Godmorgon fredagen den 27 juni
SÅ var det fredag igen !!! jag tycker veckorna går så fort. Juni är snart slut, så gå går juli i en fart och sen är det höst igen……………
Idag vaknade jag av att sängen gungade - JA jag menar faktiskt gungade !! HAsse är ju hemma och han tänker sig inte för när han sätter sig i sängen efter att ha hämtat tidningen, utan han slänger sig ner sparkar av sig tofflorna och med hans kroppshydda i sängen så gungar alltihop uner de övningarna, och jag vaknar förståss, sur som ättika
Ja det går fort över, som all min ilska gör, så väl nere vid frukostbordet var allt OK igen.
Dagens schema består just nu av ingenting. Ja jag måste ju ta golven förståss, sedan tror jag att jag ska tvätta lite, för av den varan finns det alltid här trots att vi bara är två personer, men jag tycker inte om att ha det minsta smutsiga kläder på mig.
Bada katt---näääääääää, raka-- kanske, har inte bestämt mig ännu.
Jo jag ska ju äntligen få plantera mina dubbla petunior som jag sått. Jag köpte en låg fyrkantig rätt stor kruka i veckan men den är så tung att jag har inte fått den ur bilen så jag får passa på nu när Hasse är hemma. Dom är så otroligt fina de där petuniorna, dom ser ut som rosor.
OJ, jag höll ju nästan på glömma väderrapporten
Det är halvmulet och termometern visade för en timme sedan på 14 grader. Jag ser på altangolvet att det regnat inatt men jag tror inte att det är mycket.
Jag får önska er alla en riktigt bra och fin fredag, skickar lite nospussar till era 4-fotingar också och kramar till er på två ben
gör Lotta P

Godmorgon från Sandviken.
Fortfarande sjuk med feber och jättesvullna halsmandlar ..bläääää…….jag hatar verkligen att vara sjuk,jag har liksom inte tid och ABSOLUT inte ro i kroppen att ligga,dessutom så gör det ju så ont att ligga på kroppen då den värker :-(
Idag ska jag åka till vetten och besiktiga två kattungar som ska flytta. Fick 6 svar på annonsen igår och 2 familjer som jag fastnade för så nu ska Mulle och Lillan få flytta.
Lillan ska få flytta till Decibell, blåtabby/vit kisse som bor i Ludvika som jag sålde förra året,hon ville ha en kompis till henne och då ville hon ha från samma uppfödare,sånt är ju roligt då dom återkommer när dom vill ha sin andra katt.
Mulle hamnar i Sundsvall,dom kommer på söndag för att hämta honom.
Jaaa vad ska jag göra mer? Städa som vanligt och handla inför helgen.
Amadeus kommer hem idag efter att ha varit hos pappa några dagar så det gäller att fylla på kylen innan han kommer för han är ALLTID sugen på nåt.Men är man 15 år och 194 lång….jaaaaa …….då går det i en del :-)
Ha en underbar fredag och som Fylking säger…..Full fart mot helgen :-)
Kram
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

God Middag!
Jag kom precis hem fr Veterinären
Idag fick Mårten somna in, jag har inte klarat ta steget innan, men nu va han så svullen, tarmarna mådde inte bra sa veterinären. Nu har min gubbe tagit resan upp till Skara för lämna honom för en obduktion. Kändes bra få en riktig utredning på allt, innan har ju de gått igenom o sett hans tarmar va illa, men det har varit så otydligt för mig. Agria vill ju också ha obduktion.
Så idag blir inte mkt gjort, så jobbigt
Stoppade in en tvätt, innan letade jag efter vad jag hade Mårten, samma då jag stänger skåpen, han hade en förmåga smita in överallt.
/ Carina
#2 Tröstkramar till dig Carina, så tråkigt med din lille Mårten. Men beslutet var ju helt rätt nu har han det bra och slipper må dåligt.
Du får gosa riktigt mycket med de andra katterna och Kajsa så att du får massor av tröst från dom.
/Lotta
/Lotta
OJ, skickar tröstkramar jag också. Men Carina, du gjorde HELT RÄTT ! Tänk på det, du kunde låta honom plågas längre, men det gjorde du inte av kärlek till honom. Han har det bra nu och slipper allt lidande. Sedan gjorde du en till sak rätt, du lämnade honom för obduktion. Ja nu begärde ju AGRIA det men jag antar att du gjort det ändå. man vill ju veta VAD det är och vad det beror på.
Här kommer en stor VARM KRAM till dig Carina….kraaaam
Hälsar Lotta P