OT Man ska inte vara ledig!
Har ledigt i 14 dagar och tänkte passa på att rensa i trädgården. Bäst som jag sitter där och gör iordning runt en buske hör jag något bakom mig. I full karriär max två meter ifrån kommer 2 rådjur. Vet inte vem som blev mest rädd, jag eller rådjuren. Höll på att skita knäck!
Nu ikväll står jag vid spisen och ska fixa lite kvällskäk. Ska precis ta ner två tallrikar från skåpet när det smäller som ett kanonskott! Höll återigen på att skita knäck i spiraler. Hela hällen på spisen har exploderat!!!! Jättekul med glassplitter både här och där. Blev att storstäda hela köket, gubben är ute och sågar till en skiva att lägga över eländet tills i morgon när vi får åka och shoppa ny spis. Nu har jag precis käkat några mackor och tänker gå och lägga mig på soffan resten av kvällen. Lika bra det så inget mer händer :-)
Och nej, det kommer aldrig mer in en spis med glashäll i det här huset, tacka vet jag vanliga hederliga spisplattor!
Och inte är det fredag den 13:e idag, men vilken dag för dej Elisabeth. Riktigt otrevligt med hällen, ingen varken fyrbent eller tvåbent skadad fysiskt iallafall får jag hoppas. Ligg du på soffan resten av kvällen och gör inget mer :-)
Nej men usch vilka upplevelser och på en och samma dag !!!!
Men VAD kan ha hänt med spishällen, har du tappat något på den tidigare så det blivit spänningar i den ? Jag vet att min sons sambo tappade ner något på deras spis så den sprack, men den exploderade inte iaf.
Hoppas du får pusta ut nu och ta sedan och åk in och köp en rejäl gammeldags spis åt dig sedan.
Hälsar Lotta P

Låter som spänningar i hällen men vilken tur att du inte stod över den. Iggh.
usch
tur att ingen blev skadad