Perser iFokus

Perser

Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 594 ggr
Millan1971
2008-06-23 00:43
0

byte av katt

Kan man sätta in en annons om byte av katt? Jag menar jag är ju intresseradav en annan hona som ej är släkt med benji och vill sammtidigt hitta nytt hem till Novah…men låter det oseriöst eller rent av knäppt???säg gärna eran åsikt det klarar jag av att höra;) haha

yadhayezibas
2008-06-23 00:46
0

Kan nog uppfattas både som oseriöst o lite knäppt. GladMEN jag tycker det kan vara en bra ide. Dock kan det nog vara svårt att få tag på nån som har en hona som de vill byta bort tror jag…

Men lycka till!! Novah är söt!!

Annkis54
2008-06-23 00:46
0

Det är nog många som gör så Millan…
ett ibland bra sätt att få in "nytt blod" utan att behöva ut med pengar

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
2008-06-23 00:49
0

Klart man kan :-)

Det finns kanske nån där ute som vill ha dina linjer och vise versa.

Jag har bytt kattungar med många uppfödare inom ragdollvärlden för att få in nya linjer.

Vet inte om det kanske kan vara svårare då dom är lite äldre, men det skadar väl inte att prova.

Lycka till

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

yadhayezibas
2008-06-23 00:49
0

#2 jo byta kattunge mot kattunge ja… men det kan vara svårt oxå… många byter med varandra alltså de byter med personer som de känner och kan lita på…

Millan1971
2008-06-23 03:36
0

jag menade kattunge mot kattunge…novah är ju en liten unge ju;) Tack för svaren!

Sidentassen
2008-06-23 07:34
0

Jovisst kan man göra det. Det är väldigt vanligt och det bästa sättet att få in nya linjer på utan att behöva lägga ut e massa pengar.

Men se till att ha ett vattentätt köpe/byteskontrakt, om den du byter med inte har något precis nu. För annars kanske du står där utan katt i slutändan ………. inge kul:-(

Hälsar Lotta P