Godmorgon söndag den 22 juni
"God" morgon på er - för mig är det ingen god morgon, jag har redan hunnit vara uppe några timmar p.g.av min förb……. rygg, jag har haf en sån fruktansvärd värk inat att det inte gått att sova, fy så trött jag blir på detta
Coccos och Byske har legat och värmt mig, eller om det är jag som värmt dom, jag vet inte
och självklart är det mysigt, men det hjälper ju inte ett skvatt.
Just nu är det strålande sol, inte ett moln på himlen, men jag ser att edt regnat inatt. Termometern står på +17 så får det fortsätta vara molnfritt kan det nog bli en fin dag.
Jag har lovat att raka ner min kattvakts perserkatter, 4 stycken. Hon gör alltid det så här i början av sommaren, och så har jag det till godo i form av kattpassning till vintern. Ja jag sköter hennes 6 katter när dom är i Norrland under 3 veckor nu på semestern också. Frågan är bara hur jag ska klara att raka 4 stycken när ryggen är som den är??
Och så ska vi väl och kolla på ett par husvagnar också. Det är ju dax att köpa en ny, den dom stal kom ju aldrig tillbaka
Hoppas att ni får en bra dag allihop och att solen lyser även på er………
Hälsar Lotta P

Godmorgon!
Ja jag har vaknat av ryggen jag med hela natten, phu phu, bara gå upp tillslut
Vi hade en helkväll med Gubbens dotter som fyllde 34 år igår kväll, va i deras stuga hela kvällen och hade en mysig kväll. Så lite trött är jag allt idag:)
Under kvällen berättade jag om min ide bygga min kattgård på annat vis, jag och hennes kille satt diskuterade, han är snickare, sen tog han plötligt telefon och beställde virke mm, han va i eld o lågor för få bygga en kattgård hos oss i veckan, ja han satt och sa man kan bygga i bla bla så de kan klättra osv osv. Så ni kan tro jag är lite
Virket står han för
Idag ska pojken vår med sin storasyster på 22år & Hennes pojkvän på Liseberg, så vi får en dag för oss själva
Ha en bra dag!
/ Carina
Godmorgon från Kalmar.Synd om er med sån värk inte roligt.Idag blir det stora inpackningsdag till 3 katter utställning här kommande helg,jag får tacka dig Lotta för tipset med tvätt av hela ansiktet tror att Carina gör det med,jag har varit lite barnslig med det,hur gör ni när ni skjöljer det.Ska man tvätta ansiktet alla tre baden till utst.Jag badar alltid 3 ggr.Innan hinns med en sväng till Ikea.Hej Hopp Lena
Hälsningar LENA
#1 Men GUD vilken snäll kille din gubes dotter har. Jag lovar att jag är avis på dig.
Kan inte jag få låna honom sedan ?? Jag står för både mat, husrum samt material

Min gubbe bygger ju garage till sin Caddilac så det är inte lönt nämna orden upprustning av kattgård för honom, han hör inte det
Så skönt med en dag för er själva, njuuut säjer jag
#2 Jag tvättar ALLTID ansiktet på mina katter när jag badar dom. Jag brukar tvåla in dom vid första schamponeringen och så får det sitta till den sista. Jag använder Johnsons Babyschampo, det svider ju inte i ögonen. Jag använder en liten tvättlapp när jag gör detta, förr bara duschade jag dom. Ja, jag tog ett grepp över huvudet så jag vek ner öronen så vattnet inte for in där, men nu använder jag alltid tvättlapp, tycker det är enklare.
Jag kan berätta att jag visste inte heller att man skulle göra detta när jag var grön. Jag hade en padda jag ställde ut och bad en annan att klippa runt ögonen på henne för jag var så oddäker, då frågade hon mig, har du inte tvättat ansiktet ? Gissa om jag vart generad
Men det är nog preskriberat för det är 17 år sedan…….
Lycka till med badningen nu inför utställningen……….
Hälsar Lotta P
Här packas det för fullt… Jag och barna ska på en liten tripp till släkten i Dalarna (Malung) och tänkte vara borta några dagar så jag blir lite off… Måste dock vara tillbaka på lördag när jag ska jobba 
Ha det gott allihop!!

#2 Jag gör som Lotta med tvättlapp, tar en tops med whiting schampoo på de vita, men om det inte behövs mer än vanlig tvätt, då är ju barnschampoo som inte svider i ögonen bäst, annars får man ju passa så det inte kommer i ögonen. Låter mina gå med det 1/2 timme innan badet ca ifall det behövs badas rejält, annars gör jag det vid schamponering med yes så det sitter en stund innan schampo badet
Va kul Lena! Ska bli kul höra hur det gått sen på utställningen
/ Carina
God morgon! Hehe eller det kanske är godförmiddag nu! 
Den här veckan kommer vi få kattungar. Jag är så förväntansfull! Sedan så fyller min prinsessa Ester 2 år på fredag. Vad tiden går fort, känns som det inte var så länge sen som vi hämtade hem henne. Visst var hon väl underbart söt?

Den här bilden och några till fick jag se på en Perser mailinglista och jag bara var tvungen att få köpa henne! Jag var lyckligast i världen tror jag när jag fått ok ifrån Lotta att få köpa henne. Jag har inte ångrat en sekund att hon flyttade in hos oss.
Idag ska jag roa mig med att bada Esters syster, Signe, det är välbehövligt och om jag orkar åker även Tyson i badet.
Ha en fortsatt fin söndag och en bra vecka! Snart är det semester!!
#4 Ha en trevlig semester:-)
#6 Ååh jag minns så väl när jag tog de där fotona av Ester och hennes syskon. Jag hade kattungarna i en kompost, av såna där kompostgaller, i trädgården för att hålla ordning på dom. Trots det var det någon/några som lyckades klättra över gallret och drog järnet på gräsmattan:-) Men korte blev iallafall jättebra, jag minns speciellt det där man ser Esters vita ring runt svansen. Jag hade gärna velat behålla henne, men nu har hon ju så fint hem att det gör inget att hon flyttade.
Jag undrar om jag inte ska komma och dela Esters tårta med henne, jag vet nämligen VAD det blir för tårta:-)) RÄKOR i massor !!!!! GOTT !!
Lycka till med den väntade förlossningen, du vet att jag vill ha mail med en gång !!!
Hälsningar Lotta P
JAAAA, det var den jag menade. Oooh vad jag älskar den ringen. Kan du göra en bebis med en sån ring till mig är du snäll ??
Vad gäller tårtan så kommer jag….går det något tåg månntro??
KRAM Lotta P