Godmorgon onsdag den 18 juni
Idag har jag varit uppe tidigt. Vaknade redan klockan 3 och kunde inte somna om så vid 4 klev jag upp,fruktansvärt värkbruten också, suck.
Jag har nog tänkt på stackars Ernie som ska utstå så mycket stackarn och så är det en del annat som far runt i huvudet också, men det ska jag ta vid ett annat tillfälle.
Iallafall så håller solen på komma upp, fåglarna kvittrade så fint när jag hämtade tidningen och det ser ut att bli en riktigt fin dag här, skönt:-)
Jag började på en par nya gardinkappor till vårt datarum igår, tänkte jag skulle göra dom färdiga idag, dessutom ska jag plantera ut lite blommor som vuxit lite långsammare än jag tänkt (var jag nu ska sätta dom, det är nämligen FULLT överallt). Till sist har jag en Nakenfis som behöver badas också, men det går ju fort. Inatt har hon nog frusit för hon har legat under mitt täcke med huvudet på armen, hela natten och när jag steg upp så kröp hon in under täcket så hon inte syntes. Det var nog för tidigt att gå upp 
Ja och en sak som jag INTE får glömma är att ringa mamma som fyller år. Det här är stunder när man ångrar att man flyttade så långt från sina föräldrar, tycker jag. När dom börjar komma upp i åren vill man ju vara nära dem. Jag funderade ett tag på om jag skulle flyga upp och vara där några dar men så är det ju midsommar så det gick inte. Biljetterna var alltför dyra. Kanske jag kan göra slag i saken och flyga upp nästa månad när pappa fyller och gratulera/överraska dom tillsammans, man vet aldrig. Annars är det ju himla billigt att flyga Sthlm-Luleå .
Ja, jag får önska er en bra dag, hoppas alla får gjort det dom föresatt sig. Eller förresten, det spelar ju ingen roll, det ni inte gör idag kan ni ju göra en annan dag..
Hälsar Lotta P

Godmorgon!
Hoppas på lite sol idag, fritidsbarnen ska till Servicehuset och dansa kring midsommarstången med våra gamla, åh jag tycker detta är sååå mysigt de firar med dem vid Midsommar & Jul. Skolan & Servicehuset ligger alldeles bredvid varndra
Själv ska jag påbörja min diet idag
Va hos min dotters konståkningfröken för köpa hem en dietdryck som är kanonbra & god för ha som mellanmål, i år har den smaken rabarber/vanilj, den smakar liksom milkshake. I den finns alla näringsämnen man kan önska sig, nyttig och bra för kroppen samtidigt som den gör otrolig nytta. Gubben gick ner 10 kg på 1 månad sist
Annars så bara klippa gräs mm
/ Carina

Godmorgon från ett ganska soligt Sandviken.
Jaaaa då var även jag uppe och det var knappt denna morgon jag tog mig ur sängen själv :-(
Men,men det visste jag nästan då jag gick och lade mig igår att kroppen skulle strejka ordentligt efter gårdagens bravader.
Jag har att välja på att Bita ihop eller Bryta ihop :-)
Jag väljer det första alternativet för det är ingen som kommer och gör det som ska göras åt mig så det är bara att köra på.
Snart är jag i min nyrenoverade lägenhet och kan förhoppningsvis ligga o gosa med Polka i hans runda säng (som jag INTE har fått tag i Carina :-)
Så nu ska jag gå och stryka andra målningen och medans den torkar ska jag maskera alla lister och tak i det andra rummet.
Sedan ser dagen ut som igår………..
……..packning,matlagning,städning,jag ska hinna med att åka till miljöstationen för ALLA klätterträd ska kastas och det är en del…..närmare bestämt 11 st som ska kasseras,och jag ska försöka att hinna med att bada åtminstone en katt :-)
Kanske återkommer sedan och berättar om jag hann med allt idag *ler*
Ps:Får jag lite tid över kanske jag kommer hem till dig Chatrine och hjälper dig och badar katter oxå *asg*
Ha en alldeles underbar dag allesammans!
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

Huh…jösses vad ni är ambitiösa och duktiga allihopa!
Här blir det nog bara en vanlig städrunda i huset…klippa litet gräs och ta det lugnt! Verkar bli en fin dag idag
Lotta: Jasså!? Så du är en norrbottning i grunden ;) Luleå är ju mittemellan mina hemtrakter Piteå och Boden
Bokar man tidigt med ex. Norwegian, så får man ju enkelresor för 350kr…det tar man sej inte långt för med bil numera.
Kittentott: Den där dietdrickan…vad heter den? Lät ju intressant.
#3 Jo jag vet att man flyger billigt med dom, men eftersom jag har kattunge(visste tidigare inte hur många det skulle bli) gubben borta under veckorna, alltså behövs någon som kan ta hand om allt. Min ordinarie kattvakt vägrar kattungar:-( Sen ska man ju ta sig till Arlanda också, tar jag bilen så kostar parkeringen en förmögenhet osv osv. Och köra bil hela vägen är inte att tänka på, jag orkar knappt köra till Gävle eller Stockholm numera, jag är för sålig för det.
Jodu jag bodde mina första 30 år i Luleå. Eller 29½, 30-årsdagen firade jag i Kalmar:-) Så båda barnen är födda i luleå och Den största jann börja skolan också. Så både Pite och Boden känner jag ju väl till:-)
Hälsar Lotta

Godmorgon allihop!
Önskar er alla en fin dag!

#3 Du kan läsa om pulvret här Bullan:
http://www.lrworld.com/lrweb/index.php?id=14437
Finns fler produkter som soppor o annat, dessa hittar du också härinne genom klicka dig fram på deras manualer.
Det är detta våra austronater andvänder :) så bra är det!
Jag måste ta mig ner i kilona, orkar inte med mina leder, sen har jag blivit lovad en magoperation efter jag gått ner, stått 8år i kö, så bara jag går ner sa min läkare så ordnar det detta. Har ju babymagen kvar
Sen så drömmer jag om en baddräkt och sola på stranden, nya fräscha kläder
Nu ska vi åka hälsa på gubben dotter som fyller 33år idag
Ha det superbra!
/ Carina
#6 Varför ska du behöva gå ner i vikt ?+ Det är ju därför man gör operationen!!! Det var INGEN som krävde att jag skulle gå ner inte ett hekto………….hmmm………konstigt. Men jag lovar dig Carina, man får ett helt nytt liv och det är värt varenda sak man måste undvara/undvika. Lycka till och hoppas du går ner det som dom då kräver av dig, jag väntade i 3½ år och det ÄR mycket 8 år är FÖR länge !
Hälsar en 50 kg lättare Lotta P

#7 Jag ska ta bort det där hängiga Lotta :)) inte minska magsäcken :)) Nä jag vill försöka gå ner denna vägen, har vänner som gjort magoperation för gå ner i vikt, men de 2 jag känner kan inte äta knappt idag, ser inte kloka ut, säkert urdåliga i halland på det:))
/ Carina
#8, ahaaa då förstår jag bätte. Förlåt, jag vet ju inte hur du ser ut, så därför trodde jag att det var en sådan operation du menade.
Nu skäms jag Carina, det var verkligen inte meningen att ta så fel……..
Men så tråkigt att det gått illa för de som du känner. Jag mår alldeles utmärkt, jag har två kompisar som opererat sig och dom är så fina idag så man tror inte det är sant. Jag känner en tjej dom föder upp devon rex i Sthlm, hon ringde och tackade mig för att jag berättatde för henne om operationen för efter det ansökte hon om den och hon gick ner massor.
Hoppas du kan komma ner nu då så du får bort det överblivna. Här i västmanland får vi inte det iallafall. Jag vill ju ta bort det som hänger på mina lår och mage, men nix pix:-(
Hälsar Lotta P som säjer förlåt igen

Ingen fara Lotta!
Inte kan vi se varandra genom datorn:))) Men nu vet du vad jag menar iallafall
Va tråkigt du inte får operera bort det överflödiga, detta blir de lovade som gått igenom magoperationerna här, min styvdotters kompis skulle få vänta 6 mån tror jag det va efter hon gått ner allt innan de tog in för skära bort det överflödiga
Men låter ju hemskt om ni inte får den hjälpen också, måste vara fruktansvärt ha lös hud, blir ju jobbigt i värme i veck o allt
Jo här gör de dessa operationer om läkarna anser det mkt viktigt
Du får ta dig en adress tillfälligt i Halland
/ Carina