Perser iFokus

Perser

Etikettot-allmänt-prat
Läst 451 ggr
Cajza
0

GODMORGON SÖNDAG

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon fån ett lite svalt och halvmulet Trelleborg men det regnar inte. Igår fick vi mycket regn och då passade vi på att bada katter och städa. Vi fotade vår lilla svarta Zäta, som fyllde 6 månader igår och hon hade svårt att vara stilla.

Idag ska vi gå på Vångavallens fest, det är en sorts marknad och kanske vi hittar något kul.

Frotsatt trevlig helg  // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

miascharming
0

Godmorgon Skrattande

Så fin Zäta har blivit & vilken kalas färg på ögonen Kyss

Här straxt utanför Stockholm så skiner solen efter en hel natts regn…så jag hoppas att solen håller sig kvar under dagen.

Ha en fin & skön dag allihopa ,

//Mia

deroba
0

Godmorgon! Själv har jag nu jobbat i 2 1/2 timme redan och ska göra så ett par timmar till. Här är det inte heller någe vidare väder, grått o trist med 15 grader, vart är solen???? Ett riktigt fint kort på en svart katt som är så svårt att fota, det har ni gjort bra! Glad Ha det gott alla därute/ Helen

Kittentotts
0

God Morgon fr Kungsbacka, här är mulet också.

Inget speciellt står på schemat för oss idag, men en promenad blir det väl med vår Kajsa Vovsing

#0 jösses va vacker hon är Zäta, och så stor man blivit:)

/ Carina

englagirl
0

#0 Oj vad Zäta har vuxit,och vad vacker hon är :-) Kanonögonfärg redan,det är inte dåligt.

Själv sitter jag och väntar på kattungeköpare från Sundsvall som snart ska dyka upp. Det är Mulle som står på tur att få ett nytt hem. Lillan flyttade i förrgår till Ludvika och allt har gått bra i det nya hemmet.

Mulle kommer att få en kastrerad perserkompis vid namn Moje 2 år,så det känns riktigt bra att han slipper att vara ensam.

Efter att familjen varit här drar jag och Engla,mitt barnbarn till Västerås.

Vi ska kika på en ny ragdollhane som ska bo hos min dotter. Håll tummarna att han är SNYGG!!!!! :-))))

Kommer jag hem i skaplig tid så badar jag nog nån katt och packar nån låda till flytten….det börjar närma sig med den :-)

Ha en fortsatt underbar söndag allesammans.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

krasivis
0

Godmorgon från Kvicksund!

Karin, så jättefin eran Zäta är, så snygg och med fantastiska ögon!

Här är det sol och det verkar bli en bra dag. Jag ska göra i ordning för de små kattungarna, som nu är tre veckor gamla, här i köket så att de får vara med där det händer saker.

/Elisabet

Sidentassen
0

Godförmiddag får väl jag säja, från ett mulet Ramnäs.

Hoppas bara regnet håller sig borta för det är, som jag berättat tidigare, marknad i sura och se DET vill jag inte missa. Jag ÄLSKAR marknader, när man får gå och titta och klämma o känna på allt. Tidigare gick gubben alltid bakom mig och muttrade "det där behöver vi väl inte" men nu har han lärt sig, att bara för att jag känner på något betyder inte det att jag absolut vill köpa det:-)

Annars är jag rätt trött och ledabruten idag. I går var vi till Ingarö camping för att inventera husvagnen och alla tillbehör, jag lovar det tig tid !! Jisses så mycket grejor människan lämnat efter sig, och jisses så smutsigt det var Ledsen

Nu har i iallafall inhandlat en del av det som ska vara där, men vi kan ju inte plocka upp något innan det är rengjort så Hasse lär nog få bo i stugan en vecka till. Jag ska försöka få med mig Jessica en dag och åka upp och göra rent där. Ska sy lite nya gardiner och dukar också till den förr dom som hängde där var inte precis i vår smak.

#0 WOW vilken vacker Zäta med en fantastisk ögonfärg. UNDERBAR katt.

#4 Lena, menar du att du åker till Västerås och inte kommer till mig ????? Nu får jag nog gråta en skvätt tror jag Gråter

Jag tror ABSOLUT att Engla vill åka till Ramnäs och titta på en konstig nakenkattOskyldig Ring mig om du har tid att komma 0220-35516 ,070-7896717(endast när jag inte är hemma, annars avstängd)

Ha een skön söndag alla

Lotta P

Cajza
0

Tack vad roligt att ni gillar vår Zäta. Ja hon är stor, väger 3,2kg, hon älskar mat och bus. Hon var ju enda bebisen så hon står oss extra nära. // Karin

#4 Hoppas Mulle kommer att trivas i sitt nya hem. Håller tummarna för att din blivande ragdollhane ser bra ut. // Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

ophelia
0

Godkväll!!

Efter en lång och underbar dag som vi mestadels tillbringat i Kalmar är vi nu, hemma trötta men nöjda.Jag har haft glädjen att få träffa och prata med Dockan som jag inte träffat förut.Gammla bekanta dök upp bl.a.Inger som jag sålde en Birma pojke till ur min första kull.och som hon tog underbart väl hand om i 19år.Yvonne var där och en hel del andra.Helt enkelt en helt perfekt Söndag.Dessutom så fick jag häls på Lottas och Johans underbare Elvis.SkrattandeSylvia