GodMorgon Midsommardagen!
Jag hoppas inte ni är för bakfulla allihop
Ingen risk här då vi inte dricker, så är sitter jag kl 6.53 o skriver.
Idag så kan jag rita ett stort KORS i taket, min Mor o Far ska komma hit på fika
De va här sist 27 mars och jag trodde de skulle komma i september nästa gång. Ja vi bor bara 30 min fr varandra, men min pojke vet knappt vilka de är
Ja vi är inte där så ofta heller då de aldrig har tid. Men igår ringde jag dem för fråga om de ville ha midsommarfika, så svarade de ja igår kväll, och jag skulle få nylonstrumpor hon köpt
Men i mitt huvud vimlar andra tankar just nu, snart kommer det smått i huset, va så längesen!
Och dottern flyttar t eget nästa helg"JIPPI"
Och så kommer vi få hem en ny familjemedlem, känner mig som ett barn på julafton nästan
Ha en riktigt bra dag!
/ Carina

*gnuggar ögonen & liknar LillMatte på morronen*
Här har vi varit till & från vakna sedan arla stund! En ytterst kelig Melva har underhålligt sig själv genom att gnuffsegosemojjsa med händer, fingrar, tår, ögon, nästa, knän - ja, allt hon kommit åt. Inte kan jag ta ut henne ur sovrummet eller stänga in henne. Hon är ju bara sååå söt när man öppnar ögonen & ser in i ett par jättegoskeliga ögon. Värst är nog inte att hon gnuggsegosarmojjsar, utan att hon har förskräckligt långa morrhår som söker sig in i tillslutna ögon, öron, näsa för att inte tala om mun. Ja, ni vet hur det är med den saken gissar jag… Dessutom, som grädde på moset, så har hon en underbar vana. Hon "tuggar" på fingertopparna när hon är helt exaltherad. Tur är att hon nu har lärt sig hur hårt hon kan dra igen garnityren. Tidigare kunde stora kratrar uppenbara sig - i samband med upprörda tjut av smärta.
Jag har hunnit diska upp och försöker röjja i köket efter gårdagens midsommarslag. Dessutom har jag suttit på köksgolvet en lång stund och blivit anfallen av ett gäng små ulltussar, somivrigt har slängt sig på mig. Det är en härlig morron, med doften av jasmin som stiger från buskarna utanför och som söker sig in i hemmet. Molnen leker på himmlen, så solen kikar fram ibland. Blåser gör det rätt så häftigt, så flaggorna rör sig rejält.
Vi får se vad dagen har i sitt sköte - här ska ialla fall röjjas lite samt göras marängmojjs.
#0 V a d mycket skoj du har att se fram emot!! Smått är alltid skojsigt! Å att få sin första egna lya - vilket äventyr!
# 1 Kör försiktigt i trafiken - ni har dybar last!
Ha en underbar midsommardag alla!
ps… Gillar ord som grejjs, mojjs, grunka osv - de förklarar så mycket och kan nyttjas i de flesta situationer…

Godmorgon allihop!
Ingen bakfull här heller…..
…….det är det fina med att nästan aldrig dricka sprit.
Carina, förstår att du längtar tills den nya bäbisen kommer hem till er! Sånt är ju bara rakt igenom UNDERBART!!! 
Önskar er alla en BRA dag!

Godmorgon allesammans.
Jag är inte heller bakfull….men jag är BUKFULL!!!!!
Snacka om att kunna stoppa i sig!!!! jag var hem till en kompis 10 min härifrån för att bara äta lite lunch.
Jag hade med mig köttbullar och Janssons frestelse och resten, såsom sill och syltan och allt det andra stod på bordet då jag kom.
Jag tror vi satt och åt i över 1 timme för att sen dricka kaffe med kaka och jordgubbar med grädde. Inte långt senare så gjorde jag en GOD GRÄDDIG potatisgratäng och vi grillade BamBam och fläskytterfilé,och på det sen lite kaffe och cheesekake!!!!!!
Kunde inte gå och lägga mig förrän kl var över 01.00 för jag trodde jag skulle spricka :-))))) HUR kan man bara stoppa i sig så mycket? Det verkar som om kroppen tror att detta är den sista måltiden man får :-)))
Och inte nog med det…..så är man JÄTTEHUNGRIG då man vaknar för att magen har arbetat så mycket under natten :-))
Jaja,magen har i alla fall lagt sig igen och den står inte ut lika mycket och jag kommer att äta idag oxå fast kanske inte lika mycket *asg*
Idag ska jag fortsätta att packa och rensa ut och kasta………kasta en massa onödigt sparande. Det är så många i min omgivning som talat om för mig att man MÅSTE inte spara på ALLT!!!!!Så nu ska jag lyssna på dom och rensa.Min mamma kommer att bli glad för det jag inte vill ha, det vill hon ha och det blir mindre att bära då jag flyttar och hon kommer och hjälper mig.
Får se framåt kvällen om nån liten pälskling åker i badet :-)
Ha det bäst allesammans och ha en underbar fortsättning på helgen.
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~
Godförmiddag till er som är vakna säjer jag också. Ingen bakfylla här heller, det är sååååå skönt att vara en sån där "drickersågottsomaldrig" . Vi hade en lugn dag/kväll med Jessica och Aji, vi åt gott och satt och planerade för nästa Indienresa - trevligt, trevligt:-)))
#2 du verkar ha en superskön morgon, ja jag menar uppvaknande. Det låter som hos mig ibland när inte husse är hemma, då är det fler missar i sängen. Jag tycker också om såna där ord som du använder, när jag var ung var dom väldigt vanliga……….
#1 Jag vet inte om jag är så avis på dig idag. Åka över till Öland en midsommardag……..hmm……….mycket trafik………mycket folk överallt……nä, vet du , när vi bodde i Kalmar undvek vi Öland i största möjligaste mån om somrarna bara för att det var så mycket folk.
#0 Hos dig händer det grejor. Dottern flyttar….ett rum till, jippiee! Mor och far kommer på besök…men jag förstår inte? HUR kan man undvika att träffas när man bor så nära ? Jag skulle åka dit ofta jag……Jag önskar verkligen jag hade mina föräldrar närmare, 100 mil är en hel del + att dom bor på Cypern hela vintern. Men vi hinner då träffas minst 3 ggr/år iallafall. Det måste vara trist för din son att inte få umgås med mormor och morfar:-( MEN så har du ju något verkligen kul att se fram emot, en ny 4-foting….jag önskar dig all lycka med det.
Ha en bra da nu alla här på ifocus
Hälsar Lotta P
Hej hopp från Viskafors!
Här var vi uppe innan tuppen å drack kaffe å åt frukost
här finns inte heller någon bakfylla..utan bara mättar magar efter all go mat å vi skall inte prata om alla jordgubbar men glass…mums..
I går var det regn å sol både här å i Varberg ..det var ett riktigt midsommar väder.
I dag så skall vi bara mysa, grilla lite i kväll å allmänt ta det lugnt.
Ett litet katt bad har jag bara på mitt schema…Lilla Hedera flyttar i morgon.
Ha en fortsatt trevligt midsommar dag
/ Marita
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
God morgon allihopa! Hoppas ni hade en härlig dag igår! Nu börjar även jag bli människa igen efter en god frukost och några koppar kaffe
. Vaknade idag av ett fruktansvärt åskväder som drog in över stan. Lite läskigt men samtidigt lite mysigt när knallarna och blixtarna är precis över en och regnet bara öser ner. Katterna mös ner sig i sängen också och kröp lite extra nära när med smällde som mest. Men nu skiner solen igen
. Ikväll ska jag åka ut och hälsa på min syster och hennes familj som campar på en ö utanför stan.
Ha en fortsatt härlig midsommar dag!!! //Eva

#1 Jag lovar det kommer bilder Lena! Ska ta dem själv bara, de jag har är inte så ok, vill de ska vara rättvisa
#5 Tänk va underbart med föräldrar som vill träffa sina barn o barnbarn
Så är inte fallet hos oss. Tyvärr va jag heller inget önskebarn efter 4 bröder, nä jag va ett misstag, detta har jag fått äta under min uppväxt, men jag biter ihop för barnens skull. Mamma hade det inte så lätt med 2 barn som föddes med utvecklingsstörningar, 1 dog, 1 levde t han va 40, 1 min bror som va 3 år yngre dog som 21åring, känner jag får bita samman lite, men jag har haft en uppväxt med mobbing, stryk, elakheter av min egen mor. Fast jag har visat,sagt min mening som äldre. Försöker, men det är så att båda måste ge för det ska bli någorlunda ok.
/ Carina
Godmorgon från ett mycket blåsigt Göteborg. Ingen bakfylla här heller idag, även jag tillhör kategorin som inte dricker så ofta och igår var det inget starkare än isvatten. Gårdagen började med ändring av planer som tur är nu, vi skulle vara ute och fira midsommar i båten men pga vädret så ändrades planerna och vi var hemma, äldsta dottern och svärson kom hit istället. Mitt i skyfallet med åskväder började det låta så konstigt från nedervåningen på huset, bubbel bubbel och helt plötsligt så steg vattnet i golvbrunnarna och gick upp i stora badrummet, bastun, tvättstugan och garaget, massa brun sörja och lervatten gick in så då var jag glad att mannen var hemma och fick sysselsättning några timmar framöver, på måndag får vi ta kommunen på detta (översvämning pga deras ledningar) då de inte hade någon jourtjänst annat än till länspumpning på midsommar men de ska få alla fotografier av eländet + det som blivit förstört, skitkul sånthär, not
. Idag är det iallafall en bättre dag men tyvärr väldigt blåsigt

Godmiddag även om jag var uppe med tuppen. Här är också befiat från baksmälla. Inget att satsa på. Bara lite att njuta av.Mat intagen vart också måttliga men goda.
Men värk i kroppen, förståligt halv storm mellan varven. Och då gäller det att lagra och byta vatten snabbt, koka kaffe på termos osv.osv. Och averka dagen telefonsamtal
Ha det gott
Inte heller hos oss finns det bakfylla
vi drack inget igår, Lars o jag
däremot så vet jag att där mina barn var…där var det hej vilt-fest
pratade med en av döttrarna frampå kvällen o då väntade hon på att pojkvännen skulle komma hem o "däcka i soffan":)
vet inte hur mycket allvar det var i det
men jag är bara sååååå glad att vi inte dricker alls här hos oss.
Sen fick jag höra av David (hemmavarande sonen) att det hade varit försäljning av sexleksaker på festen.
Så de hade nog haft hajlajf
HA HA
#11 hahahahah
Marita - Medarbetare på Perser i Fokus
Godmorgon från Kalmar,inte bakfull jag heller
,ja då få du o göra med folk idag med,men det är ju kul en sån här dag.Jag o några vänner tar bilen till Öland o tittar på allt folk,undrar va du har köpt