Perser iFokus

Perser

Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 358 ggr
yadhayezibas
0

Godmorgon alla underbara människor!

Vilken härlig dag vi har idag i Linköping. Vaknade av fågelsång och solen som sken in genom sovrums fönstret. Det är nog första gången på länge som jag vaknar utvilad. Hör ju inte till vanligheterna precis när man har whiplash skada men det är bara att passa på o njuta av det.Glad   Idag har vi midsommar firande på förskolan där jag jobbar just nu. Jag är både kokerska och barnskötare så dessa veckor har jag jobbat i köket. Det har varit jätteskoj då det är ett väldigt litet kök med max antal 17 barn men det har legat runt 10 barn ungefär. Lagom!! Idag ska jag fixa en midsommar buffe åt dom, ja jag har förberet det mesta redan. Mysigt med midsommar tycker jag iallafall. Glad  Imorgon blir det att fira midsommar hemma ev tar vi och åker på en liten picknick bara sambon och jag men annars blir det att vara hemma. Vi vill inte lämna Astrid som är på 56:te dygnet imorgon. Spännande!! Visserligen gick hon länge förra gången men man kan ju aldrig veta säkert. På lördag ska vi åka till min mor över dagen. Min syster med familj kommer dit ifrån Borås. Skäms att säga det men det är ett år sen jag träffa hennes senast.( Nu har hon en ny bebis oxå så det är extra skoj.) Och där blir det nog att bada i poolen om vädret tillåter och massa god mat gissar jag på.Cool

Hoppas ni får en underbar dag idag!!

Soliga hälsningar
Pethra

Mustang
0

Godmorgon!

Jag och maken pigga och vakna men hårbollarna verkar inte alls vilja vakna idag, dom ser ut som kineser där dom ligger å tittar på mig, fniss!

Idag ska jag fota hästar (inte riktigt min grej) och det ska bli spännande. En vän som håller på med  Natural Horsemanship tror jag att det heter. Hon kan få sin häst att göra en massa saker utan att röra vid den. Tex att få den att gå baklänges utan att använda tyglar. Hennes häst är som en hund i hennes händer tycker jag, ascoolt! Jag har lånat en suuuper telezoom av min chef 80-400mm (nikkor) så jag ska slippa vara så nära dom små rackarna…

Det har regnat en skur nu på morgonen men nu tittade solen fram igen, skönt. Hoppas alla får en bra dag!

Kramar till dom som vill ha!

/AnneSkrattande

Kittentotts
0

Godmorgon!

Här har vi tagit oss en tvätt tid på förmiddagen i vår stora tvättstuga

Senare under dagen ska jag iväg på en mkt spännande utflykt:) Ja marita vet ju vad :)) Men vill hålla det för mig själv lite ännu, man vet ju aldrig, eller hur Marita?

Annars är dagen som den kommer, får hinna med vad vi kan, inga midsommarplaner alls, pojken vägrar Dansa kring stången längre, så blir att vara hemma över Midsommar

Ha en bra Dag!

/ Carina

Sidentassen
0

Godmorgon på er.

För mig är det ingen GOD morgon idag utan en av de sämre dagarna. Ville inte alls ur sängen och låg kvar till klockan 10.00, då jag tvingade mig själv att stiga upp. Men det är det här jag får leva med eftersom jag är sjuk. Det lär inte bli många knop under dagen heller, kroppen vill helt enkelt inte alls.

Just nu går jag iklädd raggsockor & tofflor, tjocka joggingbrallor, tre långärmade tröjor och ändå fryser jag…………….. värken är konstant bara ställena som varierar, förutom nacke,  ryggslut och händer då förståss.

JO, en sak ska jag göra. Ernie får komma hem från Strömsholm idag så jag ska hämta hem honom och köra han till Riddarhyttan till hans husse. Dom ringde tidigare och sa att Ernie skitit lassvis inatt;-)

#2 Hmmmm………..utflykt………jag kan nästa gissa mig till vad det handlar om….har det 4 tassar???

#1 Hästar, ja håll dig på avstånd, man vet aldrig….;-)

#0 Pethra, inte behöver du vara orolig att Astrid ska sätta igång NU när det är så pass många dagar kvar. Du vet väl att en katt får ALDRIG före dag 63 om det inte är något knas och dag 58, nej det tror jag inte. Då är dom nog för små till att klara sig ändå.

Jag hoppas ni får en härlig midsommar och att solen skiner på er också.

Nu tänker jag nog stänga ner mitt internet för jag hör åskan dånar en bit ifrån, inge kul alls.

Men ha det gott alla goa människor, ni andra får väl klara er så gott det går *skämtar bara*

Lotta P

Annkis54
0

här i Trollhättan så är det mulet o regnigt
hoppas det blir lite bättre imorgon
men vi har tak över uteplatsen så grilla blir det ändå
ja..Carina..jag misstänker nog samma sak jag
en 4 bening
ha en fin dag alla

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se