Mysiga Mårten somnade in 28/6-2008
Nu har vår lilla Mårten somnat in
Eftersom jag berättat innan om hans problem här, så känns det bra för mig även tala om att idag lät vi honom somna efter längre tids sjukdom.
För er som inte vet hade Mårten enligt veterinär problem med sin tarmar, och han hade ingen kontroll över hitta sin låda mot slutet trots han ingen diarre hade. Han åt i ett, och lika fort kom det ut.
Prover togs, och andra undersökningar är gjorda, men det riktiga svaret lär vi förhoppningsvis få genom obduktionen
Mårten somnade in hos veterinären idag lugn och fint i min famn, va så mysigt få sitta med honom i famnen tills han sov djupt, om man nu kan tycka det är mysigt, men trots det är svårt, tårar som rinner, så kändes det som det att sitta och pussa honom tills han somnat in djupt. Att sen få bädda in honom för att sen resa med sin husse till Skara Djursjukhus för lämnas till obduktionen
Lilla mårten du va en klok, busig kille, så söt, så bra kompis med Vanilla, du hade såå många mammor, alla ville ta hand om dig. Lillhusse älskade dina puffar om mornarna.
Sov Gott Älskade Gubben!
Här sitter Mårten på ett nytaget foto i rastgården
Som ni säkert ser är han inte stor, alldeles för liten för sin ålder på 6,5 månader. Lite krasslig är han på fotot, man kan se hans blick han inte mår bra:(
Carina..nu är det bara läkningen för dig o familjen kvar
Mårten har det bra
Kram/Annki

Jag lider med dig Carina men gott att veta att Mårten inte lider mer.
Som Annki säger….nu är det bara läkningen för dig o din familj kvar.
Usch…mina tårar vill inte sluta trilla ner för mina kinder då jag läser detta,vad ska dom inte gör på dig då:-(
Tänker på dig/er
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Vi tänker på er men ni gjorde det rätta för Mårten.

Tröstkramar
// Mia
// Mia

Känns så bra läsa era ord, det är trots man vet detta va rätt ändå svårt beslut, man tvekade och tänkte många ggr "är det rätt" Men jag har sovit, vaknade genomsvett, och det känns skönt slippa torka bort all´skit, för dessa mornar gav mig dåligt samvete också. Och att behöva tänka på inte lägga upp för mkt mat då det ändå kom ut direkt, háns ledsna ögon"får jag ingen mat? " han ville ju äta mer än han klarade
/ Carina
Va tråkigt och jobbigt för er,tänker givetvis på er alla.Kram Lena
Hälsningar LENA
Sitter här med tårar i ögonen….
så tråkigt för er. Har ju aldrig träffat honom men föll pladask för honom när du visade honom första gången, en långhårig Maskot ju. Härligt charmigt utseende. Förstår att lillhusse kommer sakna morgonpuffarna. Men ni gjorde rätt, skönt för lille Mårten.
Styrkekramar från oss!!!!!
/Anne & co
Tufft men du tog rätt beslut.Hoppas att obduktionen kan påvisa vad som felades honom.Kram
Stolt ägare till tre La permer

vet hur svårt ert beslut var, men som sagt, till slut måste man släppa taget, och låta kissen vandra vidare kram till dig Maggan47

Förstår att det var ett svårt beslut för er att ta, men ibland bara måste vi. Ni har utgått vad som var bäst för Mårten och det tycker jag är rätt. Tänker på er. // Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Carina, självklart gjorde ni det som var rätt. Tänk positiva tankar , han har inte ont i sin lilla mage längre, så bra :-)
MASSOR AV TRÖSTKRAMAR
från Lotta P

Finns inga ord.Massor av tröst Kramar//Sylvia

En lång och varm kram till er. Förstår så väl att du är ledsen och förtvivlad men Mårten har det bra nu och har sluppit ifrån. Ni gjorde allt för honom och han kände all er kärlek, tro mig.

Att ta såna beslut är alltid såååå svårt, men ibland måste man. Och ni gjorde rätt! Att ha det som både ni och lilla Mårten hade det hade varit ohållbart i längden, så det var ju inte mycket att diskutera egentligen. Men förstår att det är svårt, ohyggligt svårt. Lider uppriktigt med dig och de dina!!!! Bär med dig att ni gjorde allt ni kunde för honom, för det gjorde ni, och att ni sedan även orkade ta detta beslutet att låta honom få somna in, det visar vilken oändlig kärlek ni kände för honom och visade honom!!!
Skickar massor med TRÖST- OCH STYRKEKRAMAR till dig och din familj!
Tröstkram härifrån oxå! O lite goa nosbuffar ifrån kissarna!
Sov gott söta Mårten!
Tänker på er!*tröstkram*

Tröstkramar från mig oxå //Monica

Ni valde rätt för er fyrbente vän, däremot är ni kvar i smärtan. Gråt, skrik, skratta, njut av att ha haft en fin familjemedlem. Lära sig leva med smärtan av förlust är det svåraste.
Mårten själv leker vid regnbågsbron!
Tröstekramar
Massor av tröstkramar från mig/oss också!!! Jag förstår att ni gjort allt ni kunnat för Mårten tidigare och nu har ni ju för hans bästa fattat rätt beslut!
Kram från Bettan

Tröst kramar från mig me…va inte så länge sen jag va i samma situation själv!!!
Kramisar Oss i Norge

Va fint ni skriver allihop
Ja här kommer tårar än då man kommer på det fattas något, han va ju alltid vid mina fötter, med mig i allt jag gjorde
Men det känns ändå som en lättnad idag. Att det där samtalet som va så svårt är gjort. Min veterinär tog emot mitt samtal på morgonen, hon sa kom nu om du vill. Vi åkte direkt, hon sövde honom först så fick jag sitta där med honom 15 minuter tills han fick lite mer narkos, vi väntade o gosade, så då det va dags med avlivningssprutan gick jag bakom dörren en stund, ville inte se. men det gick så fort, sen va det bara pussa hejdå och bäddas in gott för nästa resa till Skara där han lämnades för utredning.
Tack allihop för ert stöd!
/ Carina

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Det är detta som är det svåraste med att ha djur… Det gör så ont när de blir sjuka och inte mår bra…. Ni gjorde sååå rätt….