Burskynke
Jag skall sy ett nytt burskynke och har varit å shoppat tyg…Jag bara älskar att gå i tyg affären å frossa i allt fint
Jag får liksom lugn å ro i kroppen av att sy något fint som jag bara älskar..inga tvång eller måsten..bara njuter..
Vad tror ni…?? Jag funderar på att stoppa några bruntabbysar där i när det är klart..hihihi
Gärna en Sköldpaddstabby snart hoppas jag…bara längtar tills den dagen hon ploppar upp..har inte hittat henne ännu bara…

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
ett till..

ett till…

och ett till…

Och ett sista..

Väldigt snyggt, är så avundsjuk på dina handlag till att ordna till det mesta.
#5 Tack nej då jag är värdelös på att motionera tex..
Alla är vi bra på något.
Jätte söt men jag vill ha en classiks tabby med starkt rött å kanon fina kontraster..

Hej Marita.
Snyggt tyg.
Var köper du alla dina snygga tyger?
Ska väl ta en tur på det hållet så slänger jag av det hos dig.
Kram
Yvonné

Jättesnyggt tyg, kommer bli kanon till dina tabby katter.
//Tessan

Marita det synd du bor i Tygriket:)) Har också sytt 3st skynken på kort tid nu.
1 till mig och Vanilla Tjejen
1 till min granne som ska ställa nu, gillade inte hennes val av tyg, lite svårare sy om man nu inte tycker om tyget
1 skynke är snart klart till min Kusin(Raktajinos)som ska med till Göteborg med sin tjej
Visst är det kul att sy:))
Fler skynken ska det bli framöver är det tänkt. Kanske min nya gosse föddes häromdagen, får se om några veckor:))
/ Carina
Oj Marita det där tyget var skit läckert!! Jag vill oxå ha sånt!!
Jag ska oxå sy mitt eget , men min symaskin är paj!! Suck suck!! Tänkte köpa en ny men om jag ska köpa en ny som är lika bra som den jag har då skulle jag få betala nästan 8000:- för den…Jag har en Husqvarna 2000… ska se om den går att laga istället..
Ja det blir en del =)
Jag tycker detta tyget är alldeles underbart
Ska bli så spännande att få sy ett burskynke av detta..åter kommer med resultatet när det är klart…

Oj va fint,du kan verkligen få till det,såg ju ditt kanonsnygga i Smedby,helt i min smak stilrent o pyntat precis lagom.LENA
Hälsningar LENA
Tack skall ni ha..
Oj Pethra det låter ju inte allt billigt precis…huga.. Min dotter fick en symaskin av oss i julklapp kostade 1000:- på Elgiganten..rena skitet trodde jag å tyckte inte så mycket om köpet men jisses den är mycket bättre än min som kostade en förmögenhet men är gammal som gatan nu..fniss..
Så det är inte priset som gör den.
Hoppas du får din fixad.
#16 kanske bättre att köpa en ny iallafall då. Jag använder ju inte alla finesser som är på den jag har nu heller. Plus att den väger ett ton känns det som…
Ja å det kan jag säga att Josefins inte gör..lätt som en fjäder med dom viktigaste knapparna
men min pust å stön…syter varge gång jag skall ta fram den..helt slut i armarna…skönt när den väl står där på bordet.
Jag har några gånger smygit upp till hennes rum för att tjuv låna den men hon kommer på mig direkt
#18 hihi
DET BLIR SKITSNYGGT !!!!! (Om man nu får använda såna ord här?:-)
Jag ångrar såå att jag inte köpte ett tyg med lite silvrigt mönster på som jag såg på Nisses i Västerås som var så otroligt snyggt och på rea till på köpet + att dom hade som ett silvernät som hade passat jättebra till, några dagar senare när jag var dit och skulle köpa det var det ju naturligtvis slut:-(
Nåväl, jag ställer ju aldrig ut, så egentligen kan man undra vad jag ska med burskynken till ?
Hälsar Lotta P

Jätte söta Carina !!!!

Riktigt fina Carina! Känn dig stolt hihi :)

Ojjj vad fina dom va,,,va duktig du är på att sy :)
//Tessan
helt klart godkända:)
Verkligen jättefina!!! På den aprikosfärgade så har du några blommor på sidan. Hur har du fått dit dem? Är det flera småblommor du sytt dit i grupp eller är det ett märke du sytt dit eller strykt på? Hur sött som helst!

Oo va fint! :)
Mellis har bestämt sig för att bli sphynx nu när det är 30 grader varmt … :(
#30 hahahahahahaha

Tack för era ord allihop! ska bli kul se de uppe rätt nu sen också:)
/ Carina
#32 Klurigt! Jättefint blev det! Jag ska snart sy ett nytt skynke och här fick jag ju ett jättebra tips på lite "piff"! 

#34 Jag älskar sy på pärlor o paljetter, speciellt i mönster. Sydde paljetter i 3 dagar nu sist på min dotters VM klänning, lovar handen va mör
Ja jag tänker också sy ett skynke till i höst t mina andra tjejer, där blir mkt pärlor o annat, ska man sen ha det länge så är det kul sitta pilla
/ Carina
¨Ja nu börjar det närma sig ..färdigt… men än så länge hänger det trådar å lite små mjåsk innan det är klart…men så här ser det ut nu…

ett till…
.jpg)
Och ett till….

och ett sista…
.jpg)
Ja så får ni bort se från hur det är upplagt för nu är krafterna slut..hihihi
Vad snyggt !!! Tänk om man kunde sitta vid symaskinen igen….. Värken sätter totalstopp för sån't :-(
skitsnyggt som vanligt Marita

Å jag har ett burksynke osytt jag med här hemma…har tygerna….men jag tvivlar, eller jag VET…att inte blir det i Maritas skynkens kaliber och klass inte ;) De få bli va de bli å banne mej duga också
Men jag önskar jag hade både fantasin och kreativiteten till att göra något riktigt piffigt

Skynket kommer bli jättesnyggt!!!