Usch och fy !!
Här hade man glatt sig åt att få både Primus & Quizzi sålda och till samma ställe till och med! Det lät ju hur bra som helst…… men, men.. Nähä, nu ska hon inte ha dem helt plötsligt. Först var det sagt att hon skulle hämta katterna måndag 16/6 jag väntade och väntade….. Hon hörde inte av sig, svarade varken i hemtelefonen eller mobilen. Efter att ha försökt nå henne i två dagar skickar jag ett mail och undrar varför hon inte hör av sig som hon lovat. Fick svar att hon hamnat på akuten och var tvungen att ändra medicineringen. Jaja.
"Om du inte kan köra så långt så kan jag, om du vill, komma till dig med katterna."
Kan du det? Vad snällt!
Vi kom överrens om att jag skulle komma till henne tisdagen 24/6 och vi skulle höras om vägbeskrivning och närmare tider på måndagen…… Jag väntade och väntade….. Hörde inget av henne på måndagen. Väntade och väntade…. Försökte få tag på henne på tisdagen men fick inget svar på hemtelefonen (hon är sjukpensionär) till sist försökte jag nå henne på mobilen, då svarade hon i alla fall.
"Jag är lite upptagen just nu, kan jag ringa dig då jag kommer hem?"
Jag väntade och väntade…. När klockan var 19:30 ringde jag henne på hemnumret.
"Jag sitter precis och äter! Kan jag ringa dig om 10 minuter?"
Hon ringde efter 1 timme.
"Jag hade tänkt komma till dig på Torsdag, vid lunchtid. Går det bra"
"Ja det ska det väl göra. jag har inget annat den dan"
Jag väntade och väntade……. Ingen kom. Jag började ringa…. Ingen svarade. Jag provade mobilen…..Inget svar där heller. Vid 12-tiden i natt skickade jag ett småsurt mail och frågade vad hon höll på med. Fick svar idag:
Jag har skickat 3 meddelande till dig på 3 olika mobiler(har bara två). Jag fick åka in akut pga att mina ena lunga kollapsade. Tyvärr är min sjukdom inte förutsägande o jag kan inte själv styra över den. Eftersom det är som det är så är det bäst både för dig o mig att jag inte köper katterna. Det känns inte bra o jag kan inte veta vad som händer dag för dag. För mig är det viktigt att ha en bra kontakt med den jag köper ett djur av, lika viktigt som mina djurköpare.
Hmmmmm……… Här har jag väntat bort 3 dagar och lagt ner hur mycket tid och energi som helst på att få kontakt med människan och hon tycker inte att vi har bra kontakt….. Undra just vem det hänger på :-(
Så……
Nu har jag tre katter till salu:
PRIMUS född 070810 svartsilverspotted exotchane, superkelig!
QUIZZIE född 080126 svartsköldpaddstigre exotichona, superkelig!
RIFF ROYAL född 080430 rödtabby exoticgosse, ej leveransklar.
Jag kände att jag var tvungen att få skriva av mig lite…. Nu behöver inte läsa om ni inte vill.

Jadu folk slutar aldrig att förvåna en.Du får tänka som så ,att bär hon sig åt på det viset är hon inte värd att få köpa dina bebbar.
Kattungarna är ljuvligt söta jag är mycket förtjust i lille Riff.
Han är en riktig liten läckerbit.Lyckat till det dyker säkert upp rätt person till slut.//Sylvia
Jag förstår att du vill skriva av dig detta, fy 17 för såna köpare, det vill väl ingen råka ut för. Kan du vara snäll och maila mig vem det är. Den personen vill jag ha in i mitt varningsregister.
Jag hoppas att du snart hittar nya bättre köpare till dina små raringar. Synd att paddan är korthårig………….
Hur är det med dig då Sussi ?? Jag har funderat på dig några dagar och nätter nu, alltså oroat mig över din hälsa…….. hoppas du kan komma över någon dag till mig, jag har ju nybakta bullar nu igen :-)))
Hälsar Lotta P

Usch stackars dig, håller med dom andra,tur att hon inte fick köpa dina bebbar.
Jag skulle oxå gärna vilja ha det namnet för jag vill lägga till det i mitt varningsregister.
Det låter på mailet som det är en jag haft kontakt med,ska bli spännande att se om det är samma människa för dom har ett visst mönster säna människor.
Lycka till och hoppas att du hittar RÄTT hem.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

du får gärna pm mig namnet också.
//Lillevi
tänk så här
HIMLA TUR ATT DU FICK VETA HUR HON VAR INNAN DE FLYTTADE
rätt hem kommer
Så jobbigt men jag säger som de andra, tur att katterna ändå inte hann komma till denna männsika men det är nog läge för alla som har katter till salu att få veta vem detta är då mönstren ofta upprepas hos dem, gång efter gång. Hoppas nu du hittar bra hem till de små även om det kan ta tid i semestertider.
Usch vad trött man blir! Tur i oturen att du inte hann leverera dem dit och kanske få massa strul efter att de flyttat och få ta tillbaka dem igen osv. Lycka till med dem!
Tack.
Ja det var tur i oturen att dom inte hann flytta,, men det blir ju lite bökigt eftersom Primus har börjat känna sig "vuxen". Tur att han inte strilar (än), och att han fortfarande fungerar tillsammans med Optimus.

Hej Sussi !
Så tråkigt, men samtidigt tur att du inte hann leverera din kissar till henne.
Vill också ha namnet & till min glädje ser att jag inte är ensam om att ha " varningregister "
Lycka till med att hitta bra hem till missarna.
// Mia
// Mia

Vilket folk det finns. Ja man har ju stött på en del knepiga saker.
Men va glad du inte sålde t denna person, jag ser hellre det slutar där än man får problem senare.
Namnet vore jättesnällt om du ville PM a, läggs i vårt register för knepiga personer. Jag tror många av oss har ett sådant register, det är på detta sätt vi kan hjälpa åt. Man kan fråga varandra om de känner igen ett namn man är osäker på osv
/ Carina

Hej
Vilken människa! Men det var tur att du inte sålde till henne, för sådana människor är värre att ha som köpare, än som det nu blev…inte köpare. Hade hon köpt så hade du garanterat fått mer problem längre fram.
Du får gärna PM:a mig också hennes namn, för hon vill jag inte heller ha som köpare till någon kattunge.
/Marita
Usch vad jobbigt ..har själv varit där…kändes att jag väntade i låååånga dagar till ingen nytta…usch
Hoppas du hittar nya hem till dina godingar
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Vilka människor det finns! Jag blir riktigt förbannad
Tur att hon inte fick några katter!
Du ska se att de får såååå bra hem snart.
Lycka till med nytillskottet
Kram på dig och glöm kärringen!
Tack ska du ha McLaren!

Stackars dig ja man blir inte glad när de håller på så kattungeköpare. Det är bättre att säga att man inte är intresserad av katten längre då istället.
Krya på dig, tänker på dig.
Skickar en tröstkram till dig
/Helen
Tack Helen, det var snällt
Snygg hemsida du har förresten…. och kattungarna!!! mmmmmmmmmm riktiga gooooodingar !

#13 vilken Goding

Nämen Sussi, kunde du inte hålla dig *hi hi hi*
Jag antar att du är riktigt förväntansfull nu. Det är iallafall en riktigt snygg kille du ska hämta hem. Jag önskar dig massor av lycka till med honom, och som jag a till dig igår, jag kommer i början av veckan och pussar på honom 
KRAM Lotta P

Det är ju tråkigt att en köpare hoppar av men någonstans kan jag ändå tycka att det finns giltiga skäl. Hon har blivit sjuk, vet inte hur detta kommer att utveckla sig och hur hon kommer att må i framtiden. Kollapsad lunga är inget att leka med.
Ingen av oss kan se in i framtiden och hon trodde nog inte heller att hon skulle bli så sjuk när hon tingade katterna.
Det var ju bättre att det hände nu innan du hunnit leverera katterna så de slipper byta hem igen.
Personligen hade jag lagt ner en sådan köpare långt tidigare eftersom det uppenbarligen var något galet. Hör man inte av sig eller visar intresse hade jag bara ringt ett kort samtal och meddelat att jag avstått från affären och betalat tillbaka pengarna. Så länge jag födde upp sållade jag omgående bort köpare som inte visade 100-procentigt intresse.
Som jag alltid sagt, bättre 5 minuters obehag med att avvisa en spekulant/köpare än att ligga vaken om nätterna med ont i magen och undra hur kattungen har det!
#18 Visst e' han !
#19 Nej, det är ju lite svårt *asg*
#20 Det har du alldeles rätt i men jag tyckte att allt lät så bra då hon var här och hälsade på.
Hej ni alla.
Jag är boven i detta drama. Ibland kan det löna sig att lyssna o ha lite förståelse, jag har MS. Har precis nyligen fått diagnosen o håller på med diverce behandlingar. Skrå`t jag är i nu har slagit på ben o armar, det innan på mina ögen. Detta har med fört en massa läkarbesök osv. o första avtalade mötet till "kattdamen" hamnade jag på sjukhus, blev inlagd istället för den enkla behandling jag skulle fått. För några dagar sedan vakande o fick inte luft, visade sig att min ena lunga kollapsat "bara" sådär.. Det var då jag bestämmde att det nog är dumt att ta hem två nya katter, till det stabilserat sig. Vid slagning till eniro ang mobiltele.nr fanns 3 nummer reg. eftersom jag inte vet vilket skickade jag SMS till alla. Döm mig gärna , men döm efter fakta. KANSKE kan man ha lite förståelse o KANSKE kan man vilja att sina kattungar får det bra, INTE bara blir sålda…….
Ha det gott o ta hand om er o era kära o nära.

Jättetrist att du blivit sjuk..verkligen. ( Hoppas att du kryar på dig snart )
JAG- dömer dig inte för att du blivit sjuk..eller hoppat av kattköpet.
MEN- sättet du gjorde det på.
En uppfödare är en privatperson som har lika mycket i sin vardag som du själv, oftast familj osv, så som kattungespekulant..så är DU den som skall hålla uppfödaren uppdaterad om vad som händer.
Jag anser att slösa någons tid på det sättet är respektlöst., men det är JAG. och jag står för det jag säger!!
MEN- du vill ha mer förståelse än vad du ger vilket inte är OK tycker jag.Vanligt sunt förnuft…vett och ettikett måste gälla både köpare & säljare ..eller ?
Jag har till dags datum inte träffat på 1 uppfödare som vill sälja till varje pris.
Tvärtom så brukar dom flesta behålla sina pälsklingar länge om inte rätt hem dyker upp. Få uppfödare har bråttom att sälja.
Så " bara" för att man är sjuk…så kan man väl vara rättvis & behandla andra som man vill bli behandlad själv ?
Du säger också att ibland kan det löna sig att lyssna & ha lite förståelse ?
Tycker du inte att Sussi hade det .? Som ringde dig osv,..erbjöd sig att köra hem katterna till dig..
Urgulligt av Sussi tycker jag.
Tro nu inte att jag inte bryr mig om att du blivit sjuk, för det GÖR jag.
Ha det gott,
// Mia
// Mia

Instämmer till fullo med inlägg #23
DOCCI
Det var kanske överilat av mig att skriva av mig här men som jag har förklarat för dig så blev jag så enormt besviken då allt verkade vara så perfekt. Du var trevlig och hade flera års vana med perseruppfödning och hunduppfödning samt att du verkligen tycker om djur! Kan man få en bättre köpare??
Jag lider verkligen med dig, jag vet hur det är att inte vara frisk! Nu har jag ju inte MS men något annat som dom inte vet istället…. Jag har ju svårt att andas, blir anfådd så fort jag gör något och hjärtat slår för fort…… och ingen vet vad det är för fel…
Hur som helst… Hoppas du kommer att må bättre än du gör nu och får ha många bra år framöver. Jag vill dig inget ont, hoppas du förstår det.
Mvh Sussi
Bra skrivet och tydligt. Jag håller med miascharming i det hon skriver. /Åsa
Bra skrivet Mia, jag hade inte kunnat formulera mig så bra.
Jag håller med om att man ska ta hänsyn till folk som blivit sjuka, självklart, men det måste finnas gränser. Jag önskar iallafall docci god bättring och Sussi lycka till i sökandet efter RÄTT person att bli ägd av bebbarna.
Hälsar Lotta P
Tack, vad ni är snälla!