia

ophelia
0

Grattis Lotta till panelkatten.Ophelia är jätte stolt att hennes förra fästman gör så bra ifrån sig.Baby är jättefin.

Pussa Elvis från mig.//Kram Sylvia

simzonites
0

#2 Ja du Mia det undrade jag också! Flört

/Lotta

/Lotta

simzonites
0

#3 Tack Sylvia! Det var såååå roligt att träffa dig och Janne igen och se gullpojken som ni hade med er.

/Lotta

/Lotta

simzonites
0

Hanna Jensen nominerade:

Vuxen hane: EC (N)Korsvik's Save the Ferryman DSM, PER d BIS

Vuxen hona: GIC S*CHAK-MOOL's INEZ LA INMACULADA, PER g BIS

Junior hane:--------------------

Junior hona: Asteras Atlanta, PER f0121 BIS

Ungdjur hane: -----------

Ungdjur hona: S*Chak-Mools Niña Fresa, PER f BIS

Kastat hane: EP SW'05 Hasseliden's Zebulon DSM, PER a03 BIS

Kastrat hona: EP S*Targa's Our Treasure Carrera, PER f  BIS

Giovani Mantovani nominerade:

Vuxen hane: -----------

Vuxen hona: EC Miss Germany V. Brettachtal DSM, PER ns12

Junior hane: S*Dessdecados Time to Tell, PER a

Junior hona: --------

Ungdjur hane: S*Chak-Mools Nacho, PER a

Ungdjur hona: -------

Kastrat hane: Simzonite's Big Bear, n22

Kastrat hona: Simzonite's Modesty Blaise, n24

/Lotta

simzonites
0

Robin-Hood´s Mr.Smee fick sitt CAC och en jättefin bedömning och massor av beröm för prepareringen av Hanna Jensen. Grattis Sylvia (Ophelia).

/Lotta

/Lotta

simzonites
0

Ett enormt stort GRATTIS till Helena, Chak-Mools för dina katters framgångar idag!

/Lotta

/Lotta

krasivis
0

GRATTIS Lotta till dina katter jättebra resultat!!! Stort Grattis Sylvia till din katts CAC!!!!

McLaren
0

STORT GRATTIS till ALLA ni som fått så fina resultat!!SkrattandeSkrattande

SussiF
0

Grattis till finfina resultat !

Chakmools
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TACK LOTTA Skrattande Jag har nog fortfarnade inte smält hur bra det gick för mina katter. 2 småttingar i panelen och en såld vuxen hona. Bästa avelshane och Bästa Kull, samt Bästa uppfödning. Jag är så mäkta stolt och glad !!! Tack tack, och det var jättetrevligt att möta alla härifrån forumet !! Här kommer en bild på dagens lilla docka; BIS ungdjur S*Chak-Mool's Niña Fresa

En stor eloge till Calmare kattklubb för alla de fina priser vi vann :-) 

krasivis
0

JÄTTEGRATTIS till din lilla dockas BIS!! Hon är mycket vacker tycker jag!!! Grattis även till bästa avelshane, bästa kull och bästa uppfödning!!! Du måste ha haft en fantastisk dag idag!!

Chakmools
0

Ett par bilder till. Kanske känns han igen av dig Lotta :-)

Chakmools
0

Ytterligare en fin katt i panelen :)

kalltorpets
0

Jättegrattis Lotta, till dina fina utställningsresultatSkrattande! Även ett stort grattis till Chakmools Grand Slam…..Kyss

Lena

Chakmools
0

#13 #16 tusen tack ska ni ha. Det var nästan overkligt för mig :) En känsla det nog kommer dröja länge att toppa :) Ytterligare en bild på en liten kille för dagen. Nominerad S*Chak-Mool's Nacho, även BIV

Cajza
0

#6 Grattis Lotta till Nom och CAC, din amerikanska preparering och även till klösträdet. // Karin

#7 Grattis Sylvia till Mr Smee´s CAC // Karin

#12 Grattis Helena till alla framgångar med dina vackra kisar. Han är fortfarande lika vacker Nacho, vilken godbit. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Annkis54
0

grattis alla för era framgångar
tack Lotta för att du skrev in Mr Smee…visste ju att han var ställd så jag undrade:)

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Sidentassen
0

Massor med grattis till era utställningsframgångar allihop här på forumet som var med.

TACK för utförligt resultat och även tack för fina foton.

Hälsar Lotta P

ophelia
0

Stort Grattis Helena Till framgångarna.Din kull var helt fantastisk.Så det hade INTE gjort något alls om ni "glömt" den lilla vita tjejenSkrattandeGrattis än en gång//Sylvia

englagirl
0

SuperDuperGrattis Helena till framgångarna.

Tack för alla bilder,alltid lika roligt att få se bilder från utställningar runt om.

Gratis till alla er andra oxå som gjorde det bra.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

ophelia
0

Ajajajajaj jag glömde ju tacka för alla Grattis till Gangsterns Cert.GeneradTack snälla//Sylvia

maggan47
0

Jättegrattis till fina resultat från novis inom utställningar Maggan47Kyss

simzonites
0

#14 och 15 Teddy och Modesty Blaise, såg ju att ni var flitiga med kameran igår.

Tack för alla grattis!

/Lotta

/Lotta

Summerwinds
0

Grattis till alla fina resultat och kul att se alla fina bilder!

Grattis Lotta till dina fina bedömningar och till Teddy's NOM.  :grattis:Det var kul att träffas, för det var ju ett tag sen nu. Trots att jag inte fick se några Kat 1 katter, eftersom vi var där på lördagen och kollade på "långsnokarna" ;-).

Grattis Chak-Mool's till dessa fantasiska vinster!  :pokal:Det var verkligen stor slam! Stort grattis!

//Eva

simzonites
0

#26 Det var kul att träffa dig också Eva!
Var hittar du dina söta små smilisar? Fundersam

/Lotta

/Lotta

Summerwinds
0

Hehe, det är hemligt :smile:….näe, jag hämtar dem på lite olika ställen bla. på http://www.katter.nu/ forumet. :grin:

simzonites
0

Här kommer lite fler bilder från utställningen i går.

Robin Hoods Mr Smee är uppe för bedömning hos Hanna Jensen.

/Lotta

simzonites
0

Ännu en på Mr Smee….

/Lotta

simzonites
0

Simzonite's Titus på domarbordet, ägare Lena Johansson.
Hanna gav beröm till ägaren för att denna höll Titus så vit och fin.

/Lotta

simzonites
0

Här är en bild från uttagningen av Bästa kull

Jag tycker det är så fint när husse pussar på en av bebbarna Glad

/Lotta

simzonites
0

Asteras Atlanta, ägare Ann-Helen Törnqvist SYDK.

/Lotta

simzonites
0

Inte perser….men vår européhona Soulshakers Ride the Lightning "Nellie" på domarbordet hos Lone Lund som kopplat ett grepp om Nellies svans Skrattande

/Lotta

ophelia
0

Åhh Lotta så fina bilderna är på Mr.Smee.Va bra foton du har tagit.

Fast jag skäms lite glömde ju faktiskt att frå hur det gick för Nellie bedömningen.Hon är otroligt vacker.//Sylvia

Dolleminas
0

Grattis allihop för era resultat!!

#34 Kul med en annan ras, och en sån fin Europé Kyss

RaktajinosCattis
0

Hmm.. rätta mig ni som kan .. men "amerikansk preparering" är när man inte "fluffar" och "puffar" upp pälsen som en boll utan låter den vara lång och silkig och följsam.

/Cattis

simzonites
0

#37 jodå du har helt rätt, jag har hört mig för lite och det var det Hanna menade, hon sa att det finns så många som sprayar och "fluffar" upp perserns päls men med "amerikansk preparering" kan man dra pälsen mothårs och den bara faller tillbaka lika snyggt igen.
Så du har alldeles rätt Cattis Skrattande

Det roliga i det hela är att jag precis innan hon skulle upp fick höra att det syntes att jag lagt ner mycket mer jobb på Teddy än på henne, men Teddy hade självtorkat och Baby var blåst, båda badade på det sätt som jag tycker funkar bäst för var och en. Någon tyckte att jag hade behövt ha i någon spray för bättre volym på Baby men vilken tur att jag inte hade det, hi, hi.

/Lotta

/Lotta

Chakmools
0

Tack alla för gratulationerna. Vi svävar fortfarnade efter gårdagen :)

Tack Lotta för alla dina fina bilder. Jätteskoj att se utställningen från någons annans öga. Hoppas det är ok att jag lånar bilden på kullen till min hemsida ??

/Helena

Marita-L
0

Super grattis Helena och grattis till dig Lotta !!

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

Crystal Pearl´s

simzonites
0

#39 självklart, vill du ha bilden i större format så är det bara att säga till, jag tror jag har ännu en på er Skrattande

/Lotta